Page 29 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 29

Birlikte çalıflabilir bir e-devlet yapısı oluflturmak          B‹L‹fi‹M VE
           amac›yla 2006-2010 dönemi Bilgi Toplumu Stratejisi
           haz›rlanm›flt›. Bu kapsamda, yani Bilgi Toplumuna                 ‹ST‹HDAM
           giden yolda, kamuda B‹T yatırımları arttı, artan bir  Dünya Bankas› verilerine göre, düflük ve orta ge-
           fayda sa¤land› ama, “Ortak Hizmetlerin Oluflturul-  lir sahibi ülkelerde bulunan ve biliflim teknolojile-
           ması” eylemi kapsamında, kamuda ortak yürütülebi-  rinden yararlanan flirketlerin sat›fl ve istihdam
           lecek hizmetlerin merkezi olarak sunumu ve koordi-  oranlar›n›n daha h›zl› art›yor olmas›, Biliflim Tek-
           nasyonu konusunda yapılması gereken çalıflmalar     nolojilerinin istihdam art›fl›n› teflvik etti¤ini aç›kça
           gecikti. Kurum d›fl›, yani kurumlar arası resmi     göstermektedir. Biliflim Teknolojileri’ne yat›r›m
           yazıflmaların elektronik ortamda yürütülmesi konusu  yapan flirketlerde BT’ye yat›r›m›n getirisi BT alan›
           hala çözülmedi. Kamuda e-yazıflmaya geçilebilmesi   d›fl›na konan sermayenin getirisinden çok daha
           için hem teknik hem de hukuki çözümlere ihtiyaç    fazla olmufltur. Özellikle geniflbanta yap›lan yat›-
           bulunuyor ve Bilgi Toplumu’na yürüyüflün öncüsü     r›m dijital ekonomi ve bilgi toplumu aç›s›ndan en
           olmas› gereken devlet gecikiyor, özel sektör de¤il.  yüksek geri dönüflü sunmaktad›r. Teknoloji pe-
                                                              netrasyonunda her yüzde 10 art›fl, yani her yüzde
              Biliflim seferberli¤i gerekiyor                  10 daha fazla geniflbant, Gayri Safi Milli Has›la’da
                                                              yüzde 1.2 ile yüzde 1.4 art›fl yaratmaktad›r. (Kay-
                                                              nak Qiang 2009)
                                                              Bütün bu veriler ve bilgiler biliflim sektörünün
                                                              dünyada ve ülkemizde, bugün ve gelecekte kal-
                                                              k›nma ve geliflme için stratejik bir sektör oldu¤u-
                                                              nu ve sektörün önümüzdeki y›llarda da tempolu
                                                              büyümesini sürdürece¤ini göstermifltir.


                                                            daki gücünü kalıcı hale getirecektir.”
                                                              Biliflim sektörünü gelifltirmede ev ödevlerimizi alt
                                                            bafll›klara bölersek toplumsal gereksinmemizin ne
                                                            oldu¤unu da az çok görebiliriz:
                                                              l Ar-Ge faaliyetleri ve inovasyona yatırım› art›rmak
                                                              l  Teknoparklar› gelifltirip sanayi bilimsel
              Türkiye h›zlanmal›, biliflimi stratejik bir plan teme-  know-how merkezi haline getirmek
           linde KOB‹’lere ve bir bütün olarak toplum taban›na  l  Donanım teknolojileri üretmek.
           yaymak için, bakanl›¤›n› kurmak da dahil, gereken  l  Yazılım ve hizmet uzmanlı¤ın› gelifltirmek
           her fleyi bafllatmal›d›r. Bu konuda kamuya yol gös-  l  H›zla bölgeye ve dıflarıya bilgi ihraç etmek
           terecek ve yard›mc› olacak bir STK birikimi, Biliflim  l   Mobil teknolojide bölgesel güç olmak
           Sektörümüzde mevcuttur. Siyasi dile “Türkiye’nin   l   Uluslararas› standartlara uyumlulu¤un
           sosyal dönüflümü” biçimiyle yerleflen amaç, baflka    sa¤lanmas› ve yetiflmifl iflgücü yarat›lmas›n›n
           türlü gerçeklefltirilemez.                          desteklenmesi
              Baflka örne¤i var m›d›r bilmiyoruz, Türkiye’de sek-  l Bilgi ve biliflime dayal› bir e¤itim sistemi kurmak
           törün insan kayna¤› olufluyor fakat politikas› olufla-  l Bilgisayar okuryazarlı¤ın› okuma-yazma oran›na
           m›yor. Türkiye Biliflim Derne¤i Baflkanı Doç.Dr.Tur-  eflitlemek
           han Mentefl, 27. Ulusal Biliflim Kurultay›’nda bu nok-  l  Türkiye’nin KOB‹ e-dönüflüm performans›n›
           tay› flu sözlerle vurgulad›: ‘’Ülkemiz, son 20 yıllık  art›rmak
           geçmiflinde en iyi fen kafalarını bilgisayar ve elektrik  l  Biliflimin stratejik önemi konusunda
           ve elekronik mühendisli¤i ve yan alanlarında yetifl-  fark›ndal›¤›n art›r›lmas›
           tirmifltir. Bu kesim üniversitelere binde birlik dilim-  l  Sa¤l›kl› rekabet flartlar›n›n oluflmas› için
           den girmekte ve üstün nitelikle mezun olmak-               devlet organlar› ile iflbirli¤i oluflturulmas›
           tadırlar. Ancak bu nitelikli uluslararası rekabet             l E-Devlet uygulamalar›n› h›zla
           gücüne sahip bu birikimimizi, bizler hala bir iti-              hayata geçirmek
           ci güce çeviremedik, bu kesim için uygulana-                     l  Kamu-özel sektör ortaklı¤ı
           bilir biliflim politikaları belirlemedik.” ...Ve o                 modelini etkinlefltirmek ve
           halde; “ Özel belirlenmifl politikalarla biliflim                   yaygınlafltırmak
           sektörünün oynayaca¤ı rol, Türkiye’nin dün-                       l  Yazılım sektörünü stratejik bir
           yanın en büyük eko-                                               sektör olarak ele almak
           nomileri arasına gir-                                            l  Üniversitelerin biliflim
           mesindeki                                                                      sektörüne
           hızını artıra-                                                                 daha fazla
           cak ve ora-                                                                   katkı sa¤lamas›.

                                                                                        Ekim 2010 KobiEfor 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34