Page 24 - KobiEfor_Mart_2011
P. 24
KAPAK
Sönmez: “TOSYÖV olarak odakland›¤›m›z konulardan biri de giriflimciliktir.
Yürüttü¤ümüz proje ve düzenledi¤imiz etkinliklerle Türkiye’nin giriflimci potansiyelini
görünür k›lmaya çal›fl›yoruz.”
Kalk›nma ajanslar› kurup Bölgesel Kalk›nma modeli- aç›dan ve etkinlikle ele alacak, çözüm yollar›n› gös-
ni bafllatt›lar. Bütün bunlar›n içine ‘Çevre fiart›’n› terecektir.
yerlefltirdiler. Giriflimci e¤itimini YÖK’e benimsettiler.
Bu aç›l›mlar›, TOSYÖV ve Anadolu illerine yay›lan Kalk›nma Ajanslar› yerellefltirilmeli
TOSYÖV Destekleme Dernekleri ile KOB‹’lerimize ta-
fl›d›k. KOB‹’lerimizin rekabetçi üstünlük kazanmalar› De¤indi¤iniz, ama aç›lmas› gereken baz› noktalar
için üstün gayret gösterdik. Düzenledi¤imiz KOB‹ Zir- var, örne¤in Kalk›nma Ajanslar›...
veleri ve ifltirak etti¤imiz di¤er say›s›z etkinli¤imiz ve Biliyorsunuz, Türkiye yeni bir kalk›nma modelini
kamunun destekleri, KOB‹’lerimizi ileri ve iddial› bir benimsedi. “Bölgesel kalk›nma.” AB’ye uygun olan
noktaya tafl›d›. Avrupa KOB‹’leriyle yar›flabilecek du- model budur. Bu amaçla Kalk›nma Ajanslar›’n› kur-
ruma geldik. duk. Kalk›nma Ajanslar› KOB‹’lere ilk destekleri bafl-
latm›fl olsalar bile kurumsallaflmada hala yenidirler.
KOB‹’lerimiz için alternatif Ankara’da dizayn edilmifller; bu do¤ru ama hala
d›fl f›rsatlar do¤mufltur merkezden özerkleflmifl, kendi ayaklar› üzerinde du-
rabilir konuma gelmemifllerdir. H›zla daha özerk ku-
KOB‹’lerimizin bu yeni perspektifte yeni bir rumlar haline gelmelerini ve bölgesel kalk›nma dina-
kaynak düzenlemesine ihtiyac› olacak m›d›r? miklerinin üzerine oturmalar›n› bekliyoruz. Bölgele-
Olacakt›r. Uluslararas› piyasalarda Türkiye için ye- rindeki bütün, evet “bütün” KOB‹ faaliyetleri Kalk›n-
ni f›rsatlar do¤mufltur. Dünya ekonomisinin üretim ma ajanslar›n›n çat›s› alt›nda topland›¤› zaman Ana-
aya¤› art›k Asya’ya basmaktad›r. Çin ve Hindistan dolu’daki KOB‹’ler hareketlenecek ve önemli bir de-
dev ithalatç› ülkeler olmaktad›r. Türkiye, ekonomisi- ¤iflim süreci içine gireceklerdir. TOSYÖV olarak biz
nin tedarikçi dinami¤ini de kullanarak Çin’e, özellik- de bölgesel KOB‹ faaliyetlerimizi Kalk›nma Ajanslar›
le de üretimde muadili olmayan Hindistan’a yönel- ile mümkün oldu¤unca paralel bir kurguya kavufltur-
mektedir. Son krizi atlatt›ktan sonra Afrika ve Orta- mufl olaca¤›z. Böylece, yerel KOB‹ politikalar› olufl-
do¤u ekonomileri de yeni bir ifltahla Türk KOB‹’leri- turmada kat›l›mc›l›k sa¤lanm›fl olacak.
ni bekleyeceklerdir.
KOB‹’lerimiz için bu yeni perspektif, ‘Türkiye’nin Türk KOB‹’lerinin giriflimci
Para ve Maliye Politikalar›ndan, Etkin Finansal Des- özelli¤i yüksektir
tek Politikalar›na ve Giriflimcilikte Yeni Aç›l›mlara’
kadar bir çok konuda yeni düzenlemeleri gerektir- Sizce Türkiye’de ‘Giriflimci’ yeterli ilgi ve
mektedir. Her ne kadar, finans sektörümüzde art›k deste¤i görmekte midir?
KOB‹’lere dönük yarat›c› bir yar›fl bafllam›fl, KOB‹ Türkiye olarak eksik kald›¤›m›z konulardan biri gi-
Bankac›l›¤› görece etkinleflmifl, son befl y›lda KO- riflimciyi destekleme noktas›ndad›r. TOSYÖV olarak
B‹’lerin kredi pastas›ndan pay› yüzde 5’ten yüzde odakland›¤›m›z konular›n bafl›nda gelir. Vak›f olarak
25’in üzerine ç›kabilmifl olsa bile, yap›sal bozukluk- Türkiye’nin giriflimci potansiyelini görünür k›lmaya
lar henüz afl›lmam›flt›r. Kredi yap›s› hala k›sa ve or- çal›fl›yoruz. Anadolu’ya yay›lan faaliyetimiz binlerce
ta vade a¤›rl›kl›d›r. 7. KOB‹ Zirvesi bu sorunlar› her giriflimciye dokunmufl, e¤itmifl, harekete geçirmifltir.
Her giriflimci bir yeni KOB‹ demektir. ‹yi e¤itilmiflse
kuraca¤› KOB‹ uzun ömürlü olacakt›r. KOSGEB bu
ana halkay› yakalam›fl ve desteklerini buraya yo¤un-
laflt›rm›flt›r. Bu fark›ndal›¤›n ifl dünyas›n›n bütün ku-
rumlar›nca içsellefltirilmesi önümüzdeki dönemde
büyük bir kazan›m olacakt›r.
Siyaset kurumuna düflen görevler
7. KOB‹ Zirvesi’ne siyasi parti temsilcileri de
kat›l›yor. Siyasi partilerin program ve
a
politikalar›ndan KOB‹’lerin ne gibi beklentileri
olabilir?
Küresel rekabet uluslararas› ve uluslarüstü dev
tekeller eliyle gerçeklefliyor gibi yüzeysel ve yayg›n
bir görüfl bulunmaktad›r. Bu yanl›flt›r. Kalk›nman›n
oldu¤u kadar rekabetin de motoru tüm dünyada ol-
24 KobiEfor Mart 2011