Page 21 - KobiEfor_Subat_2011
P. 21
A B müzakere sürecindeki “iflletmeler ve deli uygulaman›n ucuna yerlefltirdi¤i Türkiye tablo-
sunu ise flu sözleriyle resmetti: Strateji ile “(...) Bir-
Sanayi Politikas›” fasl›n›n kapan›fl kriter-
leri kapsam›nda oldu¤u için ayn› zaman-
lik duygusu mikro alana sirayet edecek. Yerli ve ya-
banc› yat›r›mc›n›n giriflim gücü ile, en nihayetinde
da üç y›ll›k ba¤lay›c›l›¤› olan ve Sanayi ve
Ticaret Bakanl›¤›’nca haz›rlanan, “Türkiye
tacak. ‹stihdam artacak, dolay›s›yla daha müreffeh
Sanayi Stratejisi Belgesi ve Eylem Plan› 2011-2014” daha fazla üretim, daha fazla ihracatla milli gelir ar-
aç›kland›. Dünyan›n ve Türkiye’nin titiz bir analizine bir ülke halini alaca¤›z.”
yaslanan Belge, belirlenmifl uzun vadeli bir vizyonu,
genel amaçlar› ve stratejik hedefleri tayin ediyor ve
bu özellikleri ile iddial› bir “Dönüflüm projesi” anla-
m›na geliyor.
Belgenin çizdi¤i politik çerçeve içinde Türkiye re-
formlar›n› yapacak, güçlü ekonomik dinamiklerini
daha gelifltirecek, orta ve yüksek teknolojili ürünler-
de Avrasya’n›n üretim üssü olacak.
Türkiye, sis perdelerini da¤›tm›flt›r
Sanayi ve Ticaret Bakan› Ni-
hat Ergün, 2011-2014 döne-
mini kapsayan Türkiye Sanayi
Stratejisi Belgesi ve Eylem
Plan›’n›n sanayicilere, giriflim-
cilere ve Türkiye’ye hay›rl› ol- ORTAK SUNUM YAPILDI
mas›n› dileyerek bafllad›¤› ko- Sanayi Strateji Belgesi, ifl dünyas›n›n temsili
nuflmas›nda, “önemli ve kap- kurumlar›yla ortaklafla haz›rland›¤› için kamu-
saml› bir yol haritas›na” ka- oyuna da afla¤›daki kat›l›m çerçevesinde müfl-
vufltu¤umuzu, bunun çok an- terek duyuruldu: Sanayi ve Ticaret Bakan› Ni-
laml› oldu¤unu, Türkiye’nin hat Ergün, Türkiye Odalar ve Borsalar Birli¤i
sis perdelerini da¤›tm›fl, önü- (TOBB) Baflkan› Rifat Hisarc›kl›o¤lu, Türk Sana-
Nihat Ergün nü görmeye, orta ve uzun va- yicileri ve ‹fladamlar› Derne¤i (TÜS‹AD) Baflkan›
deli stratejiler yapmaya baflla- Ümit Boyner, Müstakil Sanayici ve ‹fladamlar›
m›fl bir ülke durumuna geldi¤i Derne¤i (MÜS‹AD) Baflkan› Ömer Cihad Vardan,
de¤erlendirmesini yapt›. Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M) Baflkan› Meh-
“Bugün Türkiye’nin ihracat›n›n yüzde 90’dan faz- met Büyükekfli, Türkiye ‹fladamlar› ve Sanayici-
las›n›n sanayi ürünleri” oldu¤una dikkati çeken Er- ler Konfederasyonu (TUSKON) Baflkan› R›zanur
gün, “Reformlar›, kararl› bir flekilde hayata geçirme- Meral.
nin de zaman› gelmifltir” dedi. Nihat Ergün, orta va-
fiubat 2011 KobiEfor 21