Page 24 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 24

KAPAK
                             ECE PETROL’ün
                             katk›lar›yla                                                  www.ecepetrol.com
              ECE PETROL     haz›rlanm›flt›r
             Shell Bölge Bayii

           çerçevede bir an önce gerçek ra-  1. GÜN  1. OTURUM
           kamlar› tespit ederek, politikala-
           r›m›z› bu rakamlara göre flekillen-
           dirmeliyiz” diyen Küçük, öncelik- Piyasalardaki De¤iflimin
           le KOB‹ tan›m› kapsam›nda veri
           tutulmas›n›n sa¤lanmas›na ve Sektörler Üzerindeki Etkisi
           güncel KOB‹ istatistiklerinin olufl-
           turmas›na ihtiyaç oldu¤unu vur-
           gulad›. Küçük, KOB‹’leri temsil
           eden ve hizmet veren kuruluflla-
           r›n veri tabanlar›n›n uyumlaflt›r›l-
           mas› ve etkilefliminin artt›r›lmas›
           için de çal›flmalar yapman›n gere-
           ¤inin alt›n› çizdi.
              Tan›l Küçük flöyle devam etti:
           “Di¤er önemli meselemiz ise, KO-
           B‹’lerden sorumlu ve hizmet ve-
           ren birçok kurumun varl›¤› nede-
           niyle, üretilen politika ve hizmet-
           lerin de¤iflik say›da ve koordinas-
           yondan uzak olmas›d›r. Bu du-
           rum KOB‹’ler aras›nda kafa kar›-
           fl›kl›¤›na sebep olurken, çözüm
           için gereken sinerjiyi de bölmek-
           tedir. Bu nedenle, desteklerin tek
           bir elden koordine edilmesinin   KOB‹ olduk,                     tan›m›nda desteklenmelidir. Yu-
           yolu aç›lmal›, KOB‹’lere hizmet  yard›m alamad›k                 nanistan’da küçük turizm ifllet-
           veren kurumlar aras›nda eflgü-      Oturumu yöneten TÜRSAB        melerinin her fley dahil sistemiy-
           düm mekanizmas› kurulmal› ve     Baflkan› Baflaran Ulusoy, turizm  le çöktü¤ünü gördük. Türkiye’nin
           tekrarlar›n önüne geçilmelidir.”   sektörünün 1980’den sonra h›zl›  benzer bir s›k›nt› ile karfl› karfl›ya
              Küçük, KOB‹’lere sa¤lanan     bir büyüme sürecine girdi¤ini be-  kalmas›n› istemiyoruz. Ayr›ca
           devlet yard›mlar›n›n, merkezi bir  lirterek, ziyaretçi say›s›n›n 2009  sektörümüzün geliflimi için ula-
           sistemle izlenmesi ve de¤erlendi-  y›l›nda 26 milyona ulaflt›¤›n› söy-  fl›m politikas› toplu tafl›maya
           rilmesi, akreditasyon sisteminin  ledi. 2009’da 21 milyar dolar ge-  yönlendirilmelidir” diye konufltu.
           güçlendirilmesi ve yayg›nlaflt›r›l-  lir elde edildi¤ini kaydeden Ulu-
           mas›, iflletmelerin üzerindeki ver-  soy, 2010 y›l›nda ise 30 milyon  Otomotivde 600 bin
           gi ve sosyal güvenlik yükünü     ziyaretçi ve 26- 27 milyar dolar  istihdam hedefi
           azalt›c› düzenlemelerin yap›lma-  gelir beklediklerini aç›klad›. Hiz-  OSD Genel Sekreteri Prof. Dr.
           s›n›n önemli oldu¤unu paylaflt›.  met sektörünün KOB‹ tan›m›na    Ercan Tezer, küresel ekonomik
           Hükümetin etkin teflvik mekaniz-  al›nmas›na  ra¤men              kriz nedeniyle 2009 y›l›nda dün-
           malar› üreterek, KOB‹’lere mali  bugüne kadar                    ya otomotiv sektörünün yüzde 13
           kaynak aktard›¤›n› savunan Kü-   herhangi bir                    geriledi¤ini, Çin, Hindistan ve
           çük, flu bilgileri verdi: “Kaynakla-  destek ala-                 ‹ran’›n ise büyüme kaydetti¤ini
           r›m›z s›n›rs›z de¤ildir. Önemli  mad›klar›n›                     söyledi. Türkiye’nin 2009’da 870
           olan, bu k›t kaynaklar›m›z› opti-  ifade eden                    bin üretim adedine ulaflt›¤›n›
           mal kullanabilmektir. Bunu da    Ulusoy, “2                      aç›klayan Tezer, “2008’de Türki-
           ancak bilgi ekonomisine geçebi-  bin seyahat                     ye üretimiyle dünyada 15. s›rada
           len toplumlar gerçeklefltirebil-  acentemiz                       AB’de ise 5. s›radayken 2009’da
           mektedir. Bu amaçla, bilimsel    KOB‹                              dünyada 17. Avrupa’da ise 7.
           araflt›rma için yeterli altyap› olufl-                                    s›raya geriledi. Gelecekte
           turulmal› ve her platformda flir-                                        üretimin büyük oranda
           ketlere Ar-Ge’nin önemi aktar›l-     Baflaran                             Asya’ya kaymas› bekle-
                                                Ulusoy
           mal›d›r. Ülkemiz, sanayi ve KOB‹                                         niyor. Her krizden son-
           politikas›n›, bundan sonra, ino-                                          ra talebin geri dönüflü
           vasyonu merkeze alarak gelifltir-
           meyi hedeflemelidir.”

           24 KobiEfor Nisan 2010
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29