Page 34 - KobiEfor_Mayıs_2010
P. 34

Z‹RVE


                              du¤unu vurgulad›. KOB‹’lerin
                              büyüme aflamas›nda yapt›¤›
                              temel hatalar›n büyümelerini
                              engelledi¤ini aktaran Baflaran,
                              bir iflletmeyi baflar›yla yönet-
                              menin temel ifl bilgisi gerektir-
                              di¤ini, rekabet ortam›nda flir-
                              ketlerin üretimlerini yönetme-
                              lerini sürekli gelifltirip yenile-
                 Hasan Baflaran  mek zorunda oldu¤una de¤in-  Sanayi ve Ticaret Bakanl›¤› Müsteflar› Ali Bo¤a ve Eskiflehir
                              di. Bunun inovasyon oldu¤unu  Valisi Mehmet K›l›çlar KobiEfor stand›n› ziyaret etti.
           kaydeden Baflaran, inovasyonun süreklili¤inin sa¤-
           lanmas› gerekti¤inin alt›n› çizdi.               ce onlar›n ihtiyaçlar›n› gözetmesi gerekti¤inin alt›n›
                                                            çizdi.
              ‹novasyon ac›y› duymakla bafllar                 MPM Verimlilik Uzman› Talat Postac›, KOB‹’lerin
              Biliflim Sektörünün KOB‹’lere Verdi¤i Hizmetler  rekabet gücünü art›rmak için hedeflerinin bilgiye da-
           Oturumu’nun modaretörlü¤ünü Eskiflehir Sanayi     yal› yönetim organizasyonu gelifltirmek ve iflletmek
           Odas› (ESO) Baflkan› Savafl Özaydemir yürüttü.     oldu¤unu belirtti. Ticaretin fleklinin de¤iflti¤ini, yeni
           Özaydemir, KOB‹’ler ve biliflim deyince yaz›l›m ve  ekonomik ortam›n biliflim temelli olanaklar sundu-
           iletiflim kavramlar›n›n önplana ç›kt›¤›n› vurgulad›.  ¤unu ifade eden Postac›, yapt›klar› araflt›rmalardan
           KOB‹ patronlar›n›n iflletmelerinin biliflimle ilgili yat›-  sözederek, Türkiye’nin dünyada en çok internet kul-
           r›mlar›nda bizzat iflin bafl›nda oturmas› gerekti¤ini  lanan 6. ülke olmas›na karfl›n 2006 y›l› verilerine
           kaydeden Özaydemir, herkesin entegre biliflim çö-  göre ifl konusunda kullan›m›n yüzde 9 gibi bir raka-
           zümlerine birgün gelip ihtiyaç duyaca¤›n› dile getir-  m› buldu¤unu bildirdi.
           di.                                                LUCA Bölge Sorumlusu Yaflar ‹laslan, TÜRMOB’un
              H‹SB‹M Genel Müdürü Taflk›n K›z›l, biliflim firma-  gelifltirdi¤i LUCA Projesi hakk›nda bilgi verdi. LU-
           lar›n›n flirketlerin ihtiyac›n› merak bile etmeden KO-  CA’n›n Türkiye’de gelifltiren ilk ve internet tabanl›
           B‹ patronlar›yla görüfltü¤ünü söyledi. K›z›l, yap›lan  bir muhasebe program› oldu¤unu belirten ‹laslan,
           araflt›rmalara göre hemen hemen her 3 KOB‹’den    web tabanl› merkezi muhasebe sisteminin iflletme-
           2’sinde bilgisayar bulundu¤unu ve bunlar›n da yüz-  lere internet arac›l›¤›yla ifllemlerini her yerden yapa-
           de 92’sinin internet kulland›¤›n› ancak KOB‹’lerin  bilme kolayl›¤› sa¤lad›¤›n› aktard›.
           web sitelerini yaln›zca tan›t›m amaçl› kulland›klar›n›,  Türkiye’de bulunan 75 bin serbest muhasebeci
           e-ticareti bilmediklerini ise hiç bilmediklerini kaydet-  ve mali müflavirle bunlar›n müflterilerini hedefledik-
           ti. “Biz biliflimciler, KOB‹’leri hemen hemen kaybet-  lerini aktaran ‹laslan, bugün Luca program›n› sat›n
           mifl durumday›z” denebilece¤ine iflaret eden K›z›l,  alan 9 bin kifli ve günlük ortalama 55 bin kullan›c›-
           biliflim sektörünün KOB‹’lerle ifl yapabilmesi için ön-  s› bulundu¤u bilgisini verdi.
                                                              Ford Otosan ‹nönü Fabrikas› Üretim Planlama
                                                            Müdürü Mesut Biricik, altyap›lar›nda ciddi de¤iflime
                                                            giderek, yaflad›klar› s›k›nt›lar› çözdüklerini anlatt›.
                                                            Oluflturduklar› otomasyon sisteminin do¤ru sevkiyat
                                                            listesi (irsaliye) ve do¤ru sehpa etiketi oluflturma ih-
                                                            tiyaçlar›n› karfl›lad›¤›n› belirten Biricik, bu yolla ma-
                                                            liyetleri düflürdüklerini, hatalar›n çok azald›¤›n› aç›k-
                                                            lad›. Biricik, farkl› bir yere varmak için herkesten
                                                            farkl› bir ifl yapmak gerekti¤ini söyledi.
                                                              KOB‹’ler hedef pazarlar›n› do¤ru seçmeli
                                                              Biliflim ‹le Giriflim Oturumu’nun moderatörlü¤ünü
                                                            Anadolu Üniversitesi BAUM Baflkan› Doç. Dr. Hakan
                                                            fienel yürüttü.
                                                              Rekabet Kurumu Bafl Uzman› Meltem Ba¤›fl Akka-
                                                            ya, rekabet hukuku konusunda bilgiler verdi.
                                                              Özellikle Ar-Ge konusunda yap›lan anlaflmalar›n
                                                            arz› k›smaya yönelik ve kartelleflmeye giden bir sü-
                                                            rece dönüflebilece¤ini kaydeden Akkaya, Rekabet
                                                            Kurumu olarak pazarda flirketlerin bu tür anlaflmala-
                                                            r›ndan ve KOB‹’lerin yan yana gelmelerinden çok
                                                            hofllanmad›klar›n› aç›klad›.
                                                              Eskiflehir Osmangazi Üniversitesi Ö¤retim Üyesi
                                                            Cevahir Uzkurt, konuflmas›nda KOB‹’ler için inovas-

           34 KobiEfor May›s 2010
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39