Dijital dönüşüm ve e-ticaretle büyüyen pazar; Franchising’in 2022’de sunduğu iş fırsatları
Pandemi sonrası birçok girişimci ve girişimci adayı için en güvenilir liman franchising oldu. Özellikle gıda perakendesinin 2022’de de cazibe merkezi olmaya devam edeceği öngörülürken, yükselen e-ticaret ile franchising pazarının daha da gelişeceği öngörülüyor.
Pandemi’de iş dünyasında evden çalışma modeli yaygınlaşırken; birçok girişimci ve girişimci adayı; krizi fırsata çevirmek için harekete geçti ve geçmeye devam ediyor. Bu dönemde kendi işini kurmak, işini değiştirmek, elindeki bir miktar sermayeyi kazanca dönüştürmek isteyen birçok girişimci ve girişimci adayı için en güvenilir liman; franchising oldu. Yepyeni bir girişim macerası yerine; pazarı, hedef kitlesi, kazanç potansiyeli tahmin edilebilir ve güvenilir bir markayla çalışmak birçok girişimci için özellikle bu dönemde daha cazip hale geldi.
Pazarda gıda perakendisi öne çıkıyor
Franchising sisteminde, gıda perakendesi 2022’de de cazibesini sürdürecek. Uzmanlar, az maliyetli, pratik, temel ve doğal gıdaya yönelik işlerde yoğunlaşacak girişimlerin, yükselen e-ticaretle birlikte daha da gelişeceğini öngörüyor. Dijital dönüşüm, her sektörü olduğu gibi franchising pazarını da zenginleştiren ve derinleştiren bir olgu.
Franchising pazarının 55 milyar dolar olması bekleniyor
Uzmanlar, 45 milyar dolar pazar büyüklüğüne ulaşan Türkiye franchising pazarının, 2022’de dijital dönüşüm ve e-ticaret pazarının da genişlemesiyle birlikte 55 milyar dolar büyüklüğe kolayca ulaşabileceğini ifade ediyor. Türkiye’de 2 bin 500 zincir işletmeye bağlı 65 bin şubede 250 bin kişi çalışıyor, sisteme 15 binden fazla girişimci dahil. Pazarın büyümesiyle birlikte bu rakamlar daha da büyüyecek. Uzmanlar, gıdada yükselen trendlerin; özellikle peynir gibi süt ve süt ürünleri ile pizza, burger, döner, lahmacun, börek, pide, baklava, tatlı, pasta, wuffle gibi fast-food, geleneksel hızlı tüketim ve pastane ürünleri olacağını belirtiyor.
2022’de yükselen trendler
Uzmanlar, 2022’de franchising pazarında tercih edilmeye devam edilecek sektör ve alanları şöyle sıralıyor: Hızlı tüketim, perakende, kozmetik, gıda, organik gıda, tarımsal üretim, fast-food, altın ve mücevherat, takı, hazırgiyim ve tekstil, mobilya, otomotiv ve otomotiv yan sanayi, otomotiv bakım-servis hizmeti, kargo, kurye ve lojistik, sürdürülebilir ve doğa dostu bir dönüşümü başlatmayı amaçlayan yeşil girişimler, geri dönüşüm, emlak, eğitim ve denetim…