Page 21 - KobiEfor_Aralik_2010
P. 21

T T     OBB Baflkan› Rifat Hisarc›kl›o¤lu, ifl dünya-
                m›z›n taban› en genifl oldu¤u için temsil gü-
                cü de en yüksek olan bafl›nda bulundu¤u
                kurum ad›na aynen flunu söyledi: “Sıkıntımız
                flu, Türkiye bir seçim sarmalına girdi. Genel
          seçimler, cumhurbaflkanlı¤ı seçimleri, yerel seçimler
          ard arda gelecek. Bu ortamda yapısal reformları yap-
          mak zordur. Uzak durmalarının nedeni de budur. Bi-
          zim sanayici olarak siyasetçiyi morallendirmemiz
          lazım. Yapısal reformlar yapamazsak rakiple-
          rimiz bizi geçecek haberiniz olsun!"
            Do¤ru söze ne denir? Krizden sonraki
          dünyay› kavramak ve bu yeni dünyada
          etkin olmak için bütün büyük ekonomi-
          ler, yapt›klar› ve yapacaklar› reformlar›
          tart›fl›rken Türkiye’de bizler, “Faiz ve Kur
          Politikaları”n› ön plana ç›kard›¤›m›z için,
          sürdürülebilir yüksek büyümenin ön flart›
          olan reformlar› gölgede b›rakt›k. Büyüme,
          yatırım ve istihdamı destekleyen, kayıt dıflıl›¤›
          daraltan, insan gücünün donanımın› art›ran, ifl
          gücü piyasasını gelifltiren, firmaların yenilik fa-
          aliyetini güçlendiren kapsaml› bir reform ihtiyac›,
          seçim yar›n olacak veya hiç olmayacak, farketmez,
          Türkiye’nin bo¤az›n› s›kmaktad›r. Türkiye ekonomi-
          sinde yapısal reformlar kaç›n›lmazd›r.
                                                               VERG‹ REFORMU TALEPLER‹
                    yapmak
                             kolay
                                   olsayd›...
            Reform yapmak kolay olsayd›...
            Reform
            Ekonomik reformlar›n yap›lmas›n› bütün ifl dünya-  ● ● Leasing ifllemlerinin KDV oran› yüzde 1 düzeyi-
          s› hep bir a¤›zdan isterken Hükümetin istenen bu re-  ne çekilmeli.
          formlar› yapmaktan kaç›nmas›, ifl dünyas›na kulak  ● ● Hayvanc›l›¤›n girdi maliyetleri düflürülmeli. Et
          asmad›¤› fleklinde anlafl›labilir mi? Elbette böyle an-  ve ürünlerinde KDV yüzde 1’e indirilmeli.
          lafl›lamaz. Önce, istenen reformlar›n bir kaç kanun  ● ● Kamu alacaklar› ödeme kolayl›¤› tasla¤›na stok
          maddesi çiziktirmekten ibaret olmad›¤›n› hepimizin  aff› ile matrah art›fl› düzenlemesi dahil edilmeli.
          anlamas› gerekiyor. Türkiye ekonomisi rekabetçi   ● ● ‹hracat üzerindeki harçlar dünya ortalamas›n›n
          olabilmek için dinamik bir verimlilik art›fl› sa¤lamak  alt›na çekilmeli.
          zorunda. Fakat bunu ancak, reformlar yoluyla eko-  ● ● Vergisini düzgün ödeyenler için 5 puanl›k sos-
          nomik yapıların ve buna ba¤lı olarak ekonomik bi-  yal güvenlik prim indirimi uygulanmal›.
          rimlerin davranıfl biçimlerini de¤ifltirdi¤i zaman ya-  ● ● Geçmiflte kullan›lan ve teflvik veren makamlar-
          pabilir. Ayr›ca, Türkiye’nin sermaye birikim modeli  ca tamamland›¤› görülerek teflvik kapamas› ya-
          serbest rekabetçili¤e dayal›d›r. Serbest rekabetçilik  p›lan ifllemlere iliflkin teflvik belgeleri yat›r›m
          haks›z rekabeti önlemeyi de içerir. Bu nedenle ser-  olarak kabul edilerek uygulanan cezal› KDV, ge-
          bestlik düzenine müdahaleden de kaç›nmak gerekir.  lir vergisi ve kurumlar vergisi tarhiyat iflleri uy-
          Aksi, Türkiye’nin sermaye birikim fleklini bozar. Bu  gulamas›na son verilmeli.
          nedenle reformcu bir yola girmek hiç kolay de¤il.  ● ● Liman dolgu ve iskele alanlar› “bina veya sa-
                                                            nayi ve ticaret tesisleri” kapsam›nda de¤erlendi-
            Reform denince ne anl›yoruz?                    rilmemeli.
            Reform
                                anl›yoruz?
                             ne
                    denince
            ‹fl dünyam›z›n ekonomik beklentilerine yan›t vere-  ● ● Kaçak mazot kullan›m›n›n önlenmesi için akar-
          ce¤i umuduyla her f›rsatta dillendirdi¤i reformlar  yak›t üzerindeki vergi yükü azalt›lmal›.
          toplumun her kesimini ilgilendirmektedir. Birincisi  ● ● Uluslar aras› nakliye firmalar›na verilen vergisiz
          bu reformlar ayn› zamanda AB kat›l›m sürecinin mo-  akaryak›t imkanlar› geniflletilmeli.
          toru niteli¤indedir. Bu nedenle, "AB müzakere süre-  ● ● Sektördeki haks›z rekabetin engellenmesi için
          cinden ç›kal›m, yerine ulusal reform stratejisini ika-  ya¤lama ya¤lar› ve müstahzarlar›n ÖTV’sini mo-
          me edelim" diyen teklifler bile var. ‹kincisi, günde-  torin ile eflde¤er düzeye getirmeli. Madeni ve
          mi iflgal eden reform paketi yat›r›mc› yabanc› serma-  bitkisel ya¤ tesisleri için düzenleme yap›lmal›.
          ye aç›s›ndan da Türkiye'nin kredibilite testi anlam›-  ● ● Kaynak Kullan›m Destekleme Fonu’nu yat›r›m-
          na geliyor. Baflka deyiflle, “reform” dedi¤imiz za-  lar ve ara mal› ithalat›nda s›f›rlanmal›.
          man, Türkiye’nin kaderiyle ilgili çok önemli bir fley-  ● ● Sanayicinin TRT için yapt›¤› ödemeler kald›r›l-
          den bahsetmifl oluyoruz.                           mal›.
                                                                                      Aral›k 2010 KobiEfor 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26