Page 42 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 42
FRANCHISING
Türkiye’den dünyaya uzanan yol;
Franchising
Prof.
büyütür
Mehmet Dr. fiükrü
Develio¤lu Y›ld›z
T ürkiye Franchising Derne¤i bir markaya sahip olmak gerekti-
¤ini vurgulad›. Franchise alan›n
(UFRAD) ve ‹stanbul Tica-
ve verenin sorumluluklar› bulun-
ret Odas› (‹TO) iflbirli¤iyle
Osman düzenlenen “Marka, Tes- du¤unu ve devreye hukukun gir-
Dr. Mustafa Faik cil, Pazarlama Yöntemleri ve di¤ini belirten Y›ld›z, franchisin-
Ayd›n Bilge Franchising” Semineri, ‹TO Meclis gin kullan›lmas› gereken bir yön-
Salonu’nda gerçeklefltirildi. Semi- tem oldu¤unu söyledi.
nerde, “Franchise nedir, nas›l al›-
n›r, verilir, markalaflma ve marka- “Marka de¤ilseniz,
laflman›n önemi, Türk markalar›- yar›n›n›z yok demektir”
n›n dünya pazarlar›na aç›l›m›” Seminerin “Marka, Tescil, Pa-
konular› ele al›nd›. zarlama Yöntemleri ve Franchi-
‹TO Yönetim Kurulu Üyesi sing” konulu bölümünde UFRAD
Mehmet Develio¤lu, franchising Derne¤i Baflkan› ve ‹stanbul Ay-
Hakan Haluk sektörünün h›zl› bir büyüme tren- d›n Üniversitesi Mütevelli Heyeti
Sezgin Okutur di içinde oldu¤unu belirtti. Beyaz Baflkan› Dr. Mustafa Ayd›n, “Mar-
eflya, fast food gibi sektörlerde ka de¤ilseniz, yar›n›n›z yok de-
h›zla yayg›nlaflan sistemin kon- mektir” sözleriyle dikkat çekti.
Türkiye Franchising trolünde Rekabet Kurumu’nun Ayd›n›n verdi¤i bilgiler flöyle:
Derne¤i (UFRAD) ve yapt›¤› yasal düzenlemenin Türkiye’de 1834 marka bulunu-
‹stanbul Ticaret Odas› önemli bir ad›m oldu¤unu söyle- yor. Bu markalar›n yaklafl›k
(‹TO) iflbirli¤iyle di. Develio¤lu, markalar›n iyi yö- 1400’ü franchising yap›yor. Ayd›n
flu görüflünü de seslendirdi:
netilmesi ve iyi bir pazarlamaya
düzenlenen “Marka, Tescil, sahip olunmas› halinde 2023 he- “Toplam kalite, toplam kalk›nma-
Pazarlama Yöntemleri ve deflerine ulafl›labilece¤ini de söz- y› öngören temel faktördür. Tür-
Franchising” Semineri’nde lerine ekledi. kiye flu anda dünyadaki 16. bü-
yük ekonomi. Dünyan›n 10. bü-
Seminerin oturum baflkanl›¤›n›
Türkiye ekonomisinin yürüten ‹stanbul Ticaret Üniversi- yük ekonomisi olma hedefi koy-
ilerlemesinde franchisingin tesi Ö¤retim Görevlisi Prof. Dr. mufluz, kesinlikle bu hedefe ula-
önemi masaya yat›r›ld›. fiükrü Y›ld›z, franchising için iyi flaca¤›m›za dair hiç flüphem yok.”
Ayd›n, bir insan›n do¤umundan
mezara kadar hayat›ndaki her
alan›n franchising ile yürütülebi-
lece¤ini de savundu. Türkiye’de
400’ün üzerinde yabanc› marka-
n›n faaliyette bulunmas›na karfl›n
Türkiye’nin yurtd›fl›nda 70’in üze-
rinde markas›n›n faaliyet göster-
di¤ini anlatan Ayd›n, “Asgari bi-
zim, 350 markam›z› daha ulusla-
raras› pazarlara göndermemiz ka-
ç›n›lmaz”d›r dedi. Ayd›n, AVM’le-
rin Türkiye’nin markalaflmas›nda
önemli rol üstlendi¤ine de¤inerek
“AVM’yi ayakta tutan›n markan›n
gücü oldu¤unu” dile getirdi.
42 KobiEfor Temmuz 2011