Page 32 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 32
KAPAK
ECE PETROL’ün
katk›lar›yla www.ecepetrol.com
ECE PETROL haz›rlanm›flt›r
Shell Bölge Bayii
2. GÜN AÇILIfi
KOB‹’ler Ülkenin Üretim ve
‹hracat Omurgas›
m›za borçluyuz. ‹hracatç›lar›m›z
Türkiye'nin d›flar› aç›lma sürecin-
de çok aktif rol oynuyorlar. ‹hra-
cat rakamlar›nda geldi¤imiz nok-
ta bunun en büyük kan›t›. 25 mil-
yar dolarl› ihracat rakamlar›ndan
132 milyar dolara, kriz y›l›nda da
102 milyar dolar ihracat yapar ha-
le geldik. Kriz olmasayd› belki flu
an 150 milyar dolar› konufluyor
olacakt›k. Türkiye dünyaya aç›ld›,
ihracatta 100'ler kulübündeyiz.
VI. KOB‹ Zirvesi’nin ikinci gü- fli, ''KOB‹'lerin uluslararas› reka- Sektörlerimiz dünyaya aç›ld›, 1
nünün aç›l›fl konuflmas›n› yapan bet güçlerinin art›r›lmas› Türki- milyar dolar›n üzerinde ihracat
Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M) ye'nin rekabet gücünün art›r›lma- yapan sektör say›s› 2001 y›l›nda
Baflkan› Mehmet Büyükekfli, KO- s› demek, Türkiye'nin gelece¤inin 9'du, 2009 y›l›nda 18 sektör ol-
B‹ Zirvesi’nin Türkiye’nin sanayi kurtulmas› demek, Türkiye'nin du. fiehirlerimiz dünyaya aç›ld›,
politikalar›n›n de¤erlendirildi¤i IMF veya baflka bir kurumun des- 2001 y›l›nda 4 il 1 milyar dolar›n
çok önemli bir platform görevi te¤i olmadan yoluna devam et- üzerinde ihracat yaparken bu ra-
gördü¤ünü dile getirdi. KOB‹’lerin mesi demek'' dedi. kam 2009 y›l›nda 12 il oldu. Bi-
ülkenin üretim ve ihracat omur- Büyükekfli, rekabet gücünün zim hedefimiz bunun üzerine 10
gas›n› oluflturdu¤unu, çok ciddi art›r›lmas› için verimli üretecekle- tane daha il koymak.Ve en önem-
anlamda istihdam sa¤lad›¤›n› rini, birim maliyeti düflük tuta- lisi KOB‹'lerimiz dünyaya aç›ld›,
vurgulayan Büyükekfli, “Ülkemiz- caklar›n›, yeniliklerin peflinden 2001 y›l›nda 25 bin flirketimiz ih-
de üretim yapan ve istihdam koflacaklar›n›, Ar-Ge'ye ve ino- racat yaparken bu rakam 2009'da
sa¤layan flirketlerin büyük bir vasyona aç›k olacaklar›n›, yüksek 48 bin 551'e yükseldi. Yaklafl›k
k›sm› KOB‹'lerden olufluyor. Ayn› katma de¤erli ürünlere odaklana- 50 bin aktif ihracatç› firmam›z
flekilde 2009 y›l›nda ihracat ya- caklar›n›, mevcut pazarlarda pay- var. Bizim hedefimiz bunu 70 bi-
pan 48 bin 551 firmam›z›n yüzde lar›n› art›r›rken alternatif pazarla- ne ç›karmak.''
98'i de KOB‹'lerden olufluyor. Bu ra da yöneleceklerini ifade etti. KOB‹'lerin ihracatç› olmas›n›n
rakamlar ülke ekonomisinde KO- önemine iflaret eden
B‹'lerin yeri ve öneminin büyük- Türkiye d›fla aç›ld› Büyükekfli, çünkü
lü¤ünü çok net bir flekilde göste- Türkiye ekonomisinin büyük KOB‹'lerin üretip
riyor. ‹flte bu yüzden KOB‹'lerimi- bir dönüflüm içinde oldu¤unu ihraç ettikçe dün-
zin baflar›s› ülke ekonomisine po- vurgulayan Büyükekfli, flunlar› yaya aç›ld›klar›n›,
zitif yans›rken, KOB‹'lerimizin ya- kaydetti: ''Eskinin içine kapal› dünya ile bütün-
flad›¤› problemler de ekonomimi- Türkiye'sinin yerini flimdi lefltiklerini,
zin s›k›nt›l› yüzüne ayna tutuyor'' dünyay› sani- dünyaya
diye konufltu. ‹hracat›n genifl bir yesi saniye- daha
tabana yay›lmas› için daha fazla sine takip
KOB‹'nin ihracat yapmas› gerekti- eden bir Tür-
¤ini, bunun hem Türkiye için bir kiye al›yor. Bu
gereklilik hem de büyümek iste- sürecin temel
yen KOB‹'ler için bir zorunluluk dinami¤ini
oldu¤unun alt›n› çizen Büyükek- ihracatç›lar›-
32 KobiEfor Nisan 2010 Mehmet Büyükekfli