Page 22 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 22

KAPAK



            Toplum   reformlara  nas›l  bak›yor?              genmez” diyerek raz› olaca¤›m›z bir fleydir. Ama
            Toplum reformlara nas›l bak›yor?
            Bir görüfl sormaktad›r: “Reformların yükünü yük-   örnekleri pek çoktur, herhangi bir dönemde re-
          lenecek bir toplum var m›?” fiöyle bir cevap verili-  formlardan yararlananlar ile faturas›n› ödeyen-
          yor: “Ülkemiz ekonomisinin geliflme çizgisi ve küre-  lerin farklı kesimler olması kaç›n›lmazd›r. Bu du-
          sel ekonomiye ba¤lanma flekli benimsenmifltir, top-  rumda bafllayabilmek için bile reformun külfetini
          lumun tercihleri bu çizgiden sapmaya izin vermeye-  yüklenenlere, u¤radıkları refah kaybını ileride
          cek kadar aç›kt›r.” Buna göre hükümet seçimi bek-  elde edecekleri ek kazançlarla geri alabilecekleri-
          lemeden reform hamlesini cesaretle bafllatmal›d›r.  ni söylemek yetmez, buna ikna edilmeleri gerekir.
            Sonuçlar›n› ancak orta ve uzun vadede alaca-          Demek ki Türkiye’de, reformlara bafllama-
          ¤›n›z› bildi¤iniz reformlara bafllar ve bu yolda         dan önce, hangi reformun ne zaman yapıla-
          kesintisiz yürürseniz, olacak olan bellidir:              ca¤ı ve maliyetini kimin yüklenece¤i gi-
          Bir dönem için toplumsal refah kaybı... Bu                  bi kritik soruların yan›tlar›n›n netlefl-
          elbette “kaz gelecek yerden tavuk esir-                       mesi gerekmektedir.

                         N‹HAT ERGÜN
                        Sanayi ve Ticaret Bakan›          ● Bilgi ve iletiflim teknolojilerinin yayg›nlaflt›r›lmas›
                                                          ● Tar›msal yap›n›n etkinlefltirilmesi
                  EKK, kararlar›yla önemli                ● Sanayi ve hizmetlerde yüksek katmade¤erli üre-
                     reformlar bafllatacak                 tim yap›s›na geçiflin sa¤lanmas›.
                                                          Hükümetçe üzerinde en çok çal›flma yapt›¤›m›z bir
                           Sanayide yüksek katmade¤erli   di¤er alanda ise;
                           mal üretimini art›rarak yap›sal  ● ‹stihdam iflgücü piyasas›n›n gelifltirilmesi
                           dönüflümün h›zland›r›lmas›n›    ● E¤itimin iflgücü talebine duyarl›l›¤›n›n art›r›lmas›
                           kendimize temel amaç olarak    ● Aktif iflgücü politikalar›n›n gelifltirilmesi konula-
                           belirledik. Sanayi ve hizmetler-  r›nda etkin stratejiler haz›rl›yoruz. Bu stratejilerin
                           de yüksek katma de¤erli üretim  temel politika eksenlerini ise e¤itim-istihdam ilifl-
                           yap›s›na geçiflin sa¤lanmas› için  kisinin güçlendirilmesi, iflgücü piyasas›n›n esnek-
                           2011-2013 dönemini kapsayan    lefltirilmesi, kad›nlar, gençler ve dezavantajl› grup-
                           hedefler konuldu. Bu hedefler  lar›n istihdam›n›n art›r›lmas› ve istihdam-sosyal
                           aras›nda örne¤in, rekabet gücü-  koruma iliflkisinin güçlendirilmesi konular› olufltu-
                           nün art›r›lmas› için ifl ortam›n›n  ruyor.
                           iyilefltirilmesi gereklili¤inden ha-  Gerçeklefltirdi¤imiz, genifl sivil toplum kat›l›ml›
                           reketle ve KOB‹’lerin finansma-  arama konferans› neticesinde, Türkiye için uygula-
                           na eriflimlerinin art›r›lmas› ama-  nacak stratejinin uzun dönemli vizyonunun “Orta
                           c›yla sa¤lanan desteklerin etkin-  ve yüksek teknolojili ürünlerde, Avrasya’n›n üretim
                           li¤ini art›rmak ve finansal araç-  üssü olmak” olarak belirlendi. Bu vizyona ve ge-
                           lar›n çeflitlendirilmesi bulunu-  nel amaca yönelik olarak; orta ve yüksek teknolo-
                           yor. KOB‹’lerin yönetim becerile-  jili sektörlerin üretim ve ihracat içindeki paylar›n›n
           rini, üretim kabiliyetlerini ve rekabet güçlerini art›-  art›r›lmas›, düflük teknolojili sektörlerde katmade-
           racak alanlara yönelttik. Böylece iflletmelerimizin  ¤eri yüksek ürünlere geçiflin sa¤lanmas› ve beceri-
           do¤ru alanlara yönelmelerini ve kendi sorunlar›na  lerini sürekli gelifltirebilen flirketlerin ekonomideki
           çözüm üretmelerini sa¤layacak bir mekanizma    a¤›rl›¤›n›n art›r›lmas› fleklinde üç temel stratejik
           oluflturduk. fiimdi ise KOB‹’lerimizin borsaya aç›l-  hedef tespit edildi.
           malar›n› sa¤layacak yeni bir düzenleme üzerinde  Bu politika çerçevesi, yatay ve sektörel politikalar
           çal›fl›yoruz. Özellikle kriz döneminde, KOB‹’lerin fi-  olmak üzere iki temel alan üzerine oturmaktad›r.
           nansman kayna¤› olarak, banka kredilerine ba¤›m-  Bu kapsamda, yatay sanayi politikas› alan›nda ka-
           l› bir yap› tafl›d›klar›n› gördük. Oluflacak olan yeni  mu proaktif bir rol üstlenecek ve özel sektörün ve-
           KOB‹ Borsas› vas›tas›yla KOB‹’ler için yeni bir fi-  rimlili¤i önündeki engellerin kald›r›lmas›n› hedefle-
           nansman kayna¤› da oluflturmufl olaca¤›z.        yecektir. Sözkonusu yatay sanayi politikas› alanla-
           Sanayi ve hizmetlerde rekabet gücünün art›r›lmas›  r›; “Yat›r›m ve ‹fl Ortam›, Uluslararas› Ticaret ve Ya-
           için gerekli alanlar› flöyle s›ralayabiliriz:   t›r›m, Beceri ve ‹nsan Kayna¤›, Küçük ve Orta Bü-
           ● Kay›td›fl›l›¤›n azalt›lmas›                   yüklükte ‹flletmelerin (KOB‹) Finansmana Eriflimi,
           ● Finansal sistemin gelifltirilmesi             Firmalar›n Teknolojik Geliflimi, Altyap› Sektörleri ve
           ● Enerji ve ulaflt›rma altyap›s›n›n kuvvetlendirilmesi  Girdi Maliyetleri, Çevre ve Bölgesel Kalk›nma” bafl-
           ● Çevrenin korunmas›                           l›klar›ndan meydana gelmektedir.
           ● Kentsel altyap›n›n gelifltirilmesi            Haz›rl›klar›m›z› Ekonomi Koordinasyon Kuruluna
           ● Ar-Ge ve yenilikçili¤i yaflam tarz› haline dönüfl-  (EKK) sunmaktay›z. EKK onay›n› müteakiben uygu-
           türme.                                         lama bafllayacakt›r.


          22 KobiEfor Aral›k  2010
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27