Page 25 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 25

Turhan Mentefl
             Türkiye Biliflim Derne¤i (TBD) Baflkan›

             Art›k yapaca¤›m›z, iletiflimi
             ucuzlatmakt›r
                          Kriz dönemlerinde f›rsatlar›n de-
                          ¤erlendirilmesinde belirleyici rol
                          biliflim teknolojilerinin üretimine
                          ve etkin kullan›m›na verilecek
                          özel a¤›rl›k olacakt›r. Özel belir-
                          lenmifl politikalarla biliflim sektö-
                          rünün oynayaca¤› rol, Türki-
                          ye'nin, dünyan›n en büyük eko-
                          nomileri aras›na girmesindeki h›-
                          z›n› art›racak ve oradaki gücünü
                          kal›c› hale getirecektir. Bu hayali-
             mizin ve hedefimizin gerçekleflmesi için öncelik-
             lerimizin iyi belirlenmesi gerekti¤i görüflündeyiz.
             ‹letiflimdeki ulusal rekabetin art›yor olmas›› da
             olumlu bir ad›md›r. Art›k yap›lmas› gereken, ile-
             tiflimin ve internetin h›zla yayg›nlaflmas›n› sa¤la-
             yaca¤›na inand›¤›m›z iletiflimin ucuzlat›lmas›d›r.
             Bunun öncelikle iletiflimdeki vergi yükünün azal-
             t›lmas› ile gerçeklefltirilebilece¤i konusunda her-
             kes hemfikirdir.                                       ‹LK 10 B‹L‹fi‹M fi‹RKET‹
             Ülkemizde büyük bir baflar› ile uygulanan kamu
             biliflim projeleri var. Son 30 y›ld›r neredeyse bi-  fi‹RKET ADI         2009 YILI C‹RO TL.
             liflim sektörünün yar›dan fazla yat›r›m›n› yönlen-  1. Türk Telekom          10.568.461.000
             dirdi¤imiz kamu biliflim projeleri sayesinde sa¤-
             lanan kurumsal bilgi birikimini, ilgili kurumlar›n  2. Turkcell              8.936.400.000
             Türkiye'nin hedef pazarlar›na giderken berabe-    3. Vodafone                2.539.717.000
             rinde götürmesini sa¤lamak hedefimiz olmal›d›r.   4. Avea                    2.504.038.000
             Mernis, Vedop, Uyap, Gümrükler gibi projelerimi-  5. KVK                     2.051.824.000
             zin ço¤u geliflmifl AB ülkelerinde bile yoktur. Bu  6. Genpa                   1.694.310.000
             amaçla kurumlar›m›z›n özellikle de devlet üst yö-  7. ‹ndeks Bilgisayar      1.087.422.000
             netimi gerçeklefltirdi¤i her türlü uluslararas› ilifl-
             kilerde, biliflim çözümlerini vurgulamalar› ve ül-  8. Hewlett-Packard        0.952.884.000
             ke projelerimizi ihraç etmek amac›yla yönlendir-  9. Teknosa                 0.875.595.000
             meleri gerekmektedir. Bu çal›flma, sektörümüzün    10.Digitürk                0.800.593.000
             yurt d›fl›ndaki etkinli¤inin artmas›nda büyük bir
                                                               (‹nterpromedya çal›flmas›na göre)
             rol oynayacakt›r. Bu projeler gelecek getirileri
             öngörülerek, haz›r projelerimiz teknolojik veya  yürürken geldi¤imiz nokta flöyledir:
             hibe yard›m olarak sunulmal›d›r. Bunun için de   l ‹nternete eriflen aile oran›    yüzde 41.5
             kamunun ifl yapma al›flkanl›klar›n› de¤ifltirecek   l  16-74 yafl kullanım›           yüzde 43.2
             de¤iflikliklere gidilmesi de kaç›n›lmazd›r.            -Erkek  yüzde 33.2
             Yaz›l›m sektörünün stratejik bir sektör olarak ele    -Kadın  yüzde 31.7
             al›nmas› hayati öncelik tafl›maktad›r. Ülkemizin  l Günlük kullan›m                yüzde 60.0
             di¤er stratejik sektörlerinden farkl› olarak; yaz›-  l  ‹flyerinde bilgisayar kullanım›    yüzde 31.3
             l›m sektörü, uluslararas› rekabetçilik için bir f›r-  l  ‹flyerinde internet kullanım›   yüzde 31.6
             sat sunmaktad›r.                                 l  Türklere ait, 215 bini Türkiye içinde, 870 bini
                                                            Türkiye dıflında olmak üzere 1 milyon 85 bin alan
            rün bu kaleminde y›ll›k büyüme oran› yüzde 25.3.   adı var.
              Bilgisayar sahipli¤i oranım›z ise sadece yüzde 27
            ve 3.1 adet kiflisel bilgisayar kullan›l›yor. Pazar›m›z-  Biliflim KOB‹’lersiz tabana yay›lamaz
            da ayda ortalama 130 bin bilgisayar satıflı gerçekle-  Biliflim Sektörünün ekonomik sonuçlar do¤urma-
            fliyor. Bu bize, BT pazar›m›z›n, örne¤in AB pazar›na  s› KOB‹’leri kucaklamas›na s›k›ca ba¤l›. Türkiye’nin
            göre son derece cazip oldu¤unu iflaret ediyor.   henüz çözemedi¤i bafll›ca sorun budur. Çünkü KO-
              2010 verilerine göre Bilgi Toplumu olmaya do¤ru  B‹’lerimizde durum fludur: Bilgisayar kullan›m› önce-
                                                                                        Ekim 2010 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30