Page 41 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 41

di. Nahum, KOB‹’nin ana kurulufl gayesini yerine ge-  imza atmas› gerekir. KOB‹’lerin web sitesi, çal›flanla-
          tirmesi için yap›lmas› gerekeni ise flöyle özetledi:  r›n›n e-maili olmal›. KOB‹’lerin ayakta kalabilmesi,
          “KOB‹ iflini tarif etmeli ki biliflimle verimli yönetilsin.  devam edebilmesi için e-dönüflümü yapmalar› flart.
          Bilgi tek yerden üretilmeli, ikinci kere üretilmemeli  Biliflim sistemleri amaç de¤il araçt›r.”
          ve bu bilgi esas ifle hizmet etmeli.” Nahum, KO-
          B‹’nin mesle¤ini do¤ru düzgün yapmas› gerekti¤ini,  Biliflim bir bütün
          bunun için de biliflim sistemlerinin ona yard›mc› ola-  IFS Sat›fl ve Pazarlama Direktörü Ergin Öztürk, 50
          ca¤›n› kaydetti: “KOB‹’ler süreç yönetimini bilmeli  çal›flana ulaflan KOB‹’nin önce çal›flanlar› aras›ndan
          kritik sürecini tariflemeli.”                   ba¤ kurmaya çal›flmas›yla bafllayan süreçte ERP’ye
                                                          ihtiyaç duyulmaya baflland›¤›n› belirtti. Öztürk, KO-
            BT’yi do¤ru kullanan KOB‹ baflar›r             B‹’lerde en muhafazakar bölümün muhasebe oldu-
            TOSYALI Holding Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin  ¤una dikkat çekti. Bu nedenle önce muhasebe bölü-
          Keçeci, iflletmenin gerçek iflini tarif etmesi ve gerek-  münü iknayla ifle bafllad›klar›n› anlatan Öztürk, flir-
          sinim analizi yap›lmas› gerekti¤ini söyledi. ‹flletme-  ketlerin büyük bir bölümünde maliyetlerin yanl›fl he-
          lerde kullan›lan biliflim sistemlerinin yaln›zca yüzde  sapland›¤›na dikkat çekti. fiirket büyüdükçe sistem-
          20’sinin kullan›ld›¤›n›, yüzde 80’inin ise at›l kald›¤›-  lerin birbiriyle entegre edilmesinin önem kazand›¤›-
          n› aktaran Keçeci, KOB‹’leri gereksinimlerini belirle-  na dikkat çeken Öztürk, çal›flt›klar› mobilya, kimya,
          meden biliflim yat›r›m›na girmemeleri konusunda  makine sektörleri ve özellikle otomotiv yan sanayi-
          uyard›. KOB‹’lerin devletten korkmas› nedeniyle ka-  sinin dünya standartlar›na ulaflt›¤› bilgisini verdi.
          y›t alt›na girmemesi sorunundan da sözeden Keçeci,  Teknolojinin tek bafl›na hiçbir ifle yaramad›¤›na dik-
          “KOB‹’ler sistemin yükünü kald›racak yap›da ve ar-  kat çeken Öztürk, olaya BT’ci olarak yaklafl›ld›¤›nda
          zuda de¤il.”                                    sorunun çözülmedi¤ine de¤indi: “Bu bir endüstri
                                                          mühendisli¤i ifli. KOB‹’nin ifl ak›fllar› ve ifl yap›fl biçi-
            KOB‹’lerde e-dönüflüm flart                     mi var, biliflim teknolojileri buna göre uyarlanmal›.”
            TBV Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Gönç, KOB‹’ler-
          de e-dönüflümün Türkiye’de gelmesi gereken yerin    Devletin e-dönüflüm bütçesi olmal›
          çok alt›nda oldu¤unu söyledi. Anadolu’da h›zl› büyü-  Biliflimci CHP Milletvekili Erdal Aksünger devletin
          yen KOB‹’lerin yerel destek problemleri bulundu¤u-  KOB‹’lerin e-dönüflümüne bütçe ay›rmas› gerekti¤ini
          nu aktaran Gönç, biliflim teknolojileri (BT) alan›nda  ifade etti. KOB‹’leri yaflatma gerekçesinin bir sosyal
          ciddi destek bulamad›klar›ndan sözetti. Son y›llarda  devlet olgusu oldu¤unu aktaran Aksünger, “Devlet-
          baflar›l› KOB‹’lerin BT’yi do¤ru kullanabilen KOB‹’ler  le KOB‹’ler aras›nda problem çok ciddi. Güven prob-
          oldu¤unu kaydeden Gönç flunlar› aktard›: “BT’yi  lemi çok büyük. Bölge kalk›nma ajanslar› KOB‹’leri
          do¤ru dürüst kullanmak zorundas›n›z. 2023 hedefle-  kalk›nd›rma ajanslar› olmal›. Bürokrasi çok fazla”
          rine ulaflmak için KOB‹’lerin e-dönüflüm projesine  dedi. KOSGEB bütçesini yetersiz bulan Aksünger,
                                                          KOB‹ tan›m›n›n da yanl›fl oldu¤unu söyledi. Aksün-
                                                          ger, sektörün ve KOB‹’lerin geliflmesi için bürokrasi-
                                                          nin ortadan kald›r›lmas›n› ve KOB‹’lerin e¤itilmesini,
                                                          bölgelerdeki kalk›nma ajanslar›n›n iflbirli¤i yapmala-
                                                          r›n› ve baz› KOB‹’lerin birlefltirilmelerini önerdi.

                                                             KOB‹’lerle iliflki özel olmal›
                                                             Avea Kurumsal ‹fl Birimi K›demli Direktörü Tunç
                                                          Taflman, KOB‹’lere BT’yi yerlefltirmek için BT’ci d›fl›n-
                                                          da biriyle gitmek gerekti¤ini söyledi. BT’cilerin KO-
                                                          B‹’lere banka ve iletiflim operatörüyle gitmesi gerek-
                                                          ti¤ini belirten Taflman, dijital medyan›n çok daha
                                                          önemli ve iflletmelerin müflterilerine ulaflmalar›nda
                                                          kritik hale geldi¤ini kaydetti.
                                                                                     Kas›m 2011 KobiEfor 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46