Page 42 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 42

FRANCHISING



                                                    Türkiye’den dünyaya uzanan yol;

                                               Franchising




                         Prof.
                                                       büyütür
               Mehmet    Dr. fiükrü
             Develio¤lu  Y›ld›z




                                           T     ürkiye Franchising Derne¤i  bir markaya sahip olmak gerekti-
                                                                            ¤ini vurgulad›. Franchise alan›n
                                                 (UFRAD) ve ‹stanbul Tica-
                                                                            ve verenin sorumluluklar› bulun-
                                                 ret Odas› (‹TO) iflbirli¤iyle
                        Osman                    düzenlenen “Marka, Tes-    du¤unu ve devreye hukukun gir-
            Dr. Mustafa   Faik              cil, Pazarlama Yöntemleri ve    di¤ini belirten Y›ld›z, franchisin-
                 Ayd›n  Bilge               Franchising” Semineri, ‹TO Meclis  gin kullan›lmas› gereken bir yön-
                                            Salonu’nda gerçeklefltirildi. Semi-  tem oldu¤unu söyledi.
                                            nerde, “Franchise nedir, nas›l al›-
                                            n›r, verilir, markalaflma ve marka-  “Marka de¤ilseniz,
                                            laflman›n önemi, Türk markalar›-   yar›n›n›z yok demektir”
                                            n›n dünya pazarlar›na aç›l›m›”    Seminerin “Marka, Tescil, Pa-
                                            konular› ele al›nd›.            zarlama Yöntemleri ve Franchi-
                                              ‹TO Yönetim Kurulu Üyesi      sing” konulu bölümünde UFRAD
                                            Mehmet Develio¤lu, franchising  Derne¤i Baflkan› ve ‹stanbul Ay-
                Hakan               Haluk   sektörünün h›zl› bir büyüme tren-  d›n Üniversitesi Mütevelli Heyeti
                Sezgin             Okutur   di içinde oldu¤unu belirtti. Beyaz  Baflkan› Dr. Mustafa Ayd›n, “Mar-
                                            eflya, fast food gibi sektörlerde  ka de¤ilseniz, yar›n›n›z yok de-
                                            h›zla yayg›nlaflan sistemin kon-  mektir” sözleriyle dikkat çekti.
             Türkiye Franchising            trolünde Rekabet Kurumu’nun     Ayd›n›n verdi¤i bilgiler flöyle:
             Derne¤i (UFRAD) ve             yapt›¤›  yasal  düzenlemenin    Türkiye’de 1834 marka bulunu-
           ‹stanbul Ticaret Odas›           önemli bir ad›m oldu¤unu söyle-  yor. Bu markalar›n yaklafl›k
               (‹TO) iflbirli¤iyle           di. Develio¤lu, markalar›n iyi yö-  1400’ü franchising yap›yor. Ayd›n
                                                                            flu görüflünü de seslendirdi:
                                            netilmesi ve iyi bir pazarlamaya
         düzenlenen “Marka, Tescil,         sahip olunmas› halinde 2023 he-  “Toplam kalite, toplam kalk›nma-
          Pazarlama Yöntemleri ve           deflerine ulafl›labilece¤ini de söz-  y› öngören temel faktördür. Tür-
         Franchising” Semineri’nde          lerine ekledi.                  kiye flu anda dünyadaki 16. bü-
                                                                            yük ekonomi. Dünyan›n 10. bü-
                                              Seminerin oturum baflkanl›¤›n›
            Türkiye ekonomisinin            yürüten ‹stanbul Ticaret Üniversi-  yük ekonomisi olma hedefi koy-
         ilerlemesinde franchisingin        tesi Ö¤retim Görevlisi Prof. Dr.  mufluz, kesinlikle bu hedefe ula-
           önemi masaya yat›r›ld›.          fiükrü Y›ld›z, franchising için iyi  flaca¤›m›za dair hiç flüphem yok.”
                                                                            Ayd›n, bir insan›n do¤umundan
                                                                            mezara kadar hayat›ndaki her
                                                                            alan›n franchising ile yürütülebi-
                                                                            lece¤ini de savundu. Türkiye’de
                                                                            400’ün üzerinde yabanc› marka-
                                                                            n›n faaliyette bulunmas›na karfl›n
                                                                            Türkiye’nin yurtd›fl›nda 70’in üze-
                                                                            rinde markas›n›n faaliyet göster-
                                                                            di¤ini anlatan Ayd›n, “Asgari bi-
                                                                            zim, 350 markam›z› daha ulusla-
                                                                            raras› pazarlara göndermemiz ka-
                                                                            ç›n›lmaz”d›r dedi. Ayd›n, AVM’le-
                                                                            rin Türkiye’nin markalaflmas›nda
                                                                            önemli rol üstlendi¤ine de¤inerek
                                                                            “AVM’yi ayakta tutan›n markan›n
                                                                            gücü oldu¤unu” dile getirdi.

           42 KobiEfor Temmuz 2011
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47