Page 24 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 24

KAPAK




           reye duyarl› ve sosyal sorumlu-    ● Otomotiv Strateji Belgesi
           luk sahibi bir sanayi sektörü ya-  ● Demirçelik Strateji Belgesi
           p›s› oluflturmay› amaçlamaktad›r.   ● Kimya Strateji Belgesi
           Bu amaca ulaflmak için, orta ve     ● Tekstil Strateji Belgesi
           yüksek teknolojili sektörlerin     ● Haz›r Giyim Strateji Belgesi
           üretim ve ihracat içindeki pay›n›  ● Deri ve Deri Ürünleri
           art›rmam›z, düflük teknolojili      Strateji Belgesi
           sektörlerde katma de¤eri yüksek    ● Cam Sanayi Strateji Belgesi
           ürünlere geçifli sa¤lamam›z, be-     Bu strateji belgeleri, hem sa-
           cerilerini sürekli gelifltirebilen flir-  nayimizin hem de sektörlerimi-
           ketlerin ekonomideki a¤›rl›¤›n›  zin genel sorunlar›n› tespit ede-
           art›rmam›z gerekiyor. Yak›nda    rek, bu sorunlar› çözmeye yö-
           eylem plan›yla birlikte aç›klaya-  nelik programlar gelifltirmekte-
           ca¤›m›z bu belgenin, sanayimiz   dir. Mesela Türkiye’nin ihracat
           için bir dönüm noktas› olaca¤›n›  yap›s› içerisinde yüksek tekno-
           düflünüyorum.                     loji ürünlerin pay› sadece yüzde
                                            5.1 iken, bu ürünlerin AB ihraca-
           Sektörel strateji belgeleri      t›ndaki pay› ise yüzde 21.5 ora-
                                            n›ndad›r.
           ● Strateji Belgesi’nde sektörler   Sanayi Strateji Belgesi’nin uy-
           kendilerinden ne beklendi¤ini    gulanmas›yla birlikte, bu oran›  YEREL
           görebilecekler mi?               kademe kademe art›rmaya baflla-
              Ayn› flekilde, ülkemiz için kri-  yaca¤›z; zira gelece¤e dönük  TASARIMLAR
           tik oldu¤unu veya olaca¤›n› belir-  stratejilerimizi haz›rlarken temel  KÜRESELLEfiECEK
           ledi¤imiz alt sektörlerle ilgili ça-  hassasiyet noktam›z, bilgi ve tek-
           l›flmalar da yapmaya devam edi-   nolojiyi sanayi dünyam›za daha   ● Sanayi Stratejimiz
           yoruz. Bakanl›k olarak, bugüne   fazla enjekte etmek oldu. fiu an  küreselleflmeye teslim olmak
           kadar flu Sektörel Stratejiler ve  ülkemizin yenilikçi yap›s›n› art›r-  anlam›na gelir mi?
           Eylem Planlar›n› haz›rlad›k:     mak için uygulad›¤›m›z Ar-Ge     Alt sektörle ilgili strateji belge-
              ● Makine Strateji Belgesi     destekleri, San-Tez Program›,    lerimizde de üzerinde durdu-
              ● Elektrik ve Elektronik      teknogiriflim sermayesi deste¤i   ¤umuz ve Türkiye’nin görünü-
              Stratejisi Belgesi            ve teknoparklar gibi uygulamala-  münü de¤ifltirecek noktalara
              ● Seramik Strateji Belgesi    r›, bu çerçevede yürütece¤iz.    iflaret ediyoruz. Örne¤in oto-
                                                                             motivde, elektrikli araçlara ge-
             Sanayi stratejisi, rekabet gücünü ve verimlili¤i art›rmay›,     çifli nas›l sa¤layaca¤›m›z›, ken-
              çevreye duyarl› ve sosyal sorumluluk sahibi bir sanayi         di tasar›m ve modellerimizi na-
                                                                             s›l oluflturaca¤›m›z› masaya ya-
                       sektörü yap›s› oluflturmay› amaçl›yor.
                                                                             t›rd›k. Zira bu sektörde montaj
                                                                             ve üretimle gelebilece¤imiz se-
                                                                             viyeye gelmifl durumday›z;
                                                                             bundan sonra yapaca¤›m›z ifl,
                                                                             kendi tasar›mlar›m›z› olufltur-
                                                                             makt›r. Zira bir ürün tasar›m›,
                                                                             binlerce ürünün montaj›ndan
                                                                             çok daha fazla katma de¤er
                                                                             üretmektedir. Yine makine sek-
                                                                             töründe, yaflad›¤›m›z temel bir
                                                                             s›k›nt›y› gidermek için, önemli
                                                                             çal›flmalar yap›yoruz. Dünya
                                                                             kalitesinde üretim yapmam›za
                                                                             ra¤men, bu sektörde önemli
                                                                             bir d›fl ticaret a盤› verdi¤imizi
                                                                             görüyoruz. Bu konuda da geç-
                                                                             ti¤imiz günlerde Gaziantep’te
                                                                             yapt›¤›m›z toplant› ile özellikle
                                                                             kamu al›mlar›nda yerli ürünle-
                                                                             rin tercih edilmesinde önemli
                                                                             bir kampanya bafllatt›k


           24 KobiEfor Temmuz 2010
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29