Page 33 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 33

KOB‹’lerle yüksek teknolojiler
            aras›ndaki duvar y›k›lmal›
            Yalç›n Sönmez, KOB‹’lerin durumunu ise flöyle de-
          ¤erlendirdi: “KOB‹’ler ile yeni ve yüksek teknolojiler
          aras›nda her zaman ve her yerde bir duvar olmufltur.
          Bu duvar› ölçek sorunlar› yarat›r. Türkiye’de bu du-
          var vard›r. Henüz aflamad›¤›m›z kal›n bir duvard›r. Bir
          taraf›ndan ‘Biliflim’ sektörümüz, di¤er taraf›ndan KO-
          B‹’lerimiz afl›nd›racak. Ve bu duvar y›k›lacak.  Çözüm
          bekleyen sorunumuz budur.” Sönmez, KOB‹’ler yö-
          nünden art›lar›n da bulundu¤undan sözetti: “Türki-
          ye’de KOB‹’lerin önemli bir bölümü, de¤iflim ve dö-  ne de¤inerek, “Üretmezse-           Ahmet
          nüflüm ihtiyac›n› görmüfltür. Rekabetçili¤in önemini  niz olmaz, bir süre sonra        Uzunkaya
          farketmifltir. Verimlilik art›fl›na odaklanm›flt›r. Bunun  duvara toslars›n›z. Bu ne-
          araçlar›ndan birinin de ‘Biliflim’ oldu¤unu kavram›fl-  denle sanayiyi güçlendir-
          t›r. KOB‹’nin bilmedi¤i, bunu nas›l yapaca¤›d›r.”   mek gerek” dedi. Uzunka-
                                                          ya KOB‹’leri güçlendirme-
            KOB‹’ler arad›¤›n› ‘biliflim’de,               nin ülke için önemini vur-
            biliflim sektörü KOB‹’lerde bulacak            gulad› ve KOB‹’lerin gelifli-
            Sektörün KOB‹’leri tümden kuflatmas›n›n zaman  minde, verimliliklerinin ve
          alaca¤›n› kaydeden Sönmez, KOB‹’lerin biliflimle ilgi-  rekabet güçlerinin artma-
          li karar verirken net olmalar›, kendi reel amaç ve ih-  s›nda ‘biliflim’in önemine
          tiyaçlar›n› do¤ru tan›mlamalar› gerekti¤ine iflaret et-  dikkat çekti.
          ti: “Biliflimi burada kullan›lacak bir araç olarak de-
          ¤erlendirmelidirler. Sektörden, amaç ve ihtiyaçlar›na  KOB‹’lerde biliflim ad›mlar› h›zlanmal›
          uygun çözümler istemelidirler. Biliflim esrarengiz bir  Microsoft KOB‹’lerden Sorumlu Genel Müdür Yard›m-
          kuvvet de¤ildir. H›z›m›z› art›ran, verimlili¤i ço¤altan  c›s› Münir Kundakç›, aç›l›fltaki konuflmas›nda, biliflim
          faktörlerden biridir. Destek bir teknolojidir. Ama el-  teknolojilerinin iflletmeler için stratejik önemini vur-
          bette günümüzün olmazsa olmaz›d›r. Fazlas›yla geç  gulad›. Türkiye biliflim pazar›nda yaz›l›m ve hizmet-
          kald›lar, art›k geç kalmas›nlar. Bilgilerini fizik güçle-  lerin pay›n›n yüzde 20, donan›m›n ise yüzde 80 ol-
          rinden daha fazla kullans›nlar. ‹flte ‘Biliflim’ bir KO-  du¤u, geliflmifl ülkelerde bu oran›n yüzde 40 dona-
          B‹’ye bunu sa¤layacakt›r.”                      n›m, yüzde 60 yaz›l›m ve hizmet oldu¤una dikkat
            Sönmez, KOB‹’lere dönük ‘Biliflim Sektör’ siyase-  çekti. Türkiye’nin biliflim harcamalar›n›n Polonya,
          tinin önemine de dikkat çekti: “Biliflim sektörümüzü                   Güney Afrika, Romanya gi-
          yönlendiren güçlü bir özel sektörümüz var. Sektörde             Münir  bi ülkelerden bile daha
          birikimli STK’lar ve onlar›n KOB‹’lere dönük politika        Kundakç›  az oldu¤unu aktaran Kun-
          ve stratejileri de var. TOBB, KOSGEB, TOSYÖV gibi                      dakç›, bu bilgilerin iki fle-
          merkezi, mahalli planda ise Anadolu’ya yayg›nlaflm›fl                    kilde de de¤erlendirilebi-
          olarak ticaret ve sanayi odalar›, organize sanayi böl-                 lece¤ini kaydetti: “Olum-
          geleri, kalk›nma ajanslar›, TOSYÖV Destekleme Der-                     suz bir foto¤raf olarak ve-
          nekleri var. Biliflim sektörüne KOB‹’ler yönünden ba-                   ya sektörü ileri tafl›yacak
          kabilecek duruma geldik. Eksi¤imiz flu: Bütün bu                        bir potansiyelin gösterge-
          güçlerimiz hala birbirinden ba¤›ms›z gibi duruyorlar.                  si olarak...” Toplam ifllet-
          Bu, afl›labilir bir durumdur. B‹L‹fi‹M+KOB‹ konusun-                     meler içerisinde yüksek
          da organik ortak bir zemin oluflturabiliriz. Tüm yara-                  paya sahip KOB‹’lerin,
          t›c›l›¤›m›z› bu zemine ba¤layarak ortaya koyabiliriz.                  sermaye içindeki pay›n›n
          Yeni bir sinerji yaratabiliriz.”                                       düflük oldu¤unu ve yara-
                                                          t›lan katmade¤er pay›n›n› azald›¤›n› anlatan Kun-
            KOB‹’lerin gelifliminde biliflim önemli         dakç›, Türkiye’de 950 bin iflletmenin hiç bilgisayar›
            Aç›l›fl konuflmac›lar›ndan ‹stanbul Dudullu OSB  olmad›¤›na de¤indi. KOB‹’lerin üçte ikisinin bilgisa-
          Baflkan Vekili Ahmet Uzunkaya, biliflim sektörünün  yar› bulundu¤unu ifade eden Kundakç›, yüzde
          Türkiye’de inan›lmaz biçimde de¤iflti¤ini ve geliflti¤i-  85’inin ERP kullanmad›¤›n›, ço¤u iflyerinde internet
          ni anlatt›. Türkiye GSMH’s›n›n yüzde 20’sinin sana-  kullan›lsa da yüzde 75’inin web sitesi bulunmad›¤›-
          yiden karfl›land›¤›n› aktaran Uzunkaya, bu rakam›n  n› dile getirdi. Kundakç›, ‘Biliflim teknolojilerine (BT)
          az oldu¤una dikkat çekti. Uzunkaya üretimin önemi-  yap›lan yat›r›m ifle yar›yor mu?’ diye bak›ld›¤›nda
                                                                                     Kas›m 2011 KobiEfor 33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38