Page 22 - KobiEfor_Mart_2010
P. 22
KAPAK/VI. KOB‹ Z‹RVES‹
VI. KOB‹ Z‹RVES‹ SPONSORLARI
Ana Sponsor : ‹fl Bankas›
‹letiflim Sponsoru : Vodafone
Toplant› Sponsorlar› : Halkbank, Finansbank ve TEB
‹kram Sponsoru : Vak›f Giriflim Sermayesi
Yat›r›m Ortakl›¤› A.fi.
Kokteyl Sponsoru : Garanti Emeklilik
Destekleyen Kurulufllar: Oyak Beton, TPE, TSE, RK, MPM
somut göstergeleri de ç›kt› ortaya. Çin ve Hindistan
ekonomileri yüzde 6-8 gibi yüksek bir büyüme tren-
di yakalad›lar. Türkiye flans›n› klasik pazarlar› d›fl›n-
da art›rmaya çal›fl›yor ve baflar›l› sonuçlar al›yor. Bu
görece iyileflmenin bir at›l›ma dönüfltürülmesi ve l›¤› nedeniyle yüksek teknolojiden ve teknoloji gelifl-
“sürdürülebilir” olmas› için Türkiye KOB‹’lerden na- tirmekten uzak kalmalar›d›r. Ar-Ge konusunda KO-
s›l yararlanmal›? 6. Zirvemiz bu soruya yan›t vere- B‹’lerimiz istekli oldu¤u gibi üniversitelerimiz de ar-
cek. t›k KOB‹’lerle ortak çal›flmak istemektedirler. Ar-Ge
desteklerinde yeni kamu aç›l›mlar› olabilirse KOB‹’le-
Bugün KOB‹’lerin öne ç›kan talepleri nelerdir? rimiz krizden ç›k›fla büyük bir katk› sa¤lam›fl olurlar.
”Herkes birfleyler istiyor, KOB‹’ler de istiyor!” de- Ar-Ge bilinci ve ihtiyac› KOB‹’lerimizde çok geliflti.
¤ildir sorun. KOB‹’ler kendileri için hiçbir fley istemi-
u
yor. ‹stedikleri, üretimin ve istihdam›n art›r›lmas› için ‹novasyon ve KOB‹’lerimiz konusunda
ihtiyaçlar›n ve yap›lacaklar›n do¤ru saptanmas› ve görüflünüz nedir?
kaynaklar›n buna göre kullan›lmas›d›r. ‹stihdam dü- KOB‹’lerimiz art›k on y›l, yirmi y›l önceki KOB‹’ler
flüklü¤ü sorunu yaflayan Türkiye’de anahtar sözcük de¤ildir. 30-40 bin Türk KOB‹’sinin dünya pazar›nda
“KOB‹” olmal›d›r. KOB‹’lerin iflsizli¤i yenmede adeta baflar›yla rekabet etti¤ini görerek bakmak gerekir.
sihirli bir güç oldu¤unu kabul etmek gerekir. Teda- ‹novasyona aç›k olmalar› yönünden KOB‹’lerimiz sa-
rik zincirinin en az karl› –ço¤u zaman da kars›z–hal- dece AB ortalamas›n› geçmekle kalmam›fl, AB ülke-
kas›nda yer ald›klar› halde en yüksek “toplumsal leri içinde en öne geçmifltir. ‹novasyona aç›k olmak
fayda” üretmeleri, KOB‹’lerin de¤iflmez özelli¤idir. baflka, gerçeklefltirmek baflkad›r. Bu nedenle KO-
‹stihdam maliyetleri OECD ortalamas› gibi makul bir B‹’lerimizi yenilikçilik konusunda bütün gücümüzle
düzeye çekildi¤inde Türkiye, ekonomisinin güçlü desteklemeliyiz. TOSYÖV olarak Anadolu’nun bütün
KOB‹ yap›s›yla iflsizlik sorununu çözebilecektir. illerini, bir kere, bir kere daha dolafl›yoruz. KOB‹’le-
re yenilikçili¤i ö¤retiyoruz.
Kaynaklara eriflimde KOB‹’lerin yaflad›¤›
olumsuzl luklar yok mu? 6. KOB‹ Zirvesi’nden, önceki zirvelerden
Var. Çok fazla var. Krizde bankac›l›k sektörü KO- farkl› bir beklentiniz var m›?
B‹’lere kredi vermekten kaç›nd›. 150-160 bin kadar Var. Krizden önceki Türkiye ile krizden sonraki
KOB‹ ödeme güçlü¤ü içine düfltü. Yeni teflvik siste- Türkiye ayn› de¤il. Dünya da ayn› dünya de¤il. Ko-
mi ancak uzun vadede etkin olaca¤› için KOB‹’ler, s›- nular› ayn› kavramlarla ele alaca¤›z ama kavramlar›n
n›rl› miktardaki “Can Suyu” destekleri hariç içeri¤i, anlam› de¤iflti. Bütün kurumlar kriz
tutulursa, susuz b›rak›ld›lar. Zaten sonras›na kendilerini en az›ndan zihinsel
Zirve KOB‹’lerin yaflad›¤› finansal bir yeniden yap›lanmayla haz›rlad›lar.
problemleri özel bir oturumda Kriz KOB‹’lere de çok fley ö¤retti. So-
de¤erlendirecek ve acil çözüm ö- runlar› krizden ç›kard›klar› dersler ›fl›-
nerilerini gösterecektir. ¤›nda formüle ediyorlar. Zirveden son-
ra daha diri, daha bilgili, daha at›lgan
Türk KOB‹’leri ne kadar ve daha stratejik düflünen bir KOB‹
rekabetçidir? dünyas› ile karfl›laflaca¤›z.
Türk KOB‹’leri es- Zirvelerimiz KOB‹’leri
nek yap›lar› sayesin- hep bir kaç ad›m ileri
de zaten rekabette, tafl›maktayd›, 6. KOB‹
büyük iflletmelere Zirvesi, öyle summak-
R›fat göre avantajl›- tay›m ki, KOB‹’leri
Hisarc›kl›¤›l› d›rlar. S›k›nt›, ileriye do¤ru s›ç-
kaynak k›t- ratacakt›r. Mustafa Kaplan
22 KobiEfor Mart 2010