Page 34 - KobiEfor_Mayıs_2010
P. 34
Z‹RVE
du¤unu vurgulad›. KOB‹’lerin
büyüme aflamas›nda yapt›¤›
temel hatalar›n büyümelerini
engelledi¤ini aktaran Baflaran,
bir iflletmeyi baflar›yla yönet-
menin temel ifl bilgisi gerektir-
di¤ini, rekabet ortam›nda flir-
ketlerin üretimlerini yönetme-
lerini sürekli gelifltirip yenile-
Hasan Baflaran mek zorunda oldu¤una de¤in- Sanayi ve Ticaret Bakanl›¤› Müsteflar› Ali Bo¤a ve Eskiflehir
di. Bunun inovasyon oldu¤unu Valisi Mehmet K›l›çlar KobiEfor stand›n› ziyaret etti.
kaydeden Baflaran, inovasyonun süreklili¤inin sa¤-
lanmas› gerekti¤inin alt›n› çizdi. ce onlar›n ihtiyaçlar›n› gözetmesi gerekti¤inin alt›n›
çizdi.
‹novasyon ac›y› duymakla bafllar MPM Verimlilik Uzman› Talat Postac›, KOB‹’lerin
Biliflim Sektörünün KOB‹’lere Verdi¤i Hizmetler rekabet gücünü art›rmak için hedeflerinin bilgiye da-
Oturumu’nun modaretörlü¤ünü Eskiflehir Sanayi yal› yönetim organizasyonu gelifltirmek ve iflletmek
Odas› (ESO) Baflkan› Savafl Özaydemir yürüttü. oldu¤unu belirtti. Ticaretin fleklinin de¤iflti¤ini, yeni
Özaydemir, KOB‹’ler ve biliflim deyince yaz›l›m ve ekonomik ortam›n biliflim temelli olanaklar sundu-
iletiflim kavramlar›n›n önplana ç›kt›¤›n› vurgulad›. ¤unu ifade eden Postac›, yapt›klar› araflt›rmalardan
KOB‹ patronlar›n›n iflletmelerinin biliflimle ilgili yat›- sözederek, Türkiye’nin dünyada en çok internet kul-
r›mlar›nda bizzat iflin bafl›nda oturmas› gerekti¤ini lanan 6. ülke olmas›na karfl›n 2006 y›l› verilerine
kaydeden Özaydemir, herkesin entegre biliflim çö- göre ifl konusunda kullan›m›n yüzde 9 gibi bir raka-
zümlerine birgün gelip ihtiyaç duyaca¤›n› dile getir- m› buldu¤unu bildirdi.
di. LUCA Bölge Sorumlusu Yaflar ‹laslan, TÜRMOB’un
H‹SB‹M Genel Müdürü Taflk›n K›z›l, biliflim firma- gelifltirdi¤i LUCA Projesi hakk›nda bilgi verdi. LU-
lar›n›n flirketlerin ihtiyac›n› merak bile etmeden KO- CA’n›n Türkiye’de gelifltiren ilk ve internet tabanl›
B‹ patronlar›yla görüfltü¤ünü söyledi. K›z›l, yap›lan bir muhasebe program› oldu¤unu belirten ‹laslan,
araflt›rmalara göre hemen hemen her 3 KOB‹’den web tabanl› merkezi muhasebe sisteminin iflletme-
2’sinde bilgisayar bulundu¤unu ve bunlar›n da yüz- lere internet arac›l›¤›yla ifllemlerini her yerden yapa-
de 92’sinin internet kulland›¤›n› ancak KOB‹’lerin bilme kolayl›¤› sa¤lad›¤›n› aktard›.
web sitelerini yaln›zca tan›t›m amaçl› kulland›klar›n›, Türkiye’de bulunan 75 bin serbest muhasebeci
e-ticareti bilmediklerini ise hiç bilmediklerini kaydet- ve mali müflavirle bunlar›n müflterilerini hedefledik-
ti. “Biz biliflimciler, KOB‹’leri hemen hemen kaybet- lerini aktaran ‹laslan, bugün Luca program›n› sat›n
mifl durumday›z” denebilece¤ine iflaret eden K›z›l, alan 9 bin kifli ve günlük ortalama 55 bin kullan›c›-
biliflim sektörünün KOB‹’lerle ifl yapabilmesi için ön- s› bulundu¤u bilgisini verdi.
Ford Otosan ‹nönü Fabrikas› Üretim Planlama
Müdürü Mesut Biricik, altyap›lar›nda ciddi de¤iflime
giderek, yaflad›klar› s›k›nt›lar› çözdüklerini anlatt›.
Oluflturduklar› otomasyon sisteminin do¤ru sevkiyat
listesi (irsaliye) ve do¤ru sehpa etiketi oluflturma ih-
tiyaçlar›n› karfl›lad›¤›n› belirten Biricik, bu yolla ma-
liyetleri düflürdüklerini, hatalar›n çok azald›¤›n› aç›k-
lad›. Biricik, farkl› bir yere varmak için herkesten
farkl› bir ifl yapmak gerekti¤ini söyledi.
KOB‹’ler hedef pazarlar›n› do¤ru seçmeli
Biliflim ‹le Giriflim Oturumu’nun moderatörlü¤ünü
Anadolu Üniversitesi BAUM Baflkan› Doç. Dr. Hakan
fienel yürüttü.
Rekabet Kurumu Bafl Uzman› Meltem Ba¤›fl Akka-
ya, rekabet hukuku konusunda bilgiler verdi.
Özellikle Ar-Ge konusunda yap›lan anlaflmalar›n
arz› k›smaya yönelik ve kartelleflmeye giden bir sü-
rece dönüflebilece¤ini kaydeden Akkaya, Rekabet
Kurumu olarak pazarda flirketlerin bu tür anlaflmala-
r›ndan ve KOB‹’lerin yan yana gelmelerinden çok
hofllanmad›klar›n› aç›klad›.
Eskiflehir Osmangazi Üniversitesi Ö¤retim Üyesi
Cevahir Uzkurt, konuflmas›nda KOB‹’ler için inovas-
34 KobiEfor May›s 2010