Page 28 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 28

KAPAK



                         CELAL BEYSEL
                   TÜRKONFED Yönetim Kurulu Baflkan›

                   Reformlar›n maliyetini
                    kazan›mlar› karfl›lar
                     Türkiye’nin kuvvetli ve sürdürülebilir
                     bir büyüme süreci içine girmesi için KO-
                     B‹’lerin dünya ekonomik sistemine en-
                     tegrasyonunu ve kurumsallaflmas›n›
                     h›zland›rmal› ve bölgesel farkl›l›klar›
                     azaltacak politikalar devreye sokulmal›-
                     d›r. Bu aç›dan kay›td›fl› ile kuvvetli bir
                     mücadele yürütülerek haks›z rekabetin
                     önüne geçilirken kay›td›fl›ndan kay›t içi-
                     ne geçecek olan KOB‹’lere dönük ciddi   Denizcilik ve Bal›kç›l›k güç durumda
                                                                        ve
                                                                                     güç
                                                             Denizcilik
                                                                                         durumda
                                                                           Bal›kç›l›k
           bir yeniden yap›land›rma sürecine girilmesi gerek-
           lidir. AB’nin “önce küçü¤ü düflün” ilkesi ve özellik-  Yaflad›¤› s›k›nt›lar› aflabilmesi için reform ihtiyaç-
           le Avrupa Birli¤i Küçük ‹flletmeler Yasas› çerçeve-  lar›n› dile getiren Denizcilik ve Bal›kç›l›k sektörümü-
           sinde geç ödemeler direktifi benzeri bir yasa Türki-  zün beklentileri flu bafll›klarda toplan›yor:
           ye’de mutlaka hayata geçirilmelidir. KOB‹ finans-  ● ● Kriz nedeni ile yar›m kalm›fl gemilerin teflvik
           man›nda önemli bir fayda sa¤layacak olan bu yasa  belgesi müddetlerinin 1+1 y›l daha uzat›lmas› sa¤lan-
           KOB‹’leri geç ödeme yapan devlet kurumlar›na, be-  mal›. Yat›r›m teflvik belgesi ile yüzde 10 veya üzeri
           lediyelere ve büyük firmalara karfl› korumaktad›r.  oran›nda yap›lm›fl olan yat›r›mlardan vazgeçilebilme-
           Yeni Türk Ticaret Kanunu’nun yasalaflmas› ve KO-  si ve teflvik belgesinin kapat›labilmesine imkan sa¤-
           B‹’lerin krediye erifliminin kolaylaflt›r›lmas› bu süre-  lanmal›.
           cin olmazsa olmazlar›. Bunlar›n yan› s›ra KOB‹’lerin  ● ● Gemi infla sanayine önceleri oldu¤u gibi ihraç
           nitelikli genç istihdam›n› kolaylaflt›racak mevzuat  edilmek üzere infla edilen gemilere teflvik belgesi
           de¤ifliklikleri yap›lmas› da gereklidir.        verilmeli veya maliyet düflürmek üzere gerekli des-
           Küresel kriz sonras›nda tüm dünya ekonomisinde  tek sa¤lanmal›.
           bafllayacak olan büyüme süreci önceki dönemden     ● ● Denizcilik sektörünün iflletme sermayesi yeter-
           farkl› olacakt›r. Küresel makroekonomik dengesiz-  sizli¤ini karfl›lamak üzere kredi, kredi yap›land›rma
           liklerin azalt›lmas› için tüm ülkelere sorumluluk dü-  ve teminat imkanlar› art›r›lmal›. Bu amaçla, Exim-
           flecek olan bu dönemde, Türkiye gibi yurtiçi talep  bank’›n yan› s›ra di¤er finans kurumlar› da devreye
           a¤›rl›kl› olarak büyüyen ülkelerin cari aç›klar›n›  sokulmal›.
           azaltmaya çal›flt›klar›n› görece¤iz. 2000’li y›llara ha-  ● ● Kredibilitesi yüksek, belirli kontratlara dayal›
           kim olan h›zl› büyüme sürecinin yerine daha düflük  gemi infla yat›r›mlar›n›n sürdürülebilmesi için rotatif
           büyüme h›zlar›n›n görülece¤i bu dönemde ülkeler  kredilere iliflkin geri ödemelerde refinansman imkan-
           aras› rekabet eskisine göre çok daha yo¤unlafla-  lar› belirlenmeli.
           cakt›r. Bu süreçte makroekonomik istikrar›n korun-  ● ● Türkiye’nin AB’ye uyum sürecinde koster filo-
           mas› zorunlu olacak, ama tek bafl›na yeterli olma-  sunda di¤er ülke gemileri ile rekabet gücü kalmaya-
           yacakt›r. Ülkeler rekabet yar›fl›nda öne geçmek için  cak. Türk koster filosu, gerekli destekler verilerek
           ifl ortamlar›n› iyilefltirmeye mecburdurlar. Daha h›z-  yenilenmeli.
           l› büyüyebilmek için Türkiye’nin tüm flirketlerinde  ● ● Bal›kç›l›k konusu, yurdumuzda avc›l›k bal›kç›l›-
           verimlili¤in art›r›lmas›, kurumsallaflman›n h›zland›-  ¤›n› da içine alacak flekilde desteklenmeli.
           r›lmas› gerekmektedir. Geç ödemelerin önüne geçi-  ● ● Denizcilik Müsteflarl›¤›’nca 2006’da yap›lan Ka-
           lerek istihdam›n yüzde 80’inine yak›n›n› yaratan  botaj Tafl›mac›l›¤› Saha Etüt Çal›flmas› Projesi yürür-
           KOB‹’lerin finansman sorunlar›n›n bir nebze gideril-  lü¤e konulmal›.
           mesi ve rekabet gücünün artmas›, iflsizlikle müca-  ‹hracatç› t›kanmay› aflmak istiyor
                                                             ‹hracatç›
                                                                       t›kanmay›
                                                                                         istiyor
                                                                                  aflmak
           dele için de faydal›d›r. Ayr›ca KOB‹’lerin verimlili¤i-
           nin yükselmesi ve rekabet gücünün artmas›, ino-   Ekonomisi yüksek cari aç›kla süren bir ülke oldu-
           vasyon ve Ar-Ge kapasitesinin geliflmesine,  ihraca-  ¤umuz için dikkatimizin toplanmas› gereken
           t›n artmas›na ve cari ifllemler a盤›n›n azaltmas›na  faaliyet alanlar›n›n bafl›nda ihracat geliyor ve
           da yard›mc› olacakt›r. Mikroekonomik reformlar›n  sektörün talepleri flu iki noktaya yo¤unla-
           zorlu¤u, reformun maliyetin tam olarak ölçülmesin-  fl›yor:
           deki zorluklardan kaynaklanmaktad›r. Ancak bu re-  ● ● Eximbank imkanlar›
           formlar›n sonucunda büyüme h›z›n›n en az birkaç  özellikle yeni ifl yapmaya
           puan artacak olmas›, maliyetlerin çok üstünde bir  bafllad›¤›m›z ülkelere yönelik
           kazan›ma iflaret etmektedir.                    olarak geniflletilmeli. Al›c› si-
                                                          gortas› sisteminin yetkinlefltiril-
          28 KobiEfor Aral›k 2010
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33