Page 18 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 18

fi‹RKET PANORAMA




                                     Prifltina Havaliman›; Limak’›n





       DenizBank,                                                               Kosova Prifltina Havalima-
                                                                                n›’n›n Limak Yat›r›m’a devri
       DOGÜNS‹FED’le
                                                                                gerçeklefltirildi. Devir ile bir-
       Biraraya Geldi                                                           likte Kosova’n›n tek havali-
                                     man› olarak ülkeyi dünyaya ba¤layan Prifltina Uluslararas› Adem Yaflari (Adem
       DenizBank; ‘Büyüyen Anado-    Jashari)’n›n iflletmesi 20 y›ll›k süreç için yüzde 90 Limak ve  yüzde 10 Frans›z
       lu’ya Kredi Kolayl›klar› Progra-  Aeroports de Lyon ortakl›¤›ndan oluflan  Limak Kosovo International Airport JSC
       m›’ (BAKK) kapsam›nda Avru-   konsorsiyumuna devredildi. Prifltina Uluslararas› Adem Yaflari Havaliman›, Li-
       pa Yat›r›m Bankas› ile birlikte  mak Yat›r›m’›n Sabiha Gökçen’den sonra üstlendi¤i ikinci havaliman› iflletmesi
       Türkiye’nin az geliflmifl bölge-  oldu. Prifltina Havaliman›’n›n 20 y›ll›k kullan›m hakk› için yüzdesel imtiyaz be-
       lerindeki KOB‹’lere 100 milyon  deli ödeyecek olan konsorsiyum, ek olarak 140 milyon Euro tutar›nda bir yat›-
       Euro kredi kulland›r›yor. Ko-  r›m gerçeklefltirecek olup yolcu say›s›n›n yak›n gelecekte 1.5 milyondan 4 mil-
       nuyla ilgili DenizBank yetkilile-  yona ç›kart›lmas›n› öngörüyor.
       ri, Do¤u ve Güneydo¤u Sana-
       yici ve ‹fladamlar› Dernekleri
       Federasyonu (DOGÜNS‹FED)
       üyeleri ile Diyarbak›r’da bir  Perfetti Van Melle’den             Panasonic Kiflisel
       araya geldi. DenizBank Genel  Baflar› Hikayesi                     Bak›m Pazar›nda
       Müdürü Hakan Atefl, “Program
       kapsam›nda sundu¤umuz bu      Dünyada 150’yi aflk›n ülkede sak›z –  Panasonic, erkek ve ka-
       kredi f›rsat› ile bölge KOB‹’leri  flekerleme üretim ve da¤›t›m› yapan  d›nlara yönelik kiflisel
       daha h›zl› büyüyecek” dedi.   Perfetti Van Melle, 2001 y›l›nda ger-  bak›m ürünleriyle Tür-
       DOGÜNS‹FED Baflkan› Tarkan     çekleflen  Perfetti ve Van Melle flirket-  kiye’de kiflisel bak›m
       Kadoo¤lu, “E¤er bölgemizde    lerinin birleflmesinin 10. y›l›n› kutlu-  pazar›na giriyor. Islak
       kredi kullanma konusunda da-  yor. Perfetti Van Melle, bu birleflme-  (köpüklü)/kuru epilasyon
       ha rahat hareket edebilirsek  nin ard›ndan; Mentos, Vivident, Chu-  ve t›rafl teknolojisine sahip
       biz inan›yoruz ki bölgemiz çok  pa Chups, Big Babol, Fruittella ve di-  Panasonic ürünleri raflarda
       daha h›zl› kalk›nacakt›r” diye  ¤er bir çok markas› ile sektöründe ci-  yerini ald›.  Panasonic, Türk
       konufltu.                      rosal anlamda dünyan›n en büyük     kullan›c›lara ilk etapta ka-
                                     üçüncü firmas› haline gelmiflti.     d›nlara yönelik 4 farkl› mo-
       Türkiye Temass›z                                                  delde epilatör ve 2 farkl› mo-
                                                                         delde saç flekillendiricisi, er-
       Kartlar› Sevdi
                                                                         keklere yönelik 5 farkl› mo-
       Türkiye’de kullan›mda olan                                        delde t›rafl makinesi, hassas
       Visa markal› temass›z kart                                        kesim makinesi, saç kesme
       adedi fiubat 2011 sonu itiba-                                      makinesi, sakal kesme maki-
       riyle bir önceki y›l›n ayn› dö-                                   nesi ve vücut bak›m makinesi
       nemine göre iki kat›n üzerin-                                     ürünleri sunacak.
       de art›fl gösterdi. V›sa Europe
       verilerine göre, Türkiye paza-
       r›nda, fiubat 2010’da 936.119  Duravit Esplanade: Banyoda Alt›n Oran
       olan Visa temass›z kart adedi,  Duravit, zenginlik kavram›n›n gösteriflli-
       2011 fiubat ay› sonunda 2      lik ve afl›r›l›k fleklindeki al›fl›lm›fl yoru-
       milyona ulaflt›. Türkiye, Visa  munu benimsemek yerine Alman-Rus
       Europe pazarlar› içerisinde te-  mimar Sergei Tchoban ile iflbirli¤i için-
       mass›z kartlarla yap›lan al›fl-  de Esplanade serisini haz›rlad›. Seri; se-
       verifl ifllem adetlerinde birinci  ramik, mobilya ve komple küvet ürün-
       s›rada yer al›yor.
                                     lerinden olufluyor. Tasar›mda, banyo ta-
                                     k›mlar›n›n ve hatta klozetlerin mobilya
                                     kabul edildi¤i 18. ve 19. yüzy›l›n etkile-
                                     ri görünüyor. Seride zenginlik kavram›,
                                     safl›k ve serbest formlar aras›ndaki al-
                                     t›n oran olarak ve her iki modern mima-
                                     ri e¤ilimin benimsenmesi fleklinde yeni-
                                     den yorumlan›yor.
       18 KobiEfor May›s 2011
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23