Page 34 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 34

S‹NERJ‹




          dünyada üretkenlik art›fl›n›n art›k biliflim sayesinde
          oldu¤unu söyledi. Kundakç›, New York Times’da ya-
          p›lan bir araflt›rman›n verilerine dayanarak KOB‹’le-
          rin batmas›n›n 10 nedenini flöyle s›ralad›: “Ticaretin
          matemati¤inin olmamas›. Kontrolsüz büyüme. ‹natç›
          liderler. Performans› izleyememe. Kredibilite eksi¤i.
          Klasik yönetim tarz›. Operasyonel yetersizlikler. Kar-
          mafl›k yönetim. Sonraki kiflilerin belirlenememesi.”   ifli yönetebilmeniz mümkün
                                                          de¤il. Bu bilgi içinde ERP’ye
            KOB‹’ler biliflimle yan yana                   (kurumsal kaynak planlama-
            yürümek zorunda                               s›) ihtiyaç var.”
                            Aç›l›fl konuflmalar›n›n ard›ndan  “ERP do¤ru kuruldu¤u
               Süleyman   oturumun moderatörlü¤ünü yürü-  takdirde, sistemi iyi kullan›p
                Karada¤
                         ten TOSYÖV ‹stanbul Destekleme   çal›flt›r›rsan›z yüzde 20’lere
                         Derne¤i Yönetim Kurulu Baflkan›   varan envanter kay›plar›n›
                         Süleyman Karada¤, biliflimin art›k  yüzde 1, 1.5’a düflürebilirsi-
                         yavafl yavafl hayat› ele geçirmeye  niz” diyen Ar›ca, “ERP, flir-
                         bafllad›¤›n› söyledi. Karada¤,    ketin hem entelektüel an-
                         “Dünyada hareket kabiliyetinin   lamda hem de günlük ope-
                         çok yükselmesi gerekiyor. KO-    rasyonel anlamda planlan-
                         B‹’ler biliflimle  yürümek zorunda-  mas›na büyük katk› sa¤l›yor. ERP kurumun bütün fa-
                         lar” dedi. Biliflime ayak uydura-  aliyetlerini entegre/etkileflimli bir sistem olarak su-
                         mayan iflletmelerin batt›¤›na dik-  nar ve bütün bölümlerin ayn› kaynaktan veri payla-
                         kat çeken Karada¤, bir iflletmenin  fl›m›n› sa¤lar” diye konufltu.
          büyümesinin biliflimle yönetilebilece¤ini kaydetti.
                                                            Biliflim kazand›r›r
            Biliflim olmadan dönüflüm olmaz                   Microsoft Dynamics Ürün Müdürü Berkhan Esmer,
                           Nexia Türkiye Yönetici Orta¤›  “Say›larla Yönetim” bafll›kl› sunumunda flirketlerin
                  Ömer   Ömer Ar›ca “‹flletmelerde Etkin   hayatta kalmas› için maliyetlerini düflürmesi, kalite-
                  Ar›ca  Yönetim ve ERP Kullan›m›” adl›   yi artt›rmas› ve müflteri memnuniyeti sa¤lamas› ge-
                         sunumunda biliflimin önemli bir   rekti¤ini söyledi. ‹flletmelerin sürekli büyüyerek
                         yönetim bilefleni oldu¤unu söyle-  ayakta kalaca¤›n› savunan Esmer, bu aflamada sis-
                         di. Ar›ca “Bugün dünyan›n 16. bü-  teme ihtiyaç oldu¤unu vurgulad›.
                         yük ekonomisiyiz ama KOB‹’leri-    Bu entegrasyonu sa¤layacak en önemli arac›n bi-
                         mizin durumu dehflet verici. Po-  liflim oldu¤unu aktaran Esmer, “fiirketin ömrünü
                         lonya, biliflim teknolojilerine Tür-  uzatmak istiyorsak bütün verileri girmeli ve flirketin
                         kiye’nin 3 misli yat›r›m yap›yor”  üst yönetimine sunabilmeliyiz” dedi. Kurumsal kay-
                         dedi. Ar›ca, flunlar› kaydetti: “Tür-  nak planlamas›n›n bir flirketin tozlu köflelerini gös-
                         kiye’deki flirketlerin önemli bir                       terdi¤ini belirten Esmer,
                         k›sm›n›n ortalama ömürleri 11 y›l.            Berkhan   Microsoft’un Yeni Nesil
                         fiirketler yaflayam›yor. fiirketler                Esmer   Platformu’nun “Kullan›c›
          büyümeye bafllad›kça iflin içine vizyon giriyor, son-                    Bazl› Platform. Web Ser-
          ras›nda ise teknik ve marka stratejisi daha önem ka-                   vis. Kurumsal Kaynak
          zan›yor. Genellikle flirketler kurulufltan sonra ilk s›ç-                Planlamas›.  Doküman
          rama aflamas›nda kal›yor. fiirketler dünyada ‘ev-                        Paylafl›m›. ‹fl Zekas›”ndan
          rim’le ‘global rekabette yer alma’ aflamas›na geldi.                    olufltu¤unu anlatt›. Bilgi-
          Art›k bir flirketi yönetirken tedarik zincirini, üretimi-               nin tek bir yerde olmas›-
          ni, Ar-Ge’sini, sat›fl ve pazarlamas›n›, müflteri hiz-                   n›n öneminden sözeden
          metlerini entegre ederek yönetebilirsiniz. ‹flletmenin                  Esmer, günümüzde veri
          de¤er yaratan faaliyetleri bunlard›r. Biliflimse günü-                  tabanlar›na do¤ru sorular
          müzde yönetim kolayl›¤› sa¤l›yor.”                                     sorman›n önemine de¤in-
            De¤er zinciri olufltururken “Girdilerini yönet, üret,                 di. “‹hracattan para kaza-
          proses et, paketle. Ürünlerini sevkiyata haz›rla, sev-  n›yor muyum? Hangi bayime yat›r›m yapmal›y›m?”
          ket. Sat›fl ve pazarlama, müflteri hizmetlerini bu zin-  gibi sorular sormak gerekti¤ini ifade eden Esmer, ça-
          cirin içine al” önerisinde bulunan Ar›ca, bu süreçte  l›flt›klar› firmalardan bir örnek deneyim aktard›: “‹l-
          ürünün takibinin son derece önemli hale geldi¤ine,  keler Otomotiv 70 bin parçayla ifl yap›yordu. ERP ile
          flirketin bu yap›yla para kazand›¤›na de¤indi. Ar›ca,  çal›flmaya bafllad›ktan sonra 295 bin parçayla ifl
          iflletmenin fonksiyonlar›n›n de¤er zincirine göre bö-  yapmaya bafllad›lar.” Esmer, ça¤a “Müflteri kapitaliz-
          lümlendirmek gerekti¤ini vurgulad›: “Bilgi olmadan  mi” ad›n›n verildi¤ini de ekledi.

          34 KobiEfor Kas›m 2011
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39