Page 38 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 38

KONGRE
























                      ‘Fark Yaratmak’ ana temas›n›n ifllendi¤i Kongrede ifl dünyas› KobiEfor Dergisi’nin KOB‹- teknoloji
                                          konulu yay›nlar›na yo¤un ilgi gösterdi.
          gaj kurallar› bulundu¤unu, suyun bile parayla oldu-  leniyor. fiu an ki yap›m›zda bunu yapamay›z, marka-
          ¤unu belirterek örnek verdi: ''Yengem Adana'ya gi-  lar›m›z› yükseltmemiz gerekir.”
          diyor. Gitmeden önce bavulunu tart›yor. Bana bilinç-
          li misafir laz›m. Biz misafirlerin bizimle uçmamas›  Fark Yaratmak
          için her fleyi yap›yoruz gibi görünüyor. Esas›nda  Kongrenin ‘Marka ile Fark Yaratmak’ konulu otu-
          bunlar sadece bizim prensiplerimiz'' dedi. Sabanc›  rumumun baflkanl›¤›n› Türkiye Halkla ‹liflkiler Derne-
          flu bilgileri aktard›:  ''Bugüne kadar 36.4 milyon mi-  ¤i Yönetim Kurulu Baflkan› Fügen Toksü yürüttü.
          safire hizmet verdik. 100 TL'nin alt›nda hizmet ver-  Oturuma TNT Türkiye Genel Müdürü Turgut Y›ld›z ve
          di¤imiz misafir say›s› 22 milyon 362 bin 173 (yüzde  Coca Cola Türkiye Baflkan› Galya Frayman Molinas
          61). 704 bin kifli koltuk seçmifl. 7 milyon 912 bin  kat›ld›. Turgut Y›ld›z, marka nedir ve marka yöneti-
          844 kifli ücretli ikram sat›n alm›fl. Pegasus'un 2006-  mi konulu konuflmas›nda flu noktalara de¤indi: “
          2010 aras›nda yurt içi misafir trafi¤i yüzde 42, yurt  Marka lekesiz olmal›. Markaya özen gösterilmelidir.
          d›fl› ise yüzde 26 artt›.”                       Marka iflletmeyi do¤ru anlatmal›d›r. Marka, uzun za-
                                                          man al›r ve do¤ru bir strateji ile yönetilir. Stratejiler
            Marka yaratmak                                ise s›k s›k de¤ifltirilmemelidir. Müflteri için markada
                                    "Anadolu'da Marka     fiziksel tatminin yan› s›ra manevi tatmin de sa¤lan-
                         Mustafa  Yaratmak" konulu pane-  mal›d›r. Marka, çal›flanlar taraf›ndan yarat›l›r”
                          Boydak  le kat›lan Boydak Hol-    Galya Frayman Molinas ise marka söylemine Coca
                                 ding Yönetim Kurulu      Cola örne¤iyle bafllad›. Molinas, markan›n sürdürüle-
                                 Baflkan› Mustafa Boy-     bilir olmas› gerekti¤ini, global ölçekli ve yerel yakla-
                                 dak, marka yaratman›n    fl›m sergilemesi gerekti¤ini belirtti. Molinas, marka-
                                 zor ancak çok çal›fl›la-  da kültürel uyumun önemli oldu¤unu belirtirken, Co-
                                 rak, ifle odaklanarak     ca Cola olarak barda¤›n dolu taraf›n› gören bir yak-
                                 sa¤lanabilece¤ini söyle-  lafl›m sergilediklerinin alt›n› çizdi.
                                 di. Boydak Grubu’nun
                                 mobilya üretimi ile sa-
                                 nayicili¤e  bafllad›¤›n›
                                 hat›rlat›rken  Boydak,
                                 müflterinin kendilerini
          daha estetik üretim yapmaya zorlad›¤›n› kaydetti ve
          flöyle konufltu: “Herkese ulaflmak çok önemli. Ben
          marka olmaya farkl› bak›yorum. Marka olmak sade-
          ce nihai tüketiciye ürün yapmak de¤il, yan sanayide
          marka olabilmek de çok önemli. Bitmifl mamulü
          üretmek için marka olunursa yan sanayiyi kim yapa-
          cak. De¤erle, marka ba¤lant›s› çok önemli. Bir mali-
          yeti öderken, bunu kaç y›lda geri alabilece¤ini he-
          saplamak gerekir. Biz uluslar aras› markalar yapma-
          l›y›z, de¤erimizi yükselmemiz gerekir... Avrupa ve
          ABD'de yaflanan ekonomik geliflmeler bizi de etkili-
          yor. 2023 y›l›nda 500 milyar dolarl›k ihracat hedef-


          38 KobiEfor Aral›k 2011
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43