Page 28 - KobiEfor_Subat_2011
P. 28

KAPAK



                                                                         S‹NAN AYGÜN
                                                                    Ankara Ticaret Odas› (ATO) Baflkan›
                                                                      Teflvikler gerekir

                                                                              Y›llard›r Türkiye’nin di¤er ül-
                                                                              kelere “yükte a¤›r pahada
                                                                              hafif mal sat›p, yükte hafif
                                                                              pahada a¤›r mal almas›n-
                                                                              dan” flikayet ediyoruz.  Ger-
                                                                              çekten de Türkiye bu gün
                                                                              432 ton demir sat›p 1 ton
                                                                              ilaç alan, ya da 1 adet oto-
                                                                              büs sat›p 1 kilo kalp pili alan,
                                                                              2 bin 512 TIR dolusu çimen-
                                                            to sat›p, 1 TIR dolusu bilgisayar alan bir d›fl tica-
                                                            ret yap›s›na sahip. Art›k kronikleflen d›fl ticaret aç›-
                                                            ¤› ve dolay›s›yla cari ifllemler a盤› sorununun al-
                                                            t›nda bu tablo yat›yor. Bu manzaray› Türkiye’nin
                                                            sanayi yap›s›ndan ayr› düflünemeyiz. D›flar›ya orta
          amacıyla yeni kurulacak mesleki ve teknik e¤itim  ve düflük teknolojili mal sat›p yüksek teknolojili
          okul/kurumu için arsa ayırması ve okul/kurum yap-  mal almak zorunda kal›yoruz.
          ma zorunlulu¤u getirilerek teflvik sa¤lanacak. Mesle-  Türkiye önceki y›llarda ucuz iflgücüyle ve paras›na
          ki e¤itimde iflgücü ihtiyaç planlaması yapılacak.  de¤er kaybettirerek rekabet gücünü koruyordu.
                                                            Çin ve Hindistan gibi ülkelerin dünya ekonomisiy-
            ● Altyap› sektörlerine a¤›rl›k verilecek        le bütünleflmeleriyle birlikte Türkiye bu olana¤›
            43 OSB’nin altyap›s›, yat›r›ma ve faaliyete uygun-  kaybetti.  Türkiye bu ülkelerden daha ucuza iflgü-
          hale getirilecek. OSB’lere, büyük fabrikalara ve li-  cü çal›flt›ramayaca¤› için rekabet gücünü ancak
          manlara, özel sektörün de kat›laca¤› projelerle de-  yüksek teknolojiyle yakalayabilir. Bu nedenlerle
          miryolu ba¤lant› hatlar› kurulacak. Liman hinterland-  aç›klanan Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi’nin, “T
          lar›na lojistik aktar›m terminalleri yap›lacak ve k›y›  a¤›rl›kl› olarak yüksek katma de¤erli ve ileri tekno-
          yap›lar› master plan› haz›rlanacak.               loji ürünlerinin üretildi¤i bir sanayi yap›s›na dönü-
                                                            flümünü h›zland›rma” amac›n› do¤ru ve yerinde
                                                            buluyorum. Böyle bir amaca do¤ru yürürken stra-
                                                            teji belgesinin vizyonu olarak belirlenen “Orta ve
                                                            yüksek teknolojili ürünlerde Avrasya’n›n üretim üs-
                                                            sü olma” hedefine ulaflman›n da zor olmayaca¤›n›
                                                            tahmin ediyorum. Ancak bu amaç ve vizyona ula-
                                                            flabilmesi için stratejinin ka¤›t üzerinde kalmama-
                                                            s›, hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bu konuda
                                                            kamunun yönlendiricili¤ine ihtiyaç bulundu¤u
                                                            aç›kt›r. Aç›klanan Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi-
                                                            ne uygun bir yat›r›m teflvik sistemi gelifltirmezsek,
                                                            mevcut katma de¤eri düflük üretim tesislerini da-
                                                            ha yüksek katma de¤erli ürünler üretmeye yönlen-
                                                            direcek destek unsurlar›n› devreye  sokmazsak bu
                                                            hedefler k⤛t üzerinde kal›r.
            ● Bölgesel kalk›nma ve kümelenme
            KOB‹’lere yönelik bölgesel kalk›nma merkezli pro-
          jelere destek yayg›nlaflt›r›lacak. Kümelenme konu-  ● Sanayide giriflim
          sunda yerel ve merkezi politikalar çizecek yeni bir  yayg›nlaflt›r›lacak
          yöntem gelifltirilecek.                            Sanayiciye e¤itimler
                                                          verilecek ve destekler
                        ● Çevre konular›na start verilecek  sa¤lanacak.  Özellikle
                          Sanayiciler çevre ve iklim de¤i-  imalat sanayi alanında fa-
                        flikli¤i konular›nda bilinçlendirile-  aliyet gösteren KOB‹ giri-
                          cek. Y›lda 1000 ton petrol eflde-  flimcilerin desteklenmesi
                         ¤erinden fazla enerji tüketen sa-  ve giriflimcilik kültürünün
                         nayi kurulufllar›nda enerji yönetici-  yaygınlafltırılması önem-
                       si atanmas› ifllemi tamamlanacak.   senecek.
          28 KobiEfor fiubat 2011
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33