Page 36 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 36

KAPAK























              ABDULLAH ÇÖRTÜ                                             ERCÜMENT ERDEM
              OST‹M D›fl Projeler Koordinatörü
                                                                          Bilginet Genel Müdürü
              KOB‹’ler tehditleri f›rsata çevirmeli
                                                                 E-ticaret KOB‹’ye avantaj sa¤lar
                             Abdullah Çörtü, makro ekono-       E-ticaret sayesinde ürün
                           mik istikrar, AB tam üyelik süreci  ve hizmetlerin online yap›l-
                           ve komflu ülkelerde artan takdirin  d›¤›n›, bunun birçok avan-
                           KOB‹’ler için f›rsatlar yaratt›¤›n›  taj› bar›nd›rd›¤›n› aktaran
                           söyledi. Benzer flekilde iflletmele-  Erdem, e-ticaretin kendi
                           rin önünde tehditler oldu¤unu      içerisinde sektöre göre
                           paylaflan Çörtü: “Yüksek maliyet-   farkl› ifl modelleri oldu¤unu
                           ler, finansman (özellikle ihracat›n  aktard›. E-ticaret için yol
                           finansman›) ile uluslararas› reka-  haritas› çizen Erdem, e- ti-
                           bet ve Çin. ‹fl kanunlar›n›n KO-    caret yaz›l›m›, tasar›m›,
                           B‹’lere etkisi de tehdit kabul edi-  ödeme sistemlerinin kurul-
                           lir. Kamu’dan destek alamamakda    mas› gibi bir dizi konuya
                           ciddi bir tehdittir. KOB‹’nin bir ta-  dikkat edilmesi gerekti¤ini
                           k›m s›k›nt›lar› ise ölçek yap›s›ndan  paylaflt›. E – ticaretin KO-
                           kaynakl›d›r. Maliyetleri yüksek    B‹’ler için ciddi maliyet
                           olan KOB‹’ler, ulusal ve uluslarara-  avantaj› sa¤lad›¤›n› ifade
            s› rekabette geri kal›yor. Bu sorun; küçük olmak ge-  eden Erdem, sektöre iliflkin flu bilgileri verdi:
            rekti¤inde küçük kalabilen büyük olmak gerekti¤in-  “2011 itibariyle sektörün büyüklü¤ü 25 milyar TL.
            de ise; birlikte çal›flarak, dayan›flma içinde ve bü-  Çin ve Hindistan’dan ki veriler d›fl›nda sektörün
            tünleflik üretim ile çözülebilir” diye konufltu. OFFSET  büyüklü¤ü 1.33 trilyon dolar› buluyor. Türkiye’nin
            (Büyük çapl› kamu al›mlar›nda, özellikle savunma  bu alanda daha gidece¤i çok yol var.”
            sanayi ihalelerinde ihaleyi kazanan firmalarca üstle-
            nilen ve ihaleyi açan ülkeden ithalat yapma garanti-
            si) uygulamas›na de¤inen Çörtü, “Cari aç›k yükseli-  sinin yüzde 25’ini temsil eden Kuzey Ren-Vestfal-
            yor. 2011 ve 2021 y›llar› aras›nda kamu harcamalar›  ya’n›n 17 milyon nüfusu, 8.7 milyon çal›flan›, 138.6
            600 milyar dolar› aflacakt›r. KOB‹’lerin bu al›mda  milyar Avro ihracat ve 147.8 milyar Avro ithalat ile
            yüzde 40-50 oran›nda yer almas› gerekiyor” dedi.   Almanya’n›n en büyük ekonomi merkezlerinden biri
                                                            oldu¤unu paylaflan Akkaya,  Almanya’da ikamet
                                                            eden her üç Türk vatandafl›ndan birinin Kuzey Ren-
                             Dr. ADEM AKKAYA                Vestfalya’da oldu¤unu söyledi. Kuzey-Ren Vestfal-
                             NRW Invest Türkiye             ya’dan Türkiye’ye yap›lan yat›r›m›n son 8 y›lda 1
                             Temsilcilik Müdürü             milyar dolar› aflt›¤›n›, Türkiye’den bölgeye yap›lan
                                                            yat›r›m›n büyüklü¤ünün ise 50 milyon TL’yi buldu-
                             KOB‹’ler                       ¤unu anlatt›. 2007 itibariyle sermayesinin yar›s›n-
                                                            dan fazlas› Türk olan 280 firma bölgede faaliyet yü-
                             Almanya’ya gelsin              rütüyor. Türk firmalar›, Avrupa’n›n ortas›nda olmak,
                                                            Made In Germany ibaresi ile ürün satmak, finans-
                             Kuzey Ren-Vestfalya (Alman-    man kaynaklar›na yak›nl›k, sat›fl ofisi kurmak, yeni
                           ya’n›n Ekonomik Merkezi) hakk›n-  tedarikçiler ve müflterinin ihtiyaçlar›n› an›nda karfl›-
                           da bilgi verdi. Almanya ekonomi-  lamak amac›yla bölgeyi tercih ediyor.

           34 KobiEfor Nisan 2011
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41