Page 25 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 25
Turhan Mentefl
Türkiye Biliflim Derne¤i (TBD) Baflkan›
Art›k yapaca¤›m›z, iletiflimi
ucuzlatmakt›r
Kriz dönemlerinde f›rsatlar›n de-
¤erlendirilmesinde belirleyici rol
biliflim teknolojilerinin üretimine
ve etkin kullan›m›na verilecek
özel a¤›rl›k olacakt›r. Özel belir-
lenmifl politikalarla biliflim sektö-
rünün oynayaca¤› rol, Türki-
ye'nin, dünyan›n en büyük eko-
nomileri aras›na girmesindeki h›-
z›n› art›racak ve oradaki gücünü
kal›c› hale getirecektir. Bu hayali-
mizin ve hedefimizin gerçekleflmesi için öncelik-
lerimizin iyi belirlenmesi gerekti¤i görüflündeyiz.
‹letiflimdeki ulusal rekabetin art›yor olmas›› da
olumlu bir ad›md›r. Art›k yap›lmas› gereken, ile-
tiflimin ve internetin h›zla yayg›nlaflmas›n› sa¤la-
yaca¤›na inand›¤›m›z iletiflimin ucuzlat›lmas›d›r.
Bunun öncelikle iletiflimdeki vergi yükünün azal-
t›lmas› ile gerçeklefltirilebilece¤i konusunda her-
kes hemfikirdir. ‹LK 10 B‹L‹fi‹M fi‹RKET‹
Ülkemizde büyük bir baflar› ile uygulanan kamu
biliflim projeleri var. Son 30 y›ld›r neredeyse bi- fi‹RKET ADI 2009 YILI C‹RO TL.
liflim sektörünün yar›dan fazla yat›r›m›n› yönlen- 1. Türk Telekom 10.568.461.000
dirdi¤imiz kamu biliflim projeleri sayesinde sa¤-
lanan kurumsal bilgi birikimini, ilgili kurumlar›n 2. Turkcell 8.936.400.000
Türkiye'nin hedef pazarlar›na giderken berabe- 3. Vodafone 2.539.717.000
rinde götürmesini sa¤lamak hedefimiz olmal›d›r. 4. Avea 2.504.038.000
Mernis, Vedop, Uyap, Gümrükler gibi projelerimi- 5. KVK 2.051.824.000
zin ço¤u geliflmifl AB ülkelerinde bile yoktur. Bu 6. Genpa 1.694.310.000
amaçla kurumlar›m›z›n özellikle de devlet üst yö- 7. ‹ndeks Bilgisayar 1.087.422.000
netimi gerçeklefltirdi¤i her türlü uluslararas› ilifl-
kilerde, biliflim çözümlerini vurgulamalar› ve ül- 8. Hewlett-Packard 0.952.884.000
ke projelerimizi ihraç etmek amac›yla yönlendir- 9. Teknosa 0.875.595.000
meleri gerekmektedir. Bu çal›flma, sektörümüzün 10.Digitürk 0.800.593.000
yurt d›fl›ndaki etkinli¤inin artmas›nda büyük bir
(‹nterpromedya çal›flmas›na göre)
rol oynayacakt›r. Bu projeler gelecek getirileri
öngörülerek, haz›r projelerimiz teknolojik veya yürürken geldi¤imiz nokta flöyledir:
hibe yard›m olarak sunulmal›d›r. Bunun için de l ‹nternete eriflen aile oran› yüzde 41.5
kamunun ifl yapma al›flkanl›klar›n› de¤ifltirecek l 16-74 yafl kullanım› yüzde 43.2
de¤iflikliklere gidilmesi de kaç›n›lmazd›r. -Erkek yüzde 33.2
Yaz›l›m sektörünün stratejik bir sektör olarak ele -Kadın yüzde 31.7
al›nmas› hayati öncelik tafl›maktad›r. Ülkemizin l Günlük kullan›m yüzde 60.0
di¤er stratejik sektörlerinden farkl› olarak; yaz›- l ‹flyerinde bilgisayar kullanım› yüzde 31.3
l›m sektörü, uluslararas› rekabetçilik için bir f›r- l ‹flyerinde internet kullanım› yüzde 31.6
sat sunmaktad›r. l Türklere ait, 215 bini Türkiye içinde, 870 bini
Türkiye dıflında olmak üzere 1 milyon 85 bin alan
rün bu kaleminde y›ll›k büyüme oran› yüzde 25.3. adı var.
Bilgisayar sahipli¤i oranım›z ise sadece yüzde 27
ve 3.1 adet kiflisel bilgisayar kullan›l›yor. Pazar›m›z- Biliflim KOB‹’lersiz tabana yay›lamaz
da ayda ortalama 130 bin bilgisayar satıflı gerçekle- Biliflim Sektörünün ekonomik sonuçlar do¤urma-
fliyor. Bu bize, BT pazar›m›z›n, örne¤in AB pazar›na s› KOB‹’leri kucaklamas›na s›k›ca ba¤l›. Türkiye’nin
göre son derece cazip oldu¤unu iflaret ediyor. henüz çözemedi¤i bafll›ca sorun budur. Çünkü KO-
2010 verilerine göre Bilgi Toplumu olmaya do¤ru B‹’lerimizde durum fludur: Bilgisayar kullan›m› önce-
Ekim 2010 KobiEfor 25