Page 21 - KobiEfor_Ekim_2010
P. 21
K üresel kriz bütün ülkelerde bütün
sektörleri olumsuz etkiledi. Lakin “B‹-
L‹fi‹M SEKTÖRÜ”nü etkileyemedi. Çün-
kü Biliflim Sektörü sermayenin düflük,
bilgi ve düflüncenin daha yo¤un ve sa¤-
lad›¤› katma de¤erin yüksek olmas› nedeniyle kri-
ze karfl› panzehir ifllevi gördü. Ekonomiler krizi Bi-
liflim Sektörü sayesinde gö¤üslediler. Verimlili¤i
art›rman›n, maliyetleri düflürmenin ve pazar› genifl-
letmenin en etkili silah› art›k Biliflim’dir, bunu bili-
yoruz. Önümüzü düflünürken kaydedelim: Bilgi ve
‹letiflim Teknolojileri Sektörü (B‹T), farklı ve daha
ileri bir Türkiye için hem tüm sektörlerin itici gücü
olacak, hemde kendi baflına güçlü bir ekonomi
oluflturacak.
Sektör krize dayan›kl› ç›kt›
Dünya Bilgi ve ‹letiflim Sektörü küresel kri-
zi erken atlatt› ve 2009 y›l›nda yaklafl›k yüzde
10’un üzerinde büyüdü ve 2009’da 3.3 trilyon
dolar seviyesine ç›kt›. Sektörün dinami¤i Tür-
kiye’de de kendini gösterdi. 2008’de yüzde 2
daralan sektör 2009 y›l›nda kendini toparlad›.
2009’da Yazılım Pazarı yüzde 5.6, Döküman Yöneti- a) Teknoloji Pazar› 400 milyar dolar
mi Yazılımı pazarı ve D›fl Kaynak kullan›m pazar› b) Biliflim Hizmet Pazar› 880 milyar dolar
yüzde 40 büyüdü. Yüzde 11 ile 2009’da Hizmet Pa- c) ‹letiflim Pazar› 1 trilyon 840 milyar dolar
zarı en fazla büyüyen pazar grubu oldu. Ayr›ca Tür- TOPLAM: 3 trilyon 120 milyar dolar
kiye Biliflim Sektörü bölgesel bir stratejik güç haline Dünya Bilgi ve ‹letiflim Sektörü pazarı yüzde 10’un
gelmifl ve etkileyici düzeyde bir insan kayna¤ına üzerinde büyüyor. 3G ile bafllayan süreç 4G ‘nin ak-
ulaflm›fl olmas› nedeniyle, genel ekonomik büyüme tif olarak kullanılmasına neden oldu.
bak›m›ndan bir kaç ana sektörden biri olmufltur ve
ilgiyi haketmektedir. Bu say› kapak konumuzu bu Türkiye biliflim pazar› büyüklü¤ü
nedenle Bilgi ve ‹letiflim Sektörü’ne tahsis ettik. 2010’da Türkiye biliflim pazarındaki ürün ve hiz-
met gruplarının pay› flöyle tahmin edilmifltir:
Dünya biliflim pazar› büyüklü¤ü l Telekom hizmetleri yüzde 63.5
“Bilgi ve ‹letiflim Sektörü” (Biliflim) a) Teknoloji l BT ve telekom donanımı yüzde 21.8
Pazar›, b) Biliflim Hizmet Pazar› ve c) ‹letiflim Paza- l Yazılım ve BT hizmetleri yüzde 14.7
r›’ndan oluflan üçlü bir yap› arzetmektedir. ‹letiflim Türkiye, Biliflim ve ‹letiflim pazar› büyüklü¤ü aç›-
Pazar›’n›n sektör içindeki a¤›rl›¤› yaklafl›k yüzde s›ndan Avrupa içinde Almanya, ‹ngiltere, Fransa,
60’t›r. 2009 verileriyle toplam flöyledir: ‹talya ve ‹spanya’dan sonra altıncı s›rada yer almak-
T TÜRK‹YE B‹L‹fi‹M PAZARI(USD)
De¤iflim (%)
Kategori 2008 2009 2010* 2008/2009 2009/2010
BT Donanımı 3.685.378 2.956.524 3.300.000 -19.8 11.6
Yazılım 1.491.701 1.575.708 1.750.000 5.6 11.1
Hizmet 2.006.947 2.228.056 2.350.000 11.0 5.5
T. Malzemeleri 225.075 245.092 260.000 8.9 6.1
Bilgi Teknolojileri 7.409.101 7.005.380 7.660.000 -5,4 9.3
Telekom Donanımı 2.788.726 2.353.152 2.500.000 -15.6 6.2
Taflıyıcı Hizmetler 17.908.087 15.210.476 16.000.000 -15.1 5.2
‹letiflim Teknolojileri 20.696.813 17.563.628 18.500.000 -15.1 5.3
TOPLAM 28.105.914 24.569.008 26.160.000 -12.6 6.5
*‹nterpromedya Pazarlama Hizmetleri ve Arafltırma Grubu tahminidir.
Ekim 2010 KobiEfor 21