Page 38 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 38
KONGRE
‘Fark Yaratmak’ ana temas›n›n ifllendi¤i Kongrede ifl dünyas› KobiEfor Dergisi’nin KOB‹- teknoloji
konulu yay›nlar›na yo¤un ilgi gösterdi.
gaj kurallar› bulundu¤unu, suyun bile parayla oldu- leniyor. fiu an ki yap›m›zda bunu yapamay›z, marka-
¤unu belirterek örnek verdi: ''Yengem Adana'ya gi- lar›m›z› yükseltmemiz gerekir.”
diyor. Gitmeden önce bavulunu tart›yor. Bana bilinç-
li misafir laz›m. Biz misafirlerin bizimle uçmamas› Fark Yaratmak
için her fleyi yap›yoruz gibi görünüyor. Esas›nda Kongrenin ‘Marka ile Fark Yaratmak’ konulu otu-
bunlar sadece bizim prensiplerimiz'' dedi. Sabanc› rumumun baflkanl›¤›n› Türkiye Halkla ‹liflkiler Derne-
flu bilgileri aktard›: ''Bugüne kadar 36.4 milyon mi- ¤i Yönetim Kurulu Baflkan› Fügen Toksü yürüttü.
safire hizmet verdik. 100 TL'nin alt›nda hizmet ver- Oturuma TNT Türkiye Genel Müdürü Turgut Y›ld›z ve
di¤imiz misafir say›s› 22 milyon 362 bin 173 (yüzde Coca Cola Türkiye Baflkan› Galya Frayman Molinas
61). 704 bin kifli koltuk seçmifl. 7 milyon 912 bin kat›ld›. Turgut Y›ld›z, marka nedir ve marka yöneti-
844 kifli ücretli ikram sat›n alm›fl. Pegasus'un 2006- mi konulu konuflmas›nda flu noktalara de¤indi: “
2010 aras›nda yurt içi misafir trafi¤i yüzde 42, yurt Marka lekesiz olmal›. Markaya özen gösterilmelidir.
d›fl› ise yüzde 26 artt›.” Marka iflletmeyi do¤ru anlatmal›d›r. Marka, uzun za-
man al›r ve do¤ru bir strateji ile yönetilir. Stratejiler
Marka yaratmak ise s›k s›k de¤ifltirilmemelidir. Müflteri için markada
"Anadolu'da Marka fiziksel tatminin yan› s›ra manevi tatmin de sa¤lan-
Mustafa Yaratmak" konulu pane- mal›d›r. Marka, çal›flanlar taraf›ndan yarat›l›r”
Boydak le kat›lan Boydak Hol- Galya Frayman Molinas ise marka söylemine Coca
ding Yönetim Kurulu Cola örne¤iyle bafllad›. Molinas, markan›n sürdürüle-
Baflkan› Mustafa Boy- bilir olmas› gerekti¤ini, global ölçekli ve yerel yakla-
dak, marka yaratman›n fl›m sergilemesi gerekti¤ini belirtti. Molinas, marka-
zor ancak çok çal›fl›la- da kültürel uyumun önemli oldu¤unu belirtirken, Co-
rak, ifle odaklanarak ca Cola olarak barda¤›n dolu taraf›n› gören bir yak-
sa¤lanabilece¤ini söyle- lafl›m sergilediklerinin alt›n› çizdi.
di. Boydak Grubu’nun
mobilya üretimi ile sa-
nayicili¤e bafllad›¤›n›
hat›rlat›rken Boydak,
müflterinin kendilerini
daha estetik üretim yapmaya zorlad›¤›n› kaydetti ve
flöyle konufltu: “Herkese ulaflmak çok önemli. Ben
marka olmaya farkl› bak›yorum. Marka olmak sade-
ce nihai tüketiciye ürün yapmak de¤il, yan sanayide
marka olabilmek de çok önemli. Bitmifl mamulü
üretmek için marka olunursa yan sanayiyi kim yapa-
cak. De¤erle, marka ba¤lant›s› çok önemli. Bir mali-
yeti öderken, bunu kaç y›lda geri alabilece¤ini he-
saplamak gerekir. Biz uluslar aras› markalar yapma-
l›y›z, de¤erimizi yükselmemiz gerekir... Avrupa ve
ABD'de yaflanan ekonomik geliflmeler bizi de etkili-
yor. 2023 y›l›nda 500 milyar dolarl›k ihracat hedef-
38 KobiEfor Aral›k 2011