Page 33 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 33
KOB‹’lerle yüksek teknolojiler
aras›ndaki duvar y›k›lmal›
Yalç›n Sönmez, KOB‹’lerin durumunu ise flöyle de-
¤erlendirdi: “KOB‹’ler ile yeni ve yüksek teknolojiler
aras›nda her zaman ve her yerde bir duvar olmufltur.
Bu duvar› ölçek sorunlar› yarat›r. Türkiye’de bu du-
var vard›r. Henüz aflamad›¤›m›z kal›n bir duvard›r. Bir
taraf›ndan ‘Biliflim’ sektörümüz, di¤er taraf›ndan KO-
B‹’lerimiz afl›nd›racak. Ve bu duvar y›k›lacak. Çözüm
bekleyen sorunumuz budur.” Sönmez, KOB‹’ler yö-
nünden art›lar›n da bulundu¤undan sözetti: “Türki-
ye’de KOB‹’lerin önemli bir bölümü, de¤iflim ve dö- ne de¤inerek, “Üretmezse- Ahmet
nüflüm ihtiyac›n› görmüfltür. Rekabetçili¤in önemini niz olmaz, bir süre sonra Uzunkaya
farketmifltir. Verimlilik art›fl›na odaklanm›flt›r. Bunun duvara toslars›n›z. Bu ne-
araçlar›ndan birinin de ‘Biliflim’ oldu¤unu kavram›fl- denle sanayiyi güçlendir-
t›r. KOB‹’nin bilmedi¤i, bunu nas›l yapaca¤›d›r.” mek gerek” dedi. Uzunka-
ya KOB‹’leri güçlendirme-
KOB‹’ler arad›¤›n› ‘biliflim’de, nin ülke için önemini vur-
biliflim sektörü KOB‹’lerde bulacak gulad› ve KOB‹’lerin gelifli-
Sektörün KOB‹’leri tümden kuflatmas›n›n zaman minde, verimliliklerinin ve
alaca¤›n› kaydeden Sönmez, KOB‹’lerin biliflimle ilgi- rekabet güçlerinin artma-
li karar verirken net olmalar›, kendi reel amaç ve ih- s›nda ‘biliflim’in önemine
tiyaçlar›n› do¤ru tan›mlamalar› gerekti¤ine iflaret et- dikkat çekti.
ti: “Biliflimi burada kullan›lacak bir araç olarak de-
¤erlendirmelidirler. Sektörden, amaç ve ihtiyaçlar›na KOB‹’lerde biliflim ad›mlar› h›zlanmal›
uygun çözümler istemelidirler. Biliflim esrarengiz bir Microsoft KOB‹’lerden Sorumlu Genel Müdür Yard›m-
kuvvet de¤ildir. H›z›m›z› art›ran, verimlili¤i ço¤altan c›s› Münir Kundakç›, aç›l›fltaki konuflmas›nda, biliflim
faktörlerden biridir. Destek bir teknolojidir. Ama el- teknolojilerinin iflletmeler için stratejik önemini vur-
bette günümüzün olmazsa olmaz›d›r. Fazlas›yla geç gulad›. Türkiye biliflim pazar›nda yaz›l›m ve hizmet-
kald›lar, art›k geç kalmas›nlar. Bilgilerini fizik güçle- lerin pay›n›n yüzde 20, donan›m›n ise yüzde 80 ol-
rinden daha fazla kullans›nlar. ‹flte ‘Biliflim’ bir KO- du¤u, geliflmifl ülkelerde bu oran›n yüzde 40 dona-
B‹’ye bunu sa¤layacakt›r.” n›m, yüzde 60 yaz›l›m ve hizmet oldu¤una dikkat
Sönmez, KOB‹’lere dönük ‘Biliflim Sektör’ siyase- çekti. Türkiye’nin biliflim harcamalar›n›n Polonya,
tinin önemine de dikkat çekti: “Biliflim sektörümüzü Güney Afrika, Romanya gi-
yönlendiren güçlü bir özel sektörümüz var. Sektörde Münir bi ülkelerden bile daha
birikimli STK’lar ve onlar›n KOB‹’lere dönük politika Kundakç› az oldu¤unu aktaran Kun-
ve stratejileri de var. TOBB, KOSGEB, TOSYÖV gibi dakç›, bu bilgilerin iki fle-
merkezi, mahalli planda ise Anadolu’ya yayg›nlaflm›fl kilde de de¤erlendirilebi-
olarak ticaret ve sanayi odalar›, organize sanayi böl- lece¤ini kaydetti: “Olum-
geleri, kalk›nma ajanslar›, TOSYÖV Destekleme Der- suz bir foto¤raf olarak ve-
nekleri var. Biliflim sektörüne KOB‹’ler yönünden ba- ya sektörü ileri tafl›yacak
kabilecek duruma geldik. Eksi¤imiz flu: Bütün bu bir potansiyelin gösterge-
güçlerimiz hala birbirinden ba¤›ms›z gibi duruyorlar. si olarak...” Toplam ifllet-
Bu, afl›labilir bir durumdur. B‹L‹fi‹M+KOB‹ konusun- meler içerisinde yüksek
da organik ortak bir zemin oluflturabiliriz. Tüm yara- paya sahip KOB‹’lerin,
t›c›l›¤›m›z› bu zemine ba¤layarak ortaya koyabiliriz. sermaye içindeki pay›n›n
Yeni bir sinerji yaratabiliriz.” düflük oldu¤unu ve yara-
t›lan katmade¤er pay›n›n› azald›¤›n› anlatan Kun-
KOB‹’lerin gelifliminde biliflim önemli dakç›, Türkiye’de 950 bin iflletmenin hiç bilgisayar›
Aç›l›fl konuflmac›lar›ndan ‹stanbul Dudullu OSB olmad›¤›na de¤indi. KOB‹’lerin üçte ikisinin bilgisa-
Baflkan Vekili Ahmet Uzunkaya, biliflim sektörünün yar› bulundu¤unu ifade eden Kundakç›, yüzde
Türkiye’de inan›lmaz biçimde de¤iflti¤ini ve geliflti¤i- 85’inin ERP kullanmad›¤›n›, ço¤u iflyerinde internet
ni anlatt›. Türkiye GSMH’s›n›n yüzde 20’sinin sana- kullan›lsa da yüzde 75’inin web sitesi bulunmad›¤›-
yiden karfl›land›¤›n› aktaran Uzunkaya, bu rakam›n n› dile getirdi. Kundakç›, ‘Biliflim teknolojilerine (BT)
az oldu¤una dikkat çekti. Uzunkaya üretimin önemi- yap›lan yat›r›m ifle yar›yor mu?’ diye bak›ld›¤›nda
Kas›m 2011 KobiEfor 33