Page 30 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 30

STK/TOSYÖV



                21 ildeki Destekleme Dernekleri ile etkinli¤ini Anadolu’nun bütün illerine yayabilen
              TOSYÖV yeni dönemde yeni fikirler, yeni proje ve yaklafl›mlarla KOB‹’lere götürdü¤ü
                    gönüllülük esas›na dayal› hizmetlerini yeni bir düzeye tafl›may› planl›yor.

            ¤umuz her ilde TOSYÖV giriflimcilerin e¤itim ald›kla-
            r›, yeni fikirler ürettikleri ve uygulama  imkan›na ka-
            vufltuklar› bir yuva olacak.

            Ar-Ge ve ‹novasyon konusunda Türk
            KOB‹’lerinin durumu nedir?
              Bilindi¤i gibi bu konuda AB Çerçeve Programlar›
            çok önemlidir. Bir di¤er önemli konu, üniversiteleri-
            mizdeki araflt›rmac› potansiyeli ile KOB‹’leri bulufl-
            turmakt›r. TOSYÖV olarak, TÜB‹TAK ve KOB‹ medya-
            s› (KobiEfor) ile kurdu¤umuz çözüm ortakl›¤› saye-
            sinde  AB 6. Çerçeve Program›’n› 12 flehirde binler-
            ce KOB‹’ye tan›tm›flt›k. ‹zleyen y›llarda bunun KO-
            B‹’leri  teflvik ve cesaretlendirmede ne denli önemli
            oldu¤unu al›nan somut sonuçlarla gördük. Denebilir
            ki Türk KOB‹ dünyas›n›n yenilikçili¤e ilgisi AB (27)
            ortalamas›n›n çok üzerindedir. Sorun, Ar-Ge ve ‹no-
            vasyona tahsis edilmifl kamusal ve özel kaynaklar›n
            art›r›lmas›, bilefliminin özel sektör a¤›rl›¤› yönünde
            de¤ifltirilmesi ve KOB‹’lerin bu kaynaklara ulafl›m›-
            n›n çok ama çok, hatta himayeci ve koruyucu olacak
            flekilde kolaylaflt›r›lmas›d›r. ‹ddiam odur ki, Türki-  TOSYÖV’ÜN KÜRESEL KOB‹
                                                              TOSYÖV’ÜN KÜRESEL KOB‹
            ye’de binlerce giriflimci ve KOB‹, yenilikçi parlak fik-
                                                              V‹ZYONU NASILDIR?
            rini, salt yaln›z b›rak›lm›fll›ktan dolay› hayata geçire-  V‹ZYONU NASILDIR?
            memektedir. TOSYÖV olarak KOB‹’lerin önündeki,
            bir k›sm› yap›sal, bir k›sm› politik olan bu engellerin  Ekonomiler ve ekonomik iliflkiler bafldöndürücü
            kald›r›lmas› için çal›flmakla yükümlüyüz. Türkiye’de,  bir h›zla de¤ifliyor. De¤iflimin temel dinami¤ini
            KOB‹’lere hem e¤itimini verecek, hem de onlarla bir-  Enformasyon ve ‹letiflim Teknolojileri oluflturu-
            likte üretecek bir “Proje Enstitüsü”ne olan ihtiyac›  yor. Kalk›nma ve geliflme kavramlar› baflka
            tesbit ediyoruz. Bunu gerçeklefltirmek de hedefleri-  formlara bürünüyor. Tasar›m ve üretimi yüksek
            miz aras›ndad›r.                                  yat›r›m ve yo¤un emek, ço¤alt›m› ise neredeyse
                                                              bedava olan yeni ürün kategorileri do¤uyor. An-
            KOB‹ yöneticilerine ve giriflimcilere, muhtemel    lamak için, geç kalmamak kofluluyla aceleye ge-
            koflullar› ve geliflmeleri de hesaba katarak        rek yok. Emek maliyetinin imalat endüstrisinde
            söyleyecekleriniz var m›?                         yüzde 15, yaz›l›m endüstrisinde yüzde 30, bilgi-
              Çin, iç pazar›n› güçlendiren, teflvikleri ve sosyal  sayar programc›l›¤› hizmetlerinde ise yüzde 48
            harcamalar› art›ran, iç tüketimi geniflleten reform-  oldu¤u de¤iflik bir üretim vasat› olufltu. Kifliye
            lara bafllad›. Rusya-Türkiye ticareti önümüze ola-  özel fakat ayn› zamanda kitlesel olan bu üretim
            ¤anüstü bir perspektif aç›yor. Türkiye, Suriye, Ür-  vasat› müflteriyi üretim sürecinin bir parças›
            dün, Lübnan ve Irak pazarlar› bütünlefliyor. Türk  yapt›. Ulusal çerçeve içinde, ulusal girdi ile ulu-
            KOB‹’leri ve giriflimcileri için küresel ve bölgesel  sal pazar için üretim gelene¤i y›k›ld›. Küresellefl-
            etkinlik alanlar› olufluyor. Bu geliflmeler hükümet-  menin yaratt›¤› düz sat›h üzerinde gittikçe belir-
            lere ba¤l› olmuyor, ekonomimmizin küreselleflme-   ginleflen bölgesel bloklaflmalar bafllad›. Bölge-
            si olarak gerçeklefliyor. Dünyaya bu pencereden    sel pazarlarda bafları yerel avantajların iyi kul-
            bakabilen KOB‹’ler, önlerine ne büyük imkanlar    lanılmasına ba¤l› hale geldi. Vizyonu küresel fa-
            aç›ld›¤›n› hemen görebileceklerdir. Aç›lan bu yeni  kat ç›k›fl noktas› ve uygulamas› yerel olan sü-
            imkanlar› de¤erlendirmek bazen tek bir KOB‹’yi    reçleri yönetecek yeni bir yönetim anlay›fl› gelifl-
            aflabilmektedir. Bu noktada KOB‹’ler aras› iflbirlik-  ti. TOSYÖV bu küresel ekonomik de¤iflimin Türk
            leri önem kazan›r. Nereden bafllayaca¤›n› bileme-  KOB‹’lerine tafl›nmas›n› misyon edinmifl, ulusal
            yen KOB‹ varsa, TOSYÖV’e ya da bulundu¤u yere     çapta etkin bir STK olarak, yaflamakta oldu¤u-
            en yak›n TOSYÖV Destekleme Derne¤ine gelirse,     muz bir tür Sessiz KOB‹ Devrimi’nin Türkiye top-
            hangi istikamete ve hangi aç›dan bakmas› gerekti-  ra¤›na ekilmesi, sulanmas›, büyütülmesi ve ha-
            ¤i konusunda ihtiyaç duydu¤u hizmeti bizden ala-  sad› için  partnerleriyle birlikte çal›flacakt›r.
            bilecektir.

           30 KobiEfor Temmuz 2010
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35