Page 35 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 35
alt›n› çizen Meral “Türkiye’nin ilk 500’üne giren çok
say›da iflletme TUSKON’a üye” diyor. TUSKON HAKKINDA;
Kat›l›m› genifl organizasyonlarla hat›r› say›l›r bir TUSKON’un öyküsü 1990’li y›llar›n bafl›nda, ül-
baflar›ya ulaflt›klar›n› söyleyen TUSKON Baflkan› R›- ke sorunlar›na duyarl›, sosyal sorumluluk bilinci
zanur Meral, “2005’te 7 ayr› bölgesel ifl dünyas› fe- yüksek ifladamlar›n›n, birlikte hareket etmek üze-
derasyonunun oluflturdu¤u çat› yap›lanma ile yola re çeflitli illerde dernekleflmesiyle bafllad›. Bu der-
ç›kt›k. Türkiye genelinde 80 ilde 151 ifladam› derne- nekler Türk ekonomisinin bel kemi¤ini oluflturan
¤i ve gönüllülük esas›na dayal› 15 bin üyeye ulaflt›k. küçük ve orta ölçekli iflletmelerin yan› s›ra büyük
Siyasetten ar›nm›fl yap›lanmam›z ve barda¤›n dolu ve büyüyen flirketlerin, ülkemizin de¤iflken yap›l›
taraf›na yo¤unlaflm›fl düflünce yap›m›zla Türkiye’nin ve dinamik ekonomisinde kendini gelifltirebilme-
gelece¤ine inand›k. Bugüne kadar her biri alan›nda sini ve d›fl pazarlara aç›labilmesini sa¤lamak üze-
marka olan organizasyonlara imza att›k. Son iki y›l- re kuruldu. Ekonomi politikalar›na aç›l›m olufltur-
d›r yapt›¤›m›z etkinlikte fark ettik ki 135 ülkeden 2 man›n yan› s›ra ülkemizdeki ifl ortam›n›n ulusla-
bini aflk›n ifladam› ve kad›n› Türkiye’de a¤›rlam›fl›z. raras› ve modern standartlara ulaflmas›n› mis-
Bu kadar büyük organizasyon bir STK için baflar›d›r. yon edinen bu dernekler, bilgi ve tecrübelerini
Ama art›k rakam› art›rmak yerine niteli¤i art›racak hem ‹stanbul’daki hem de Anadolu’daki pek çok
çal›flmalar h›z kazanacakt›r” diye konufluyor. giriflimci ve iflletmeyle paylaflt›. Avrupa Birli¤i’ne
Meral, bundan sonra ülke ve sektör odakl› küçük uyum sürecinin de etkisiyle geliflen sivil toplum
ama etkin programlar yapmak istediklerini söylüyor.
anlay›fl›, bu dernekleri, onlar› daha güçlü temsil
edebilecek üst yap›lanmalarda bir araya gelme ih-
TUSKON çözüm üretiyor
TUSKON’un geldi¤i aflaman›n gurur verici oldu¤u- tiyac›n› do¤urdu. Bu geliflme dernekleri federas-
yonlaflma sürecine götürdü. Böylece Türkiye’nin
nu dile getiren Meral, daha iyi noktalara gelmek için- co¤rafi da¤›l›m› do¤rultusunda Marmara, Ege,
de yeni projelere yo¤unlaflt›klar›n› aktar›yor. Meral, Karadeniz, Akdeniz, ‹ç Anadolu ile Do¤u ve Gü-
TUSKON’un di¤er STK’lardan fark›n› ise flu ifadelerle ney Do¤u Anadolu bölgelerinde bir araya gelen
özetliyor:“ Fark›m›z tespiti yap›lan sorunlar›n çözü- ifladamlar› bütünleflerek federasyonlar oluflturdu.
münü hayata geçirmemizdir. Neler yap›lmas› gere- (MAR‹FED, ES‹DEF, KAS‹F, ANS‹FED, DAS‹DEF,
kenler üzerine o kadar çok fley söyleniyor ama kim- GÜNS‹AF).
se bu sorunlara çözüm üretmiyor. Örne¤in; Türki- Global dünyadaki geliflmeleri takip ederek,
ye’nin daha fazla ihracatç› yetifltirmesi gerekiyor. üyelerinin küresel bir oyuncu olmas›n› hedef gös-
STK olarak bu soruna çözüm için sonuç odakl› orga- teren bu federasyonlar da bir araya gelerek, 2005
nizasyonlar gerçeklefltirerek daha fazla iflletmeyi ih- y›l›nda Türkiye ‹fladamlar› ve Sanayiciler Konfede-
racatç› yapmaya çal›fl›yoruz. Organizasyonlar›m›zda rasyonu’nu kurdu.
konferanstan daha çok birebir görüflmelere a¤›rl›k
veriyoruz. En az bin KOB‹’ye ihracat› ö¤rettik diyebi-
liriz. Türkiye’nin flu andaki ihracat› 100 milyar dolar. Yeni ülkeler eksen çeflitlenmesidir
2023 hedefi ise 500 milyar dolar. 100 milyar dolar› Son dönemlerde ihracatta yeni ülke stratejilerinin
52 bin ihracatç› ile yap›yoruz. 500 milyar ihracat› ya- ‘eksen kaymas›’ olarak yorumlanmas›n› haks›zl›k
pabilmek için ekstra 40 bin ihracatç›ya daha ihtiya- olarak nitelendiren R›zanur Meral, Türkiye’nin d›fl
c›m›z var.” politikas›n›n, d›fl ticaretinin; hiçbir ülke, bölge veya
blo¤un ipote¤i alt›nda olamayaca¤›n› vurguluyor.
Meral, özgür ve hür bir ülke olarak Türkiye’nin ken-
di gücüyle kendi potansiyeli ile rekabet etti¤ini, do-
lay›s›yla yeni pazarlar›n eski pazarlara alternatif de-
¤il tamamlay›c› oldu¤unu aktar›yor.
Meral, “Ne Avrupa’y› ne de ABD’yi ihmal etmifl
de¤iliz. Onlar bizim uzun vadeli ticari partnerlerimiz.
Biz onlar› hafife alm›yor, küçümsemiyor ve ihmal et-
miyoruz. Ancak Türkiye’nin yeni pazarlara ihtiyac›
var. O nedenle h›zla gitmedi¤imiz co¤rafyalara gidi-
yoruz. Sözkonusu geliflmeleri eksen kaymas› olarak
de¤il eksen çeflitlenmesi fleklinde yorumlamak la-
z›m” aç›klamas›n› yap›yor.
TUSKON Afrika rüzgar›n› estirdi
Soldan-sa¤a: TUSKON Afrika Masas› Proje Koordinatörü TUSKON kuruldu¤undan bu yana Afrika K›tas›na
Timur T›¤demir, KobiEfor Haber Koordinatörü Yard›mc›s› Kader
Karaçay Y›lmaz, TUSKON Yönetim Kurulu Baflkan› R›zanur yönelik çal›flmalar› yads›namaz. Geçmiflte çok güçlü
Meral, KobiEfor Genel Koordinatörü Nurdan Sönmez ve olmayan iliflkiler son y›llarda gözle görülür ivme ka-
KobiEfor Haber Koordinatörü Hasan Tilki. zand›. Türkiye ve Afrika’n›n ticaret hacmi 2005’te 6
Ekim 2010 KobiEfor 35