Page 29 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 29

mesi, yeni pazarlara yönelik ihracat desteklerinin ar-         ÜM‹T BOYNER
          t›r›lmas›.
            ● ● ‹hracatç›lara navlun deste¤inin ço¤alt›lmas›,             TÜS‹AD Baflkan›
          kurdan kaynaklanan kay›plar›n telafisi, s›n›r kap›lar›-   F›rsat› kaç›rmayal›m
          na ve limanlara uzak olan illerimizin rekabet deza-
          vantajlar›n›n giderilmesi.                        Türkiye dünyadaki artan önemini
            ● ● ‹hracat sigortas›n›n tesis edilmesi.        sürdürebilmek hatta pekifltirmek
                                                            için kendi iç ev ödevlerine odaklan-
            Teflviklerde reform talepleri
            Teflviklerde  reform  talepleri                  mal›d›r. Türkiye için hem kendi eko-
            Reform beklentileri içinde ifl dünyam›z›n a¤›rl›kl›  nomik konumu, hem demografik
          taleplerinden biri de teflvikler ve kamu destekleri  f›rsat penceresi, hem siyasi kon-
          konusundad›r. fiu talepler oluflmaktad›r:           jonktür aç›s›ndan önünde çok
            ● ● Prim ödemeleri 3-5 y›ll›k periyotlar için tespit  önemli bir f›rsat mevcuttur.
          edilmeli ve üreticinin ekim dönemindeki ihtiyaçlar›n›  E¤itimde, üretimde, teknolojide, alt
          karfl›layabilmesi amac›yla avans, prim ve piyasa   yap›da ve tabii demokrasisinde ve iç huzurun-
          flartlar›na göre ek prim uygulamas›na geçilmeli.   daki problemlerini Türkiye’nin çözmesi gereken
            ● ● Mavi Bayrak uygulamas› denetimleri güçlendiril-  bir dönemdeyiz Genel seçimlere kadar uzanan
          meli, mavi bayrak alan iflletmelere ek teflvikler uygu-  önümüzdeki süreci siyasi partilerimizin vatan-
          lanmal›.                                          dafllar›n önüne programlar›n› koymalar› için çok
            ● ● Kamuda yerli mal› kullan›m› özendirilmeli.  de¤erli buluyoruz. Bizim gibi sivil toplum örgüt-
            ● ● Mevcut teflvik sisteminde baz› flehirler haks›z  lerine de hem mikro, hem makro bazda hem
          rekabete maruz kald›. Teflvik sistemi yeniden göz-  sosyal, hem siyasi konularda çözüm üretmek ve
          den geçirilerek, hayvanc›l›k teflvikleri vadi ve havza-  hem siyasilerle hem kamuoyu ile paylaflma ve
          lara göre, di¤er sektörlerin teflvikleri ise illerin gelifl-  fark›ndal›k yaratma görevi düflüyor.
          mifllik düzeyleri ile üretim ve pazar avantajlar›na gö-  Refah düzeyinin yükseltilmesi, kifli bafl›na gelir
          re, gereken yerlerde ilçe detay›nda haz›rlanmal›.  düzeyinin AB ortalamalar›na yaklaflmas› ve yeni
            ● ● Lisansl› depo yat›r›mlar›n›n, yat›r›mlarda devlet  istihdam olanaklar›n›n yarat›labilmesi için Türki-
          teflviki uygulamalar› çerçevesinde bütün bölgeler 4.  ye ekonomisinin y›ll›k yüzde 6 civar›nda bir bü-
          Bölge’ye sa¤lanan teflviklerden faydaland›r›lmal›.   yüme oran›n› yakalayabilmesi gerekiyor. Bu da
            ● ● Kurulacak ürün ihtisas borsas›na kurulufl, altya-  arz yönlü, yani üretimi etkileyen, tetikleyen po-
          p› ve teknik yat›r›mlar› (yaz›l›m gibi sabit yat›r›mlar)  litikalar›n gelifltirilmesini gerektiriyor.
          için gerekli teflvikler verilmeli.
                                                          t›l› ülkeyi kuflatan ve ondan daha dinamik olan bir
            Son  söz  yerine
            Son söz yerine
            Küresel bütün krizler, o güne kadar gizli kalm›fl  Geliflmekte Olan Ülkeler Kufla¤›’n›n varl›¤› oldu.  Tür-
                                                          kiye bu ikinci kuflak ülkeleri içinde en dikkate de¤er
          baz› gerçekleri gün ›fl›¤›na ç›kar›r ve tan›flmam›z›  olan 5 ülkeden biri konumuna yükseldi. Türkiye’nin
          sa¤lar. Son küresel krizin karfl›m›za ç›kard›¤› flafl›rt›-  bu yeni konumuna gerçekleri abartmadan bakt›¤›-
          c› gerçeklerden biri de, Japonya dahil geliflmifl 7 Ba-
                                                          m›zda flunu görüyoruz: Dünya ekonomisine ve gide-
                                                          rek siyasetine a¤›rl›¤›n› koyacak yeni ve büyük bir
                        YALÇIN SÖNMEZ                     Türkiye yaratmam›z mümkün ve bunu da ancak tüm
                          TOSYÖV Baflkan›                  toplumsal gücümüzü yap›sal reformlara teksif ede-
                                                          rek baflarabiliriz.
                  Seçime ra¤men reform
                       Türkiye, ekonomisinde tespit etti¤i
                       t›kanma noktalar›n›, günübirlik ön-
                       lemlerle de¤il, sonucunu orta ve
                       uzun vadede alaca¤› bir dizi mikro
                       reform sayesinde aflabilecektir.
                       Toplumun hemen bütün kesimle-
                       rinden ve ekonomik sektörlerden,
                       kendileri ad›na reform talepleri ile-
                       ri sürülmüfl ve bunlar iyi-kötü net-
            leflmifl bulunmaktad›r. Türkiye’nin ihtiyac› olan
            reformlar›n geciktirilmesinin maliyeti, reformla-
            r›n yap›lmas›ndaki do¤rudan maliyetin çok üs-
            tünde olaca¤›ndan, seçim dönemine girdi¤imiz
            bu ortamda siyasi tercihin reformlardan yana
            kullan›lmas›nda büyük yarar bulunmaktad›r.


                                                                                      Aral›k 2010 KobiEfor 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34