Page 22 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 22
KAPAK
VII. KOB‹ Zirvesi
TÜRK‹YE DE⁄‹fiT‹RD‹⁄‹
KOB‹’LERLE DE⁄‹fi‹R
7. KOB‹ Zirvesi TOSYÖV, KOSGEB, TOBB, ‹TO iflbirli¤iyle
‹fl Bankas›’n›n ana; KobiEfor, Hürriyet ve Milliyet’in de medya
sponsorlu¤unda “KOB‹’ler ‹çin Rekabetçi Stratejiler ve Uluslararas›
‹flbirli¤i ‹mkanlar›” ana temas›yla, etkin ve genifl bir kurumsal
kat›l›mla ‹stanbul’da gerçeklefltirildi.
Y eni stratejik tercihlerle yüz yüze gelen önerdi. Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun KOB‹’lerin
kurumsallaflmas› için uygun bir çerçeve yaratt›¤›n›
Türkiye’nin sürdürülebilir kalk›nma sorun-
lar›na KOB‹’ler aç›s›ndan çözüm üreten 7.
da gören 7. KOB‹ Zirvesi’nin iki gün süren düzeyli
ve derinlikli faaliyeti a¤›rl›kl› olarak giriflimcili¤in
KOB‹ Zirvesi, dünya ve Türkiye ekonomi-
sinin köklü bir de¤iflim geçirmekte oldu¤u
saptamas›ndan hareketle bu de¤iflimin KOB‹’lerle yükseltilmesi noktas›nda odakland›. Rekabetçili¤in
ancak küresel pazarlarda kazan›laca¤›n›, halen 45-
olabilece¤ini belirledi. “De¤iflim”i, dünyadaki üre- 50 bin civar›nda olan ihracatç› KOB‹ say›s›n› 100
tim ekonomilerinin geliflmifl ülkeler aleyhine ve ge- bine ç›karmakla Türkiye’nin dayan›kl› bir ekonomik
liflmekte olan ülkeler lehine yer de¤ifltirme yöneli- ve sosyal yap› kazanaca¤›n› vurgulayan Zirve, bu
mi olarak tan›mlayan 7. KOB‹ Zirvesi, Türkiye’nin perspektifin, KOB‹’leri de de¤ifltiren genifl bir ku-
bu de¤iflim sürecine KOB‹ temelli yüksek tedarikçi rumsal de¤iflimle somutluk kazanabilece¤inin alt›-
özelli¤iyle kat›lmas› gerekti¤ini, bu nedenle KO- n› çizdi.
B‹’ler üzerinde, Ar-Ge ve inovasyona dayal› kap- Zirve’yi okurlar›m›za kapak konusu olarak sun-
saml› bir eylem plan›n›n uygulamaya konmas›n› may›, de¤erli bir hizmet addediyoruz.
20 KobiEfor Nisan 2011