Page 23 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 23

AÇILIfi OTURUMU

              YALÇIN SÖNMEZ
              TOSYÖV Baflkan›
              Türkiye’nin ve KOB‹’lerin de¤iflimi

              TOSYÖV Baflkan› Yalç›n Sönmez, “Kendini De¤ifl-
            tiren KOB‹’lerle Türkiye De¤ifliyor” diyerek bafllad›¤›
            konuflmas›nda; KOB‹’lerin son on y›lda, ekonominin
            çeperinden merkezine do¤ru baflar›l› bir yürüyüfl
            gerçeklefltirdiklerini, TOSYÖV’ün bu uzun yürüyüflün
            hem tan›¤›, hem orta¤› oldu¤unu söyledi. Sönmez,
            Türkiye’nin geri dönüflü olmayan bir de¤iflim süreci-
            ne girdi¤ini belirterek bu de¤iflimi, kendini de de¤ifl-
            tiren KOB‹’lerin tafl›yacaklar›n› ifade etti.
              Türkiye’de KOB‹’lerin gündemini art›k; “Giriflimci-  gesiyle aç›klayacaklar›n› dile getirdi.
            lik, Ar-Ge, ‹novasyon, Küresel Rekabetçilik, Avrupa  Sönmez flu noktalar›n alt›n› çizdi: “Güçlü bir e¤i-
            KOB‹’leriyle Yar›flmak, Ortado¤u, Avrasya, Asya, Afri-  lim olarak, dünya üretimi Asya’ya kaymaktad›r. Çin
            ka hatta Güney Amerika Pazarlar›na girmek ve tu-  ve Hindistan gibi dev ithalatç› yeni ekonomiler olufl-
                           tunmak” gibi konular›n belirledi-  maktad›r. Geliflmekte olan ülkelerde küçük ve orta
                            ¤ini anlatan Yalç›n Sönmez, KO-  ölçek temelinde yeni bir dinamizm ortaya ç›kmakta-
                             B‹’leri dünya ekonomisindeki   d›r. Bu büyük de¤iflim Türkiye’yi de kuflatmaktad›r.
                             de¤iflimin bir parças› yapmay›  Acil görevimiz, dayan›kl› bir ekonomik ve sosyal ya-
                            amaçlad›klar›n›, 7. KOB‹ Zirve-  p› yaratmakt›r.”
                                  si’nin KOB‹’ler için strate-  “Türkiye’nin klasik pazarlara aidiyeti sürmektedir.
                                   jik özellikte bir yol hari-  Krizden sonra dünyada en h›zl› toparlanan bir kaç
                                     tas› oluflturaca-       ülkeden biri olduk ama  hepimiz, bunun sürdürüle-
                                      ¤›n›, bunu da         bilir olmad›¤›n›n fark›nday›z. Hala “cari aç›k” konufl-
                                        kamuoyu-            maktay›z. S›cak para azald›kça so¤uk, ço¤ald›kça s›-
                                         na   bir           cak terler döküyoruz. De¤iflim bize Avrasya, Çin, Hin-
                                          sonuç             distan, Ortado¤u, Afrika ve Güney Amerika pazarla-
                                           bil-             r›nda büyük f›rsatlar sunuyor. Çünkü Türkiye  ekono-
                                            dir-             misinin, bütün bu yeni pazarlara ulaflabilecek KO-
                                                              B‹ temelli yüksek bir tedarikçi kapasitesi bulunu-
                                                               yor. KOB‹’lere odaklanm›fl bir politika ile Türkiye
                                                                  bu yeni f›rsat kap›s›ndan girmelidir.
                                                                    “Aç›lan f›rsat kap›s›ndan Türkiye ancak,
                                                                  yüksek teknolojiyle üretim yapan, yenilikçilik
                                                                  ve rekabetçilik tutkusu atefllenmifl, küresel ifl-
                                                                  tahl› KOB‹’leriyle girdi¤i zaman bölgesel güç
                                                                 olma  stratejisini gerçeklefltirmifl olur.”
                                                                                        Nisan 2011 KobiEfor 21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28