Page 18 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 18
fi‹RKET PANORAMA
Prifltina Havaliman›; Limak’›n
DenizBank, Kosova Prifltina Havalima-
n›’n›n Limak Yat›r›m’a devri
DOGÜNS‹FED’le
gerçeklefltirildi. Devir ile bir-
Biraraya Geldi likte Kosova’n›n tek havali-
man› olarak ülkeyi dünyaya ba¤layan Prifltina Uluslararas› Adem Yaflari (Adem
DenizBank; ‘Büyüyen Anado- Jashari)’n›n iflletmesi 20 y›ll›k süreç için yüzde 90 Limak ve yüzde 10 Frans›z
lu’ya Kredi Kolayl›klar› Progra- Aeroports de Lyon ortakl›¤›ndan oluflan Limak Kosovo International Airport JSC
m›’ (BAKK) kapsam›nda Avru- konsorsiyumuna devredildi. Prifltina Uluslararas› Adem Yaflari Havaliman›, Li-
pa Yat›r›m Bankas› ile birlikte mak Yat›r›m’›n Sabiha Gökçen’den sonra üstlendi¤i ikinci havaliman› iflletmesi
Türkiye’nin az geliflmifl bölge- oldu. Prifltina Havaliman›’n›n 20 y›ll›k kullan›m hakk› için yüzdesel imtiyaz be-
lerindeki KOB‹’lere 100 milyon deli ödeyecek olan konsorsiyum, ek olarak 140 milyon Euro tutar›nda bir yat›-
Euro kredi kulland›r›yor. Ko- r›m gerçeklefltirecek olup yolcu say›s›n›n yak›n gelecekte 1.5 milyondan 4 mil-
nuyla ilgili DenizBank yetkilile- yona ç›kart›lmas›n› öngörüyor.
ri, Do¤u ve Güneydo¤u Sana-
yici ve ‹fladamlar› Dernekleri
Federasyonu (DOGÜNS‹FED)
üyeleri ile Diyarbak›r’da bir Perfetti Van Melle’den Panasonic Kiflisel
araya geldi. DenizBank Genel Baflar› Hikayesi Bak›m Pazar›nda
Müdürü Hakan Atefl, “Program
kapsam›nda sundu¤umuz bu Dünyada 150’yi aflk›n ülkede sak›z – Panasonic, erkek ve ka-
kredi f›rsat› ile bölge KOB‹’leri flekerleme üretim ve da¤›t›m› yapan d›nlara yönelik kiflisel
daha h›zl› büyüyecek” dedi. Perfetti Van Melle, 2001 y›l›nda ger- bak›m ürünleriyle Tür-
DOGÜNS‹FED Baflkan› Tarkan çekleflen Perfetti ve Van Melle flirket- kiye’de kiflisel bak›m
Kadoo¤lu, “E¤er bölgemizde lerinin birleflmesinin 10. y›l›n› kutlu- pazar›na giriyor. Islak
kredi kullanma konusunda da- yor. Perfetti Van Melle, bu birleflme- (köpüklü)/kuru epilasyon
ha rahat hareket edebilirsek nin ard›ndan; Mentos, Vivident, Chu- ve t›rafl teknolojisine sahip
biz inan›yoruz ki bölgemiz çok pa Chups, Big Babol, Fruittella ve di- Panasonic ürünleri raflarda
daha h›zl› kalk›nacakt›r” diye ¤er bir çok markas› ile sektöründe ci- yerini ald›. Panasonic, Türk
konufltu. rosal anlamda dünyan›n en büyük kullan›c›lara ilk etapta ka-
üçüncü firmas› haline gelmiflti. d›nlara yönelik 4 farkl› mo-
Türkiye Temass›z delde epilatör ve 2 farkl› mo-
delde saç flekillendiricisi, er-
Kartlar› Sevdi
keklere yönelik 5 farkl› mo-
Türkiye’de kullan›mda olan delde t›rafl makinesi, hassas
Visa markal› temass›z kart kesim makinesi, saç kesme
adedi fiubat 2011 sonu itiba- makinesi, sakal kesme maki-
riyle bir önceki y›l›n ayn› dö- nesi ve vücut bak›m makinesi
nemine göre iki kat›n üzerin- ürünleri sunacak.
de art›fl gösterdi. V›sa Europe
verilerine göre, Türkiye paza-
r›nda, fiubat 2010’da 936.119 Duravit Esplanade: Banyoda Alt›n Oran
olan Visa temass›z kart adedi, Duravit, zenginlik kavram›n›n gösteriflli-
2011 fiubat ay› sonunda 2 lik ve afl›r›l›k fleklindeki al›fl›lm›fl yoru-
milyona ulaflt›. Türkiye, Visa munu benimsemek yerine Alman-Rus
Europe pazarlar› içerisinde te- mimar Sergei Tchoban ile iflbirli¤i için-
mass›z kartlarla yap›lan al›fl- de Esplanade serisini haz›rlad›. Seri; se-
verifl ifllem adetlerinde birinci ramik, mobilya ve komple küvet ürün-
s›rada yer al›yor.
lerinden olufluyor. Tasar›mda, banyo ta-
k›mlar›n›n ve hatta klozetlerin mobilya
kabul edildi¤i 18. ve 19. yüzy›l›n etkile-
ri görünüyor. Seride zenginlik kavram›,
safl›k ve serbest formlar aras›ndaki al-
t›n oran olarak ve her iki modern mima-
ri e¤ilimin benimsenmesi fleklinde yeni-
den yorumlan›yor.
18 KobiEfor May›s 2011