Page 26 - KobiEfor_Subat_2011
P. 26
KAPAK
RÜfiTÜ BOZKURT
TUSKON: Belge bizi umutland›rd› Dünya Gazetesi Yazar›
2011-2014 Sanayi Strateji
Belgesi’nin tan›t›m toplant›- Teke’den süt sa¤›l›r
s›nda konuflan TUSKON Bafl-
kan› R›zanur Meral, “Türki- Sanayi Strateji Belgesi ile birlikte tespit
ye'nin hedefli, eylem planl› etti¤im befl önemli geliflmeden söz et-
bir yöntemi olmas›n› önemli mek istiyorum:
görüyoruz.” dedi. 1) Ortak de¤erlerin netleflmesi ve
Belgenin rafa kald›r›lma- niyetin önemi,
yaca¤› temennisini de dile 2) Enformasyon, koordinasyon ve
getiren Meral, uzun vadeli odaklanma ilkesine uyum,
çal›flmalar›n ard›ndan haz›r- 3) Paylafl›mc› anlay›fl ve iflbirli¤i mant›¤›,
lanan belgenin küreselleflme 4) Gözetim-denetim anlay›fl› ve geri bildirim
R›zanur Meral sürecinde Türkiye sanayisi- mekanizmas›na yap›lan vurgu,
nin dünyadaki konumunu 5) Kendini yeniden üretme anlay›fl›n›n öne
ortaya koyup, güçlü ve zay›f ç›kmas›.
yönlerini gösterdi¤ini söyledi. Meral de eylem plan›- Ülkemizde üretimin nicelik ve niteli¤ini art›rma ko-
n›n ka¤›t üzerinden uygulamaya geçirilmesinde gös- nusunda ortak de¤erlere dayal› niyetin güç kazan-
terilecek kararl›l›¤›n önemine dikkat çekti. mas› bafll› bafl›na bir kazanç. Hepimize düflen or-
tak sorumluluk, bu niyeti daha da güçlendirme ol-
mal›.
Türkiye Sanayi
de Avrasya'nın üretim üssü olmak” fleklinde belir-
Stratejisi Belgesi lendi¤i için Türkiye’nin bir bütün halinde “Bölgesel
güç olma” temel hedefiyle de örtüflüyor.
Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi ve Eylem Plan›, Odaklan›lacak noktalar
Sanayi ve Ticaret Bakanl›¤›, di¤er bakanl›klar ve Belge, üzerine odaklan›lacak flu üç temel boyutu
STK’larla, iki y›la yak›n süren ortak bir çal›flmayla koyarak nisbeten netlefltirilmifl bir çerçeve çizmekte-
oluflturuldu¤u için, uygulamas› iflbirli¤i ve koordi- dir:
nasyona endekslenmifl temel bir siyasi-toplumsal 1. Türk sanayisinin rekabet edilebilirli¤inin ve ve-
belge niteli¤ine yükselmifl. Plan flu üç ayak üzerine rimlili¤inin yükseltilerek, dünya ihracatından daha
oturtulmufl: fazla pay almas›.
1.Uzun vadeli vizyon, 2 .Yüksek katma de¤erli ve ileri teknolojili ürün-
2.Genel amaç, leri üretebilen bir iflgücünün yarat›lmas›.
3.Stratejik hedefler. 3. Çevreye ve topluma duyarlı bir sanayi
Vizyon olarak, “orta ve yüksek teknolojili ürünler- yapısın›n kurulmas›.
YALÇIN SÖNMEZ
TOSYÖV Baflkan›
Hakiki küreselleflme
Küreselleflme her ülkenin kendi siyasi,
ekonomik, sosyal ve kültürel kapasi-
tesini dünyaya katmas›d›r. Böyle ol-
mayana ‘küreselleflmeye teslim ol-
mak’ denilir. Türkiye son yirmi y›l›n›n
tümünü küreselleflmeye boyun e¤e-
rek, ama kendini katma iste¤ini de
güçlendirerek geçirdi.
Yirmi y›l önce “Ar-Ge, ‹novasyon, Yük-
sek Teknoloji, Küresel Pazar, Rekabet” gibi kavramlar Türk KOB‹’lerine yabanc›yd›. Bugün art›k öyle de-
¤il. KOB‹’lerimiz rekabet gücünü biriktirdiler. Türkiye KOB‹’lerine güvenerek yeni bir at›l›m yapabilir. Hü-
kümetin aç›klad›¤› 2011-2014 Sanayi Stratejisi Belgesi ‘Avrasya’n›n üretim üssü olmay›” hedefliyor. Hayal
de¤ildir ve TOSYÖV olarak y›llard›r dikkat çekti¤imiz bir hedeftir bu. Türkiye böyle bir hedef koyabilecek
duruma gelmifltir. Zaten, geliflen d›fl ticaret iliflkileri Türkiye’yi böyle bir amaca yöneltmektedir. Stratejiyi
destekleyecek olan ‘Eylem Plan›’ e¤er arkas›nda hakiki bir siyasi irade bulabilirse, Türkiye bu stratejiyi iz-
leyerek büyük bir dönüflüme imza atabilecektir.
26 KobiEfor fiubat 2011