Page 24 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 24
KAPAK
reye duyarl› ve sosyal sorumlu- ● Otomotiv Strateji Belgesi
luk sahibi bir sanayi sektörü ya- ● Demirçelik Strateji Belgesi
p›s› oluflturmay› amaçlamaktad›r. ● Kimya Strateji Belgesi
Bu amaca ulaflmak için, orta ve ● Tekstil Strateji Belgesi
yüksek teknolojili sektörlerin ● Haz›r Giyim Strateji Belgesi
üretim ve ihracat içindeki pay›n› ● Deri ve Deri Ürünleri
art›rmam›z, düflük teknolojili Strateji Belgesi
sektörlerde katma de¤eri yüksek ● Cam Sanayi Strateji Belgesi
ürünlere geçifli sa¤lamam›z, be- Bu strateji belgeleri, hem sa-
cerilerini sürekli gelifltirebilen flir- nayimizin hem de sektörlerimi-
ketlerin ekonomideki a¤›rl›¤›n› zin genel sorunlar›n› tespit ede-
art›rmam›z gerekiyor. Yak›nda rek, bu sorunlar› çözmeye yö-
eylem plan›yla birlikte aç›klaya- nelik programlar gelifltirmekte-
ca¤›m›z bu belgenin, sanayimiz dir. Mesela Türkiye’nin ihracat
için bir dönüm noktas› olaca¤›n› yap›s› içerisinde yüksek tekno-
düflünüyorum. loji ürünlerin pay› sadece yüzde
5.1 iken, bu ürünlerin AB ihraca-
Sektörel strateji belgeleri t›ndaki pay› ise yüzde 21.5 ora-
n›ndad›r.
● Strateji Belgesi’nde sektörler Sanayi Strateji Belgesi’nin uy-
kendilerinden ne beklendi¤ini gulanmas›yla birlikte, bu oran› YEREL
görebilecekler mi? kademe kademe art›rmaya baflla-
Ayn› flekilde, ülkemiz için kri- yaca¤›z; zira gelece¤e dönük TASARIMLAR
tik oldu¤unu veya olaca¤›n› belir- stratejilerimizi haz›rlarken temel KÜRESELLEfiECEK
ledi¤imiz alt sektörlerle ilgili ça- hassasiyet noktam›z, bilgi ve tek-
l›flmalar da yapmaya devam edi- nolojiyi sanayi dünyam›za daha ● Sanayi Stratejimiz
yoruz. Bakanl›k olarak, bugüne fazla enjekte etmek oldu. fiu an küreselleflmeye teslim olmak
kadar flu Sektörel Stratejiler ve ülkemizin yenilikçi yap›s›n› art›r- anlam›na gelir mi?
Eylem Planlar›n› haz›rlad›k: mak için uygulad›¤›m›z Ar-Ge Alt sektörle ilgili strateji belge-
● Makine Strateji Belgesi destekleri, San-Tez Program›, lerimizde de üzerinde durdu-
● Elektrik ve Elektronik teknogiriflim sermayesi deste¤i ¤umuz ve Türkiye’nin görünü-
Stratejisi Belgesi ve teknoparklar gibi uygulamala- münü de¤ifltirecek noktalara
● Seramik Strateji Belgesi r›, bu çerçevede yürütece¤iz. iflaret ediyoruz. Örne¤in oto-
motivde, elektrikli araçlara ge-
Sanayi stratejisi, rekabet gücünü ve verimlili¤i art›rmay›, çifli nas›l sa¤layaca¤›m›z›, ken-
çevreye duyarl› ve sosyal sorumluluk sahibi bir sanayi di tasar›m ve modellerimizi na-
s›l oluflturaca¤›m›z› masaya ya-
sektörü yap›s› oluflturmay› amaçl›yor.
t›rd›k. Zira bu sektörde montaj
ve üretimle gelebilece¤imiz se-
viyeye gelmifl durumday›z;
bundan sonra yapaca¤›m›z ifl,
kendi tasar›mlar›m›z› olufltur-
makt›r. Zira bir ürün tasar›m›,
binlerce ürünün montaj›ndan
çok daha fazla katma de¤er
üretmektedir. Yine makine sek-
töründe, yaflad›¤›m›z temel bir
s›k›nt›y› gidermek için, önemli
çal›flmalar yap›yoruz. Dünya
kalitesinde üretim yapmam›za
ra¤men, bu sektörde önemli
bir d›fl ticaret a盤› verdi¤imizi
görüyoruz. Bu konuda da geç-
ti¤imiz günlerde Gaziantep’te
yapt›¤›m›z toplant› ile özellikle
kamu al›mlar›nda yerli ürünle-
rin tercih edilmesinde önemli
bir kampanya bafllatt›k
24 KobiEfor Temmuz 2010