Page 22 - KobiEfor_Mart_2010
P. 22

KAPAK/VI. KOB‹ Z‹RVES‹




               VI. KOB‹ Z‹RVES‹ SPONSORLARI

             Ana Sponsor        : ‹fl Bankas›
             ‹letiflim Sponsoru     : Vodafone
             Toplant› Sponsorlar›  : Halkbank, Finansbank ve TEB
             ‹kram Sponsoru     : Vak›f Giriflim Sermayesi
                                 Yat›r›m Ortakl›¤› A.fi.

             Kokteyl Sponsoru     : Garanti Emeklilik
             Destekleyen Kurulufllar: Oyak Beton, TPE, TSE, RK, MPM

           somut göstergeleri de ç›kt› ortaya. Çin ve Hindistan
           ekonomileri yüzde 6-8 gibi yüksek bir büyüme tren-
           di yakalad›lar. Türkiye flans›n› klasik pazarlar› d›fl›n-
           da art›rmaya çal›fl›yor ve baflar›l› sonuçlar al›yor. Bu
           görece iyileflmenin bir at›l›ma dönüfltürülmesi ve  l›¤› nedeniyle yüksek teknolojiden ve teknoloji gelifl-
           “sürdürülebilir” olmas› için Türkiye KOB‹’lerden  na-  tirmekten uzak kalmalar›d›r. Ar-Ge konusunda KO-
           s›l yararlanmal›?  6. Zirvemiz bu soruya yan›t vere-  B‹’lerimiz istekli oldu¤u gibi üniversitelerimiz de ar-
           cek.                                             t›k KOB‹’lerle ortak çal›flmak istemektedirler. Ar-Ge
                                                            desteklerinde yeni kamu aç›l›mlar› olabilirse KOB‹’le-
              Bugün KOB‹’lerin öne ç›kan talepleri nelerdir?  rimiz krizden ç›k›fla büyük bir katk› sa¤lam›fl olurlar.
              ”Herkes birfleyler istiyor, KOB‹’ler de istiyor!” de-  Ar-Ge bilinci ve ihtiyac› KOB‹’lerimizde çok geliflti.
           ¤ildir sorun. KOB‹’ler kendileri için hiçbir fley istemi-
                                                                                        u
           yor. ‹stedikleri, üretimin ve istihdam›n art›r›lmas› için  ‹novasyon ve KOB‹’lerimiz konusunda
           ihtiyaçlar›n ve yap›lacaklar›n do¤ru saptanmas› ve  görüflünüz nedir?
           kaynaklar›n buna göre kullan›lmas›d›r. ‹stihdam dü-  KOB‹’lerimiz art›k on y›l, yirmi y›l önceki KOB‹’ler
           flüklü¤ü sorunu yaflayan Türkiye’de anahtar sözcük  de¤ildir. 30-40 bin Türk KOB‹’sinin dünya pazar›nda
           “KOB‹” olmal›d›r. KOB‹’lerin iflsizli¤i yenmede adeta  baflar›yla rekabet etti¤ini görerek bakmak gerekir.
           sihirli bir güç oldu¤unu kabul etmek gerekir. Teda-  ‹novasyona aç›k olmalar› yönünden KOB‹’lerimiz sa-
           rik zincirinin en  az karl› –ço¤u zaman da kars›z–hal-  dece AB ortalamas›n› geçmekle kalmam›fl, AB ülke-
           kas›nda yer ald›klar› halde en yüksek “toplumsal  leri içinde en öne geçmifltir. ‹novasyona aç›k olmak
           fayda” üretmeleri, KOB‹’lerin de¤iflmez özelli¤idir.  baflka, gerçeklefltirmek baflkad›r. Bu nedenle KO-
           ‹stihdam maliyetleri OECD ortalamas› gibi makul bir  B‹’lerimizi yenilikçilik konusunda bütün gücümüzle
           düzeye çekildi¤inde Türkiye, ekonomisinin güçlü  desteklemeliyiz. TOSYÖV olarak Anadolu’nun bütün
           KOB‹ yap›s›yla iflsizlik sorununu çözebilecektir.  illerini, bir kere, bir kere daha dolafl›yoruz. KOB‹’le-
                                                            re yenilikçili¤i ö¤retiyoruz.
              Kaynaklara eriflimde KOB‹’lerin yaflad›¤›
              olumsuzl luklar yok mu?                         6. KOB‹ Zirvesi’nden, önceki zirvelerden
              Var. Çok fazla var. Krizde bankac›l›k sektörü KO-  farkl› bir beklentiniz var m›?
           B‹’lere kredi vermekten kaç›nd›. 150-160 bin kadar  Var. Krizden önceki Türkiye ile krizden sonraki
           KOB‹ ödeme güçlü¤ü içine düfltü. Yeni teflvik siste-  Türkiye ayn› de¤il. Dünya da ayn› dünya de¤il. Ko-
           mi ancak uzun vadede etkin olaca¤› için KOB‹’ler, s›-  nular› ayn› kavramlarla ele alaca¤›z ama kavramlar›n
                   n›rl› miktardaki “Can Suyu” destekleri hariç  içeri¤i, anlam› de¤iflti. Bütün kurumlar kriz
                         tutulursa, susuz b›rak›ld›lar. Zaten  sonras›na kendilerini en az›ndan zihinsel
                           Zirve KOB‹’lerin yaflad›¤› finansal  bir yeniden yap›lanmayla haz›rlad›lar.
                            problemleri özel bir oturumda   Kriz KOB‹’lere de çok fley ö¤retti. So-
                            de¤erlendirecek ve acil çözüm ö-  runlar› krizden ç›kard›klar› dersler ›fl›-
                            nerilerini gösterecektir.       ¤›nda formüle ediyorlar. Zirveden son-
                                                            ra daha diri, daha bilgili, daha at›lgan
                             Türk KOB‹’leri ne kadar        ve daha stratejik düflünen bir KOB‹
                                    rekabetçidir?           dünyas› ile karfl›laflaca¤›z.
                                       Türk KOB‹’leri es-   Zirvelerimiz KOB‹’leri
                                      nek yap›lar› sayesin-  hep bir kaç ad›m ileri
                                       de zaten rekabette,  tafl›maktayd›, 6. KOB‹
                                        büyük iflletmelere   Zirvesi, öyle summak-
                          R›fat           göre avantajl›-   tay›m ki, KOB‹’leri
                          Hisarc›kl›¤›l›    d›rlar. S›k›nt›,  ileriye do¤ru s›ç-
                                              kaynak k›t-   ratacakt›r.         Mustafa Kaplan

           22 KobiEfor Mart 2010
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27