Page 26 - KobiEfor_Subat_2011
P. 26

KAPAK

                                                                        RÜfiTÜ BOZKURT
            TUSKON: Belge bizi umutland›rd›                             Dünya Gazetesi Yazar›
                                2011-2014 Sanayi Strateji
                              Belgesi’nin tan›t›m toplant›-     Teke’den süt sa¤›l›r
                              s›nda konuflan TUSKON Bafl-
                              kan› R›zanur Meral, “Türki-   Sanayi Strateji Belgesi ile birlikte tespit
                              ye'nin hedefli, eylem planl›  etti¤im befl önemli geliflmeden söz et-
                              bir yöntemi olmas›n› önemli   mek istiyorum:
                              görüyoruz.” dedi.             1) Ortak de¤erlerin netleflmesi ve
                                Belgenin rafa kald›r›lma-     niyetin önemi,
                              yaca¤› temennisini de dile    2) Enformasyon, koordinasyon ve
                              getiren Meral,  uzun vadeli     odaklanma ilkesine uyum,
                              çal›flmalar›n ard›ndan haz›r-  3) Paylafl›mc› anlay›fl ve iflbirli¤i mant›¤›,
                              lanan belgenin küreselleflme   4) Gözetim-denetim anlay›fl› ve geri bildirim
                R›zanur Meral  sürecinde Türkiye sanayisi-    mekanizmas›na yap›lan vurgu,
                              nin dünyadaki konumunu        5) Kendini yeniden üretme anlay›fl›n›n öne
                              ortaya koyup, güçlü ve zay›f    ç›kmas›.
          yönlerini gösterdi¤ini söyledi. Meral de eylem plan›-  Ülkemizde üretimin nicelik ve niteli¤ini art›rma ko-
          n›n ka¤›t üzerinden uygulamaya geçirilmesinde gös-  nusunda ortak de¤erlere dayal› niyetin güç kazan-
          terilecek kararl›l›¤›n önemine dikkat çekti.      mas› bafll› bafl›na bir kazanç. Hepimize düflen or-
                                                            tak sorumluluk, bu niyeti daha da güçlendirme ol-
                                                            mal›.
                Türkiye Sanayi
                                                          de Avrasya'nın üretim üssü olmak” fleklinde belir-
                  Stratejisi Belgesi                      lendi¤i için Türkiye’nin bir bütün halinde “Bölgesel
                                                          güç olma” temel hedefiyle de örtüflüyor.

            Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi ve  Eylem Plan›,  Odaklan›lacak noktalar
          Sanayi ve Ticaret Bakanl›¤›, di¤er bakanl›klar ve  Belge, üzerine odaklan›lacak flu üç temel boyutu
          STK’larla, iki y›la yak›n süren ortak bir çal›flmayla  koyarak nisbeten netlefltirilmifl bir çerçeve çizmekte-
          oluflturuldu¤u için, uygulamas› iflbirli¤i ve koordi-  dir:
          nasyona endekslenmifl temel bir siyasi-toplumsal   1. Türk sanayisinin rekabet edilebilirli¤inin ve ve-
          belge niteli¤ine yükselmifl. Plan flu üç ayak üzerine  rimlili¤inin yükseltilerek, dünya ihracatından daha
          oturtulmufl:                                     fazla pay almas›.
            1.Uzun vadeli vizyon,                           2 .Yüksek katma de¤erli ve ileri teknolojili ürün-
            2.Genel amaç,                                 leri üretebilen bir iflgücünün yarat›lmas›.
            3.Stratejik hedefler.                           3. Çevreye ve topluma duyarlı bir sanayi
            Vizyon olarak, “orta ve yüksek teknolojili ürünler-  yapısın›n kurulmas›.


                        YALÇIN SÖNMEZ
                          TOSYÖV Baflkan›
                    Hakiki küreselleflme

                          Küreselleflme her ülkenin kendi siyasi,
                          ekonomik, sosyal ve kültürel kapasi-
                          tesini dünyaya katmas›d›r. Böyle ol-
                          mayana ‘küreselleflmeye teslim ol-
                          mak’ denilir. Türkiye son yirmi y›l›n›n
                          tümünü küreselleflmeye boyun e¤e-
                          rek, ama kendini katma iste¤ini de
                          güçlendirerek geçirdi.
                          Yirmi y›l önce “Ar-Ge, ‹novasyon, Yük-
            sek Teknoloji, Küresel Pazar, Rekabet” gibi kavramlar Türk KOB‹’lerine yabanc›yd›. Bugün art›k öyle de-
            ¤il. KOB‹’lerimiz rekabet gücünü biriktirdiler. Türkiye KOB‹’lerine güvenerek yeni bir at›l›m yapabilir. Hü-
            kümetin aç›klad›¤› 2011-2014 Sanayi Stratejisi Belgesi ‘Avrasya’n›n üretim üssü olmay›” hedefliyor. Hayal
            de¤ildir ve TOSYÖV olarak y›llard›r dikkat çekti¤imiz bir hedeftir bu. Türkiye böyle bir hedef koyabilecek
            duruma gelmifltir. Zaten, geliflen d›fl ticaret iliflkileri Türkiye’yi böyle bir amaca yöneltmektedir. Stratejiyi
            destekleyecek olan ‘Eylem Plan›’ e¤er arkas›nda hakiki bir siyasi irade bulabilirse, Türkiye bu stratejiyi iz-
            leyerek büyük bir dönüflüme imza atabilecektir.

          26 KobiEfor fiubat 2011
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31