Page 22 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 22

KAPAK
                             ECE PETROL’ün
                             katk›lar›yla                                                  www.ecepetrol.com
              ECE PETROL     haz›rlanm›flt›r
             Shell Bölge Bayii

                           Mustafa Kaplan














           lanarak bu iflletmelerimize ihtiyaç
           duyduklar› hizmet ve destekleri,
           çok daha genifl bir etki alan›nda,
           çok daha yüksek bir sorumluluk
           bilinciyle, çok daha etkin bir an-
           lay›flla ulaflt›rman›n gayreti içeri-
           sinde olaca¤›z.”
              Bu dönemin ayakta kalabil-    2010 y›l›n›n KOB‹’lerin ç›k›fl y›l›  mesi için yo¤un bir iflletme ser-
           mek ve gemiyi yüzdürebilmek      olmas›n› istediklerini kaydetti.  mayesi ihtiyac› içinde olduklar›na
           dönemi oldu¤unu belirten KOS-    KOSGEB’in 20. y›l›n› kutlad›¤›n›  dikkat çekti. Küçük flu noktalar
           GEB Baflkan› Mustafa Kaplan, VI.  da an›msatan Kaplan, elektronik  üzerinde durdu: “Bir yanda mali
           KOB‹ Zirvesi’ni çok baflar›l› bul-  posta yoluyla hizmet vermeye  gücü yüksek veya mali piyasalara
           duklar›n› ve zirvenin ç›kt›lar›n›  bafllayacaklar›n› ve bir ça¤r› mer-  ulaflabilen firmalar, öte yanda
           dikkatle takip edeceklerini söyle-  kezi kuracaklar›n› da aç›klad›.   ise, sermayeleri az, mali piyasala-
           di. Günümüzde ekonominin ku-                                     ra ulaflamayan ve bu yüzden de
           rallar›n›n de¤iflti¤ini kaydeden  KOB‹’ler f›rt›nan›n             dayanma güçleri her gün imtiha-
           Kaplan, “KOB‹’lerin rekabetinin 2  ortas›nda yelkensiz           na tabii tutulan firmalar. Özellik-
           temel anahtar› var; Ya farkl› ola-  b›rak›ld›                    le ikinci gruptaki firmalar›n he-
           caks›n›z, ya güçlü olacaks›n›z”    TOBB Yönetim Kurulu Baflkan    men tamam› KOB‹’dir. Dolay›s›yla
           dedi. Yeni ekonomide mücadele-   Yard›mc›s› ve ‹stanbul Sanayi   ekonomimizde, giderek keskinle-
           nin yaln›zca maliyetlerde oldu¤u-  Odas› (‹SO) Yönetim Kurulu Bafl-  flen ikili bir yap› söz konusudur.
           nu kaydeden Kaplan, rekabetçi    kan› Tan›l Küçük, KOB‹ zirvelerin-  Ne yaz›k ki KOB‹’lerimiz f›rt›nan›n
           ve büyüme potansiyeline sahip    de, KOB‹’leri küresel rekabette  ortas›nda yelkensiz b›rak›lm›flt›r.
           KOB‹’leri proje esasl› destek sis-  güçlü k›lacak, kal›c› politikalar›n  ‹flte bu yüzden göstergelerde
           temiyle destekleyeceklerini aç›k-  fikri tohumlar›n›n at›ld›¤›n› söyle-  bafllayan k›smi iyileflme genele
           lad›.                            di. Küçük, 2009 y›l›nda ifl hacim-  yay›lmamaktad›r. Bu durum,
              ‹flletmelerin destek almay›    leri gerileyen ve bankac›l›k sis-  2010 y›l›nda bereketsiz bir büyü-
           amaç de¤il, araç haline getiren  temlerinden yeterince destek bu-  me yaflanmas› tehlikesine iflaret
           bir yaklafl›m› benimsemesini iste-  lamayan KOB‹’lerin iflletme ser-  etmektedir.”
           yen Kaplan, “Terzi usulü bir des-  mayelerini tükettiklerini, bu dö-  Kümeleflmenin teflvik edilme-
           tekleme modelini gündeme geti-   nemde KOB‹’lerin toparlanabil-  sini isteyen Tan›l Küçük, yan sa-
           riyoruz. Kolay, esnek, bürokrasi-                                nayi kurulmas› ve üretim zinciri-
           den ar›nd›r›lm›fl bir destek mode-  Tan›l                         nin daha genifl bir bölümünün ül-
           li haz›rl›yoruz” diye konufltu.    Küçük                          ke içerisinde tutulmas› gerekti¤i-
              ‹flletmelerin tasar›mla, Ar-                                   ni dile getirdi. KOB‹’lerle ilgili
           Ge’yle, ürün gelifltirmeyle inovas-                               güncel verilere ulaflmakta s›k›nt›
           yon yapaca¤›n› aktaran Kaplan,                                   çektiklerine de¤inen Tan›l Küçük,
           pasta büyüten bir rekabet anlay›-                                halen KOB‹’lerin ihracattaki, istih-
           fl› getirmenin öneminden sözetti.                                 damdaki ve yarat›lan katma de-
           ‹novasyon, iflbirli¤i, güçbirli¤i ge-                             ¤erdeki paylar›n› net olarak bile-
           lifltireni destekleyeceklerini, mik-                              mediklerini vurgulad›. “Hepimizin
           ro ölçekli firmalar›nda KOSGEB                                   bildi¤i gibi, KOB‹ tan›m› de¤ifl-
           desteklerine ulaflabilmesini sa¤-                                 mifl, hizmet ve ticaret sektörü de
           layacaklar› sözünü veren Kaplan,                                 tan›m›n içerisine al›nm›flt›r. Bu

           22 KobiEfor Nisan 2010
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27