Page 28 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 28
KAPAK
ketim vergisi yine KOB‹’lerin s›rt›ndad›r. Bugün her
bir müteflebbis küçük bir vergi dairesidir. Tabi bu
durum bir kay›td›fl›l›k kavram›n› da beraberinde ge-
tirmifltir” diye konufltu. Avrupa Birli¤i ülkelerinde
kurumlar vergisinin kazanca göre kademeli oldu¤u-
nu hat›rlatan Sevi¤, Türkiye’de sistemin düz mant›k H‹KMET KURNAZ
üzerine kurularak KOB‹’leri zor durumda b›rakt›¤›n› Kredi Garanti Fonu Genel Müdürü
aktard›. Son dönemlerde özellikle dolayl› vergilerde
bir art›fl oldu¤una dikkat çeken Sevi¤, uygulanan Kefalet kapasitemiz
vergi politikalar› nedeniyle KOB‹’lerin kapanmak zo-
runda kald›¤›n› söyledi. Sevi¤, “KOB‹’lere ça¤r›da büyüyecek
bulunuyoruz ‘birleflin’ diye. Oysa KOB‹’lerin birlefl-
mesi çözüm de¤ildir. Çözüm KOB‹’lerin ço¤almas›d›r. Avrupa Birli¤i’nin 18 ülkede yer
Zira KOB‹’ler bir uzmanl›k okuludur” dedi. alan 34 kredi garanti fonu kurulu-
flunun yaratt›¤› kefalet hacminin
Prof. Dr. EMRE ALK‹N 70 milyar Avro oldu¤unu söyleyen
‹stanbul Kültür Üniversitesi Ö¤retim Üyesi Kurnaz, Türkiye’de ise 708 KOB‹’ye
430 milyon TL kredi hacmi ancak
KOB‹’ler s›rad›fl› olmal› yaratabildiklerini aktard›. Kurnaz
Kefalet hizmet kapasitesini yeni
“Kriz Sonras› Dinamiklerin Pi- kaynak ve flubelerle geniflletmeyi
yasalara Etkisi” bafll›kl› sunu- hedeflediklerini de aç›klad›.
munda; iflin iyi olmas› halinde
ne vergi yükünün ne de faizin
giriflimciyi durduramayaca¤›n› Ça¤r›l› Konuflmac›
savunan Alkin, flu fikirleri pay-
laflt›: “2009 y›l›nda gerçekleflen Doç Dr. NURETT‹N KALDIRIMCI
kriz için ‘tüm krizlerin anas›d›r’ Rekabet Kurulu Baflkan›
deniliyor. Oysa bundan sonraki
tüm krizlerin 2009’dan daha et- Kartel oluflturmamal›
kili olaca¤›n› öngörüyorum. Tür-
kiye, krizde çok h›zl› bir büyüme Ça¤r›l› konuflmac›-
ivmesi yakalad›. Bunun temel lardan Rekabet Kuru-
nedeni ise iç tüketimin k›s›lma- mu Baflkan› Prof. Dr.
mas›d›r. Ayr›ca küresel ekono- Nurettin Kald›r›mc›,
mik krizde ikinci bir dip öngör- “KOB‹’ler ve Rekabet
müyorum.” Alkin, KOB‹’lere flunu önerdi: “KOB‹ ar- Hukuku” konulu sunu-
t›k çarp›c›, s›ra d›fl›, marifetli olmal›. fiirketi ölümsüz munda; rekabet huku-
k›lmak için de 4 alt›n kural› unutmamak gerekiyor: kunun 3 temel esasta
Deneyimli, yarat›c› ve baflar›l› geçmifli olan persone- toplanaca¤›n› belirte-
li dinleyin. Rakibi sürekli gözleyin. Kriz dönemi bite- rek;
ne kadar var olan ürün ve hizmetlerini bafltan ele al l “‹flletmeler kendi
veya optimize et. Tüketicileri motive eden iletiflimi aralar›nda üretim, da-
sak›n ihmal etme.” ¤›t›m ve fiyatta anlafl-
ma yaparak rekabetçi
ortam› bozmas›nlar.
Kartel oluflmas›n. KOB‹’ler ayakta durabilsin.
l Hakim durumda olan iflletmeler, durumlar›-
n› kötüye kullanmas›n.
l Sadece para gücüyle belli iflletmeler piyasa-
da etkin olmas›n. Birleflme ve devralma kofluluy-
la üstünlük kurulmas›n” dedi.
26 KobiEfor Nisan 2011