Page 39 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 39
TÜRK‹YE ENERJ‹ MECL‹S‹
Avrupa elektrik iletim sistemi ile entegre sa¤-
layacak fiziki yatırımlar yapılarak, sektörün Avru-
pa pazarına elektrik satabilecek kapa-
siteye ulaflması sa¤lanmalı. Enerji
yatırımları süreci basitlefltirilmeli ve
yenilenebilir enerji yatırımları daha
fazla teflvik edilmeli. Belirli bir oran-
daki yatırım araçlarının yerli firmalar-
dan karflılanması halinde ek teflvik ve-
rilmeli. LNG ithalatındaki fiili BOTAfi
tekelini kaldıracak adımlar atılmalı.
TÜRK‹YE MADENC‹L‹K MECL‹S‹:
Maden Kanunu’nda ruhsat güven- lenmeli. TCMB karflılıklara piyasa faizi ödemeli. Lea-
cesini ortadan kaldıran düzenlemeler sing KDV oranları indirilmeli. ‹flas ertelemenin koru-
çıkarılmalı. ÇED belgesi alım sürecinde ma kalkanı olmaktan çıkarılması sa¤lanmalı.
di¤er belgelerin alınması da sa¤lanmalı. Maden ruh- Yurtdıflında kurulu bankalar›n, baflta teminat mektu-
satları ile ilgili yaptırımlar mutlaka kanunlarda yer al- bu olmak üzere, yarattı¤ı haksız rekabet giderilmeli.
malı. Sektör Bakanlık ya da Müsteflarlık düzeyinde
yeniden örgütlenmeli ve yönetilmeli. TÜRK‹YE MÜTEAHH‹TL‹K H‹ZMETLER‹ MECL‹S‹:
Belli bir geçifl dönemi için, sınır de¤erin altındaki
TÜRK‹YE MAK‹NE VE TEÇH‹ZAT ‹MALATI MECL‹S‹: aflırı düflük teklifler, ihale komisyonlarının inisiyatifi-
‹ç pazarda leasing dıflında alım finansmanı alternati- ne terk edilmeden de¤erlendirme dıflı bırakılmalı.
fi bulunmaması, dıfl pazarda ise uzun vadeli satıflı fi- Yurtiçinde yapılan yatırımlar nedeniyle, üstlenilen
nanse edecek yapının bulunmamasına iliflkin sorun- Katma De¤er Vergisi’nin indirilemeyen bölümünün
lar giderilmeli. Makine sicil mekanizması kurulmalı nakden veya mükelleflerin vergi ve sosyal güvenlik
ve TOBB tarafından yürütülmeli. Kamu alımlarında primlerine mahsuben iade edilebilmesi imkanı geti-
yerli ürün tercih edilmeli. Makine imalatının Türki- rilmeli. Yurtdıflında istihdam edilen Türk iflgücünün
ye’ye kayması ihtimali vardır, bu fırsatı de¤erlendir- sosyal güvenlik primleri iflveren payı kamu ta-
mek için Ar-Ge’ye a¤ırlık verilmeli. rafından karflılanmalı. Yurtdıflı müteahhitlik hizmet-
lerinin yo¤un oldu¤u ülkelerde kamu bankalarının
M
TÜRK‹YE Ç‹MENTO VE Ç‹MENTO ÜRÜNLER‹ teminat mektuplarının do¤rudan kabulüne yönelik
MECL‹S‹: Endüstriyel ve katı atıkların öncelikle çi- anlaflmalar imzalanmalı.
mento sektöründe alternatif yakıt ve alternatif ham-
madde olarak kullanılması teflvik edilmeli. Sektörde- SAVUNMA SANAY‹ MECL‹S‹: Savunma sanayine
ki atık yakıtların kullanılması ve AB ülkeleri seviye- yönelik ihracat fonu ve kredi sistemi eksikli¤i, müfl-
sine çıkartılması için gerekli mevzuat hazırlanmalı. teri ülkelere ABD tarafından uygulanmakta olan FMF
‹thal bitüm temelli asfalt yerine betonla yapılan ka- (Foreign Military Fund) benzeri bir ihracat fonu kre-
rayolu a¤ı geniflletilmeli. di uygulaması gelifltirilmeli. Özellikle kritik ve kap-
samlı alt yapı ve siber savafla karflı bilgi güvenli¤i ön
TÜRK‹YE BANKACILIK VE F‹NANS MECL‹S‹: planda tutulacak kamu ihalelerine savunma sanayi
TBMM’de bulunan sektör kanunu de¤iflikli¤i bir an firmaları davet edilmeli. Uluslararası Savunma Sana-
önce çıkarılmalı. ‹stanbul Finans Merkezi eylem yi Fuarı‘na (IDEF) özel bir teflvik verilmeli. Kamu ‹ha-
planındaki unsurlar hayata geçirilmeli. BDDK ta- le Kanunu’nda yerli üretici aleyhine haksız rekabet
rafından alınan katılım paylarının bütçeye devri ön- giderilmeli.
TÜRK‹YE OTOMOT‹V SANAY‹ MECL‹S‹
Yeni yatırımlarda uygulanacak teflvikler için vergi konuları dahil
ikincil mevzuat çıkarılmalı. Ar-Ge altyapısı kurularak gelifltirilmeli, fir-
maların bu faaliyetleri istikrarlı olarak desteklenmeli. Motorlu Taflıtlar
Vergisi, servet vergisi gibi uygulanmak yerine yol kullanım ve çevreyi
kirletme vergisi olarak yeniden düzenlemeli, sabit oranlı olmalı. AB’nin
üçüncü ülkelerle yaptı¤ı Serbest Ticaret Anlaflmaları‘nda Türkiye’nin de
aynı flartlara sahip oldu¤u vurgulanmalı. Otomotiv sanayinde üretim
içinde ihracatın a¤ırlı¤ı dikkate alınarak, lojistik altyapısı iyilefltirilmeli.
Ocak 2011 KobiEfor 37