banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

Dijital bankacılıkta hızlı yükseliş sürüyor

Teknolojideki hızlı gelişim süreci müşteri banka ilişkisini kökünden değiştirdi.

DOSYA 01.03.2021, 00:00 29.03.2021, 15:23
24802
Dijital bankacılıkta hızlı yükseliş sürüyor
banner625

Yer ve zamandan bağımsız tüm finansal işlemler artık bir tık ötede. Bankacılık sektörünün bu değişime uyum sağlamak ve rekabette geri kalmamak için yüzünü dönüşüme çevirmesi rakamlara yansımış durumda. Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) Şubat ayında açıkladığı rapora göre; internet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlemlerin adedi 123 milyon, tutarı ise 1 trilyon 987 milyar TL’ye ulaştı.
Dijital dönüşüm süreci birçok sektörü etkisi altına aldı, pandemi ise bu dönüşümü öngörülemez şekilde hızlandırdı. Finans sektörü, dijital dönüşüm sürecinin liderleri arasında. Hiç şubeye gitmeden tüm süreçlerin online yapılmasına imkan tanınması bankacılık sektörüne bakışı da kökünden değiştirecek gibi görünüyor.
Sektörün neredeyse tüm kuruluşları bu dönüşümden en iyi şekilde yararlanmak için bir yandan altyapısını yenilerken bir yandan da rekabette avantaj sağlamaya odaklanıyor. Yatırımların bu alana kaymasının altında sektörün ciddi maliyet avantajı sağlaması, ürün ve hizmetlerin çeşitlenmesinin yanı sıra müşteri davranışlarının değişmesi de büyük rol oynuyor. Bankacılık hizmetlerinin daha kolay ve hızlı yapılabilir olması şüphesiz bu gelişimin en önemli nedeni.
Zira işlem süreleri dakikalarla ölçülüyor. Çok önemli bir neden dışında şubeye gitmeye gerek kalmadı. Cep telefonu ile mobil bankacılık hizmetlerinin 7x24 yapılabiliyor olması da bu alanın daha da büyüyeceğine işaret ediyor.

54 banka, 186 bin istihdam: Türkiye bankacılık sisteminde 54 banka faaliyet gösteriyor. 34 mevduat, 14 kalkınma ve yatırım, 6 katılım bankasında 186 bin kişi istihdam ediliyor. Türkiye Bankalar Birliği, internet bankacılığı hizmeti veren 27 banka ile mobil bankacılık hizmeti veren 21 banka verisinden oluşan ‘Dijital, İnternet ve Mobil Bankacılık İstatistikleri Aralık 2020’ raporunu Şubat’ta yayımladı.
Aktif dijital bankacılık müşteri sayısı; 65 milyon 677 bin kişi: Rapora göre; Ekim-Aralık 2020 döneminde bireysel ve kurumsal aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 65 milyon 677 bin kişiye ulaştı. Bu sayının 3 milyon 177 bini ‘sadece internet bankacılığı’ işlemi yaparken, 53 milyon 234 bini ‘sadece mobil bankacılık’ işlemi yaptı. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısı ise yaklaşık 9 milyon 267 bin kişiyi buldu. Bireysel ve kurumsal aktif dijital bankacılık müşteri sayısı bir önceki döneme göre yaklaşık 3 milyon kişi arttı.
Ekim-Aralık 2020 döneminde bir kez giriş (log-in) işlemi yapan aktif bireysel dijital bankacılık müşteri sayısı 62 milyon 827 bin kişi. Bu sayının 2 milyon 493 bini ‘sadece internet bankacılığı’ işlemi yaparken, 51 milyon 753 bini ‘sadece mobil bankacılık’ işlemi yaptı. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısı ise 8 milyon 581 bin. Aktif bireysel dijital bankacılık müşterilerinin yaklaşık 43 milyonu erkeklerden 20 milyonu ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet bankacılığı artıyor
İnternet bankacılığı yapmak üzere sistemde kayıtlı ve en az bir kez giriş işlemi yapmış bireysel müşteri sayısı Aralık 2020 itibariyle, 74 milyon 817 bin. Son bir yılda en az bir kez giriş işlemi yapmış bireysel müşteri sayısı ise 24 milyon 61 bin. Ekim-Aralık 2020 döneminde en az bir kez internet bankacılığını kullanan aktif bireysel müşteri sayısı 11 milyon 74 bin. Bu sayı kayıtlı olan toplam bireysel müşterilerin yüzde 15’ini oluşturuyor.
İnternet bankacılığı yapmak üzere sistemde kayıtlı olan ve en az bir kez giriş işlemi yapan kurumsal müşteri sayısı Aralık 2020 itibariyle 4 milyon 669 bin.
Bunların 1 milyon 369 bini (yüzde 29’u) Ekim-Aralık 2020 döneminde en az bir kez giriş işlemi yaptı. Son bir yılda sistemi en az bir kez kullanan kurumsal müşteri sayısı 1 milyon 892 bini buldu. Toplam (bireysel ve kurumsal) aktif müşteri sayısı bir önceki döneme göre 346 bin kişi arttı.


İnternetten yapılan işlem adedi 123 milyonu buldu
Ekim-Aralık 2020 dönemi itibariyle, internet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlemlerin toplam adedi 123 milyon, tutarı ise 1 trilyon 987 milyar TL oldu. EFT, havale ve döviz transferi işlemlerini kapsayan para transferleri işlemleri, 1 trilyon 320 milyar TL işlem hacmi ve 62 milyon işlem adedi ile finansal işlemler arasında en büyük payı aldı.
İnternet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlem adedi bir önceki döneme göre yaklaşık 11 milyon adet, toplam işlem hacmi 238 milyar TL arttı. Ekim-Aralık 2020 dönemi itibariyle gerçekleştirilen yatırım işlemleri hacminde birinci sırayı, 206 milyar TL ve 16.1 milyon işlem adedi ile hisse senedi işlemleri alıyor. Bunu, 86 milyar TL ve 2.2 milyon adet ile döviz işlemleri izliyor. Aynı tarihler arasında internet bankacılığı kanalıyla kullandırılan anlık kredi adedi 85 bin, hacmi yaklaşık 2 milyar TL olurken, aynı dönemde gerçekleştirilen sigorta satışı adedi 36 bini aştı.


Mobil bankacılığa 3 milyon ekleme oldu
Mobil bankacılığı en az bir kez kullanan müşteri sayısı Aralık 2020 itibariyle 98 milyon 61 bini buldu. Bireysel ve kurumsal aktif müşteri sayısı bir önceki döneme göre 3 milyon 130 bin arttı. Ekim-Aralık 2020 döneminde mobil bankacılık hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlemlerin adedi 859 milyon, tutarı ise 3 trilyon 51 milyar TL oldu. EFT, havale ve döviz transferi işlemlerini kapsayan para transferleri, finansal işlem hacminin yüzde 51’ini, yatırım işlemleri ise yüzde 39’unu oluşturdu. Ekim-Aralık 2020 döneminde mobil bankacılık kanalıyla kullandırılan anlık kredi adedi 1 milyon 548 bin, hacmi ise yaklaşık 28 milyar TL oldu.

Türkiye dijital şampiyonlar arasında
Deloitte’un, 39 ülkeden 318 global bankanın incelendiği ‘Dijital Bankacılık Olgunluğu 2020’ araştırmasına göre Türkiye, mobil ve internet bankacılığı fonksiyonlarında sunduğu hizmetlerin çeşitliliği, ulaşılabilirliği ve elde ettiği skor ile önceki araştırmada da olduğu gibi dijital şampiyonlar arasında yer almayı başardı.
Türkiye altı başlıktan beşinde lider: Araştırmaya göre; Türkiye’den aktif büyüklüğüne göre ilk 8 bankanın 1.108 fonksiyonu incelendi. Genel bakış ve bilgilendirme içeriğine ulaşılan ‘bilgi toplama, kullanıcı katılımı, günlük bankacılık, ilişkilerin geliştirilmesi, hesap kapatma’ başlıklarında Türkiye,  6 başlıktan 5’inde lider ve ilk sırada yer aldı.
Deloitte Türkiye Ortağı ve Finansal Hizmetler Endüstrisi Lideri Yaman Polat, “Bankalar ürün çeşitliliğini artırarak sadece birbirlerine rekabet avantajı sağlamak için değil, aynı zamanda müşterilerinin isteklerine en iyi cevap verecek uygulamalar ve çözümler ile bulundukları piyasalarda liderlik pozisyonu için yarışabilecektir” dedi.
Yaman Polat, şunları dile getirdi: “Dijital Bankacılık araştırmamız bize tüm dünyadaki bankaların gerek mobil gerek internet kanalları üzerinden açık bankacılığa hızlı bir şekilde adım attığını net bir şekilde göstermektedir. Türk bankaları araştırma sonucunda dijital şampiyonlar arasında yer almış olsa da açık bankacılık konusunda alınması gereken aksiyonlar olduğunu gözlemliyoruz. Halihazırda içinde bulunduğumuz pandemi süreci gibi zorlayıcı ve beklenmedik bir anda ortaya çıkabilecek koşullara da hızlı bir biçimde adapte olabilmek bankaların müşterileri karşısında konumlandırılmaları için her zaman belirleyici olacaktır. Bu çalışma kapsamındaki tüm ülke verileri ve karşılaştırmalar şüphesiz ki bankaların dijital stratejilerini geleceğe hazırlamasına yardımcı olacaktır.”


DenizBank’ın dijital işlemleri yüzde 94’e çıktı
DenizBank Dijital Dönüşüm ve Süreç Yönetimi Grubu Genel Müdür Yardımcısı Umut Özdoğan, “DenizBank olarak 2012 yılında kurduğumuz Dijital Bankacılık birimimiz ile yeni ürün ve servisler yaratmak için çalışan, banka içindeki süreçleri iyileştiren, yeni teknolojilerin peşinden koşan ekiplerimizle başarılı işlere imza atıyoruz” dedi.
Özdoğan, dijitaldeki 12 farklı kanal ve ürünleri ile oluşturdukları ekosistem sayesinde bireysel ve ticari tüm müşterilerinin işlemlerini şubelere uğramadan online kanallardan gerçekleştirebildiğini açıkladı. Dijitalden yapılan işlemlerin bankadaki oranı yüzde 94’e ulaştı.

Mobil bankacılık uygulamaları MobilDeniz’in tüm şubelerden 15 kat daha fazla ziyaretçi ağırladığını kaydeden Umut Özdoğan, şunları söyledi: “Tüm bankaların müşterilerine hitap eden fastPay artık Türkiye’nin 81 ilinde 50 binden fazla noktada QR kodla yüzde 100 temassız ödeme deneyimi sunuyor. Nakitsiz, temassız ödeme rahatlığı sunan fastPay, sosyal mesafe döneminde kullanıcılarının hayatını en çok kolaylaştıran ürünlerimizden biri oldu. Aynı zamanda Türkiye’nin en büyük dijital cüzdanı olan fastPay, şirketleşerek e-para kuruluşu haline geldi.”
Dijital asistan Deniz’in müşterilere edinmek istedikleri bilgilerden, gerçekleştirmek istedikleri işlemlere kadar her konuda destek verdiğinin altını çizen Özdoğan, “Ocak ayı sonu itibariyle yaklaşık 400 bin kullanıcıya hizmet veren asistanımızı, mobil kanalda Şubat ayında müşteri deneyimine sunmamızla, günlük kullanıcı sayımız yüzde 620 oranında arttı” dedi.
2020 yılında inovasyon çalışmalarını Deniz Akvaryum İnovasyon ve Girişimcilik Merkezi çatısı altına topladıklarını kaydeden Özdoğan, şu bilgileri verdi: “ Açık inovasyon ve bununla birlikte start-up etkileşim programı, kurum içi girişimcilik, yapay zeka ve robotik, Blockchain Lab. bünyesinde sürdürülen Blockchain çalışmaları ve API portali konularına odakladığımız Deniz Akvaryum’da hem kurum içindeki girişimci çalışanlarımızı destekliyor hem de dışarıda doğmuş girişimlere imkanlar sunuyoruz. Fintech’ler, teknoloji sağlayıcıları, telekomünikasyon şirketleri, perakendeciler ve daha fazlası ile geliştirdiğimiz API kataloğumuzda 433 API ile Türk bankacılık sektöründe lider konumdayız.”
Özdoğan, “Açık Bankacılığa geçiş yolunda mihenk taşı olarak gördüğümüz uzaktan müşteri olma süreci ile DenizBank müşterisi olmak isteyen herkes evinden çıkmadan, MobilDeniz üzerinden güvenli şekilde hesap açılışını tamamlayıp bankacılık işlemlerini hızlı ve kolayca gerçekleştirebilecek” dedi.


Anadolubank’ta dijital dönüşüm devam ediyor
Anadolubank, müşterilerinin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda dijital kanallarını yenilemeye devam ediyor. Banka, yenilenen İnternet Şube’nin kullanıcı dostu ve yalın tasarımıyla müşterilerine kolay, hızlı ve güvenli bir bankacılık deneyimi sunmayı amaçlıyor.
İnternet Şube; mobil uyumlu yapısı, kullanıcılara sahip oldukları ürün ve hizmetlerle ilgili özet bir bilgi verme imkanı sağlayan kişiselleştirilmiş yeni ana sayfası, Fırsatlar Menüsü, FAST ve KOLAS gibi yepyeni fonksiyonlarla müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor. Müşterilerine dijital deneyimlerinde “Tek Kullanıcı Deneyimi & Tek Tasarım” sunmayı hedefleyen Anadolubank, İnternet Şube’den sonra www.anadolubank.com.tr web sitesini de yeniledi. Banka, yenilenen web sitesiyle de müşterilerin bankacılık işlemlerine çok daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmalarını hedefliyor.
Dijital kanallarını yenileyen Anadolubank, bir yandan da bu kanallar üzerinden müşteri kazanımına başladı. ‘Dijitalden Müşteri Kazanımı’, günlük vadeli mevduat ürünü olan ve dijitale özel faiz oranı ile dikkat çeken ‘Renkli Hesap’ üzerinden gerçekleştiriliyor. Renkli Hesap, vadesiz mevduatın rahatlığı ile vadeli mevduatın faiz getirisini birleştirirken, müşterilerinin her güne kazançlı başlamalarını sağlıyor. Dijital kanallardan açıldığında 90 gün süren sabit Hoş Geldin faiz oranları sunan Renkli Hesap; TL, USD, EUR, GBP, XAU ve CHF döviz cinsinden birikim fırsatıyla da öne çıkıyor. Anadolubank müşterileri; Renkli Hesap’tan diledikleri zaman, ihtiyaç duydukları oranda para çekme ve yatırma işlemleri gerçekleştirebiliyorlar. Ayrıca, para çekme ve yatırma işlemleri sonrasında, vade bozulmadan hesaplarında kalan tutar üzerinden birikimlerine faiz kazandırmaya devam edebiliyorlar.
Anadolubank Dijital Bankacılık Departmanı Bölüm Başkanı Burcu Ertaner Şenay, şöyle konuştu: “Dijital kanallarımızdaki kullanıcı ve giriş sayımız salgın öncesi döneme göre yüzde 24 artış gösterdi. Yine aynı dönemde Anadolubank Mobil’den gerçekleştirilen işlem adetleri yüzde 58 arttı. İşlem hacimleri açısından incelendiğinde ise Anadolubank Mobil kanalında salgın öncesi döneme kıyasla yüzde 46, İnternet Şube kanalında ise yine aynı dönemde yüzde 62’lik artış görüldü. 2021 yılında da gerçekleştirdiğimiz dijital dönüşümün payıyla beraber bu rakamların artış göstermesini bekliyoruz.”
Anadolubank, önümüzdeki yıl ticari ve bireysel müşterilerine yönelik servis ve hizmetlere odaklanmayı hedefliyor. Başta ürün/dijital kanal başvurusu olmak üzere süreçlerin iyileştirilmesi; Uzaktan Müşteri Kazanımı’ projesinin (Videolu görüşme ile) hayata geçirilmesi; Anadolubank Mobil ön yüzlerinin kullanıcı dostu ve yalın bir tasarımla yeniden yapılandırılması da planlananlar arasında yer alıyor.


Akbank uzaktan müşterileri için altyapısını hazırladı
Uzaktan müşteri olma uygulamasının başlaması nedeniyle görüşlerini açıklayan ve Akbank özelinde yürüttükleri çalışmalara ilişkin bilgi veren Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, gelişmeyi; ‘bankacılıkta yeni bir çağın başlangıcı’ olarak yorumladı.
Akbank’ta uzun süredir bütünsel bir dijital dönüşüm stratejisini hayata geçirdiklerini hatırlatarak, “Değişime öncülük ederek müşterilerimizin hızla değişen davranış ve beklentilerini karşılarken, geleceğin bankacılığını bugünden sunmak için çalışıyoruz. İçinden geçtiğimiz pandemi dönemi de büyük değişimlerin yaşandığı bir süreç oldu. Özellikle dijital hizmetlerin çok daha öne çıktığını somut bir şekilde gözlemledik. Yeni yasal düzenlemenin resmi gazetede yayınlaması ile birlikte yakın zamanda hayatımıza girecek uzaktan müşteri olma süreci de bu eğilimi destekleyecek ve sektörde yeni bir dönemi başlatacak” diye konuştu.
Binbaşgil, hizmetlerinden faydalanmak isteyenlerin Akbank Mobil’i mobil cihazlarına indirerek, şubelere gelmeden diledikleri yerden ve istedikleri zaman, dakikalar içerisinde, kağıtsız, imzasız Akbanklı olabileceklerini kaydetti.
Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, şunları söyledi: “Müşterimiz olmak için Akbank Mobil‘i indirenler vadesiz hesap, banka kartı, kredi ve kredi kartı başvurularını da anında yapabilecekler. Üstelik onaylanan kredi ve kredi kartı başvurularında, müşteri olma sürecinin sonunda, kredi hesaplarına yatmış, kredi kartları kullanıma açılmış olacak. Böylelikle kullanıcılar, son derece yalın ve akıcı bir deneyimle diledikleri yerden diledikleri zaman Akbank müşterisi olurken aynı zamanda pek çok temel bankacılık ürününe de kısa sürede sahip olabilecekler.”


Türkiye Finans, dijital dönüşüm çözümleriyle fark yaratıyor
Türkiye Finans Bilgi Sistemleri ve Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Fahri Öbek, 2020’yi yüzde 55 gibi bir büyüme oranı ile kapatmalarının arkasında dijital bankacılık yatırımlarının büyük etkisi olduğunu söyledi.
Dijital kanallara eklenen yenilikçi ve müşteri odaklı yeni fonksiyonlar ile aktif mobil müşteri sayısını 2019 yılına göre yüzde 39, dijital kanallardaki işlem hacmini ise yüzde 47 arttırdıklarını duyuran Öbek, ayrıca 2019’a kıyasla uzaktan dijital müşteri başvuru sayısında 3 kat, müşteri edinimi sayısında ise 2 kat artış sağladıklarını açıkladı. Öbek, “Türkiye Finans olarak 2021 yılında da önceliğimiz insan odaklı finans yönetimi anlayışından ayrılmadan dijitalleşme yatırımlarımızı artırmak; müşterilerimizin ihtiyaçlarını yer ve zamandan bağımsız olarak karşılayabilmek olacak” dedi.
Birçok ürün ve hizmeti dijital kanallar üzerinden; 7/24, hızlı, kağıtsız, kolay ve self servis sunduklarını ifade eden Öbek, “Aynı zamanda uzaktan müşteri edinimi, dijital imza, video bankacılığı, kişiselleştirilmiş ürün ve servisler gibi konulardaki çalışmalarımızı kesintisiz bir şekilde sürdürüyoruz” diye konuştu.
Yeni mevzuat düzenlemeleri ile uzaktan müşteri ediniminin önündeki engellerin kalktığını paylaşan Öbek, şunları söyledi: “Müşterilerimizin ıslak imza veya yüz yüze kimlik doğrulama gibi zorunlulukların olmadığı, uçtan uca dijitalleştirilmiş bir ortamda, dakikalar içerisinde işlemlerini tamamlayabilecekleri, ihtiyaç duydukları bir ürün veya hizmete bulundukları ortamdan ayrılmadan, anında ulaşabilecekleri bir döneme yaklaşıyoruz. Ancak burada fark yaratmamız gereken unsur, müşterilerimize uçtan uca güvenli bir dijital ortam sunmak ve mükemmel müşteri deneyimi sağlamak.”
‘Erken Uyarı Sistemi’nin nakit akışı veya ödemelerinde risk görülen müşterileri tespit ettiğini ve henüz sorun oluşmadan gerekli iyileştirmeyi yapabildiklerini kaydeden Öbek, “Gecikmeli veya sorunlu olan ödemelerde yüzde 40’a yakın bir azalma gerçekleştirdik. Bu uygulama; katılım bankacılığı sektöründe makine öğrenmesi algoritmaları ile geliştirilen yapay zeka tabanlı ilk erken uyarı sistemi oldu” açıklamasını yaptı.
Bireysel finansman süreçlerini yapay zeka tabanlı makine öğrenmesi algoritmaları ile yenilediklerini duyuran Öbek, şu bilgileri verdi: “Müşterilerimiz, bireysel finansman talebinde bulunduğunda, kendisinin beyan ettiği gelir dışında geçmiş ödeme performansı, mevcut banka verileri ve sektör harcamaları göz önünde bulundurularak aylık gelirini en yaklaşık değer ile tahmin edilebiliyor ve bu gelir doğrultusunda müşteriye en doğru limiti belirleyebiliyoruz.”


VakıfBank, teknolojisiyle dijital dönüşüme hazır
VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Ferkan Merdan, köklü değişimleri öngörerek temassızlıktan self servis bankacılığına kadar geniş bir yelpazede dijital ürünleriyle müşterilerinin beklentilerini karşıladıklarını söyledi.
Merdan, “Dijital avantajlarımızla 2020 yılında 2.4 milyon yeni dijital müşteri kazandık. İnternet ve mobil bankacılık kanallarımızı kullanan müşteri sayımız 9 milyonu, şube dışı kanallardan yapılan işlem oranı da yüzde 95’i aştı. Bu artış trendi 2021’de de sürüyor” dedi.
Bireysel ve Ticari Mobil Bankacılık uygulamalarını yenileyerek pek çok işleme tek dokunuş kolaylığı getirdiklerini aktaran Merdan, VakıfBank Mobil’in daha kullanıcı dostu olduğunu paylaştı.
Ferkan Merdan, müşterilerin işlemlerini dijital kanallardan yapabilmesi için sektörde bir ilke imza attıklarını belirterek, “Müşterilerimizin yeni nesil çipli kimlik kartlarını kullanarak internet bankacılığı müşterisi olma, şifre alma ve mobil bankacılık aktivasyon süreçlerinin hızlıca tamamlayabilmelerini sağladık. Ayrıca NFC ve yüz tanıma teknolojisini birlikte kullanıp, müşterilerimizin günlük işlem limitlerini, şubeye gitmeden çağrı merkezini aramadan saniyeler içerisinde artırma olanağı sağladık.”
POS’larda Karekod ile güvenli şekilde ödeme yapılmasını mümkün hale getirdiklerini kaydeden Merdan, artan hijyen kaygılarıyla karekod ile para çekme işlem adedinde yaklaşık 3 kat; toplam işlem tutarında ise yaklaşık 6 kat artış gerçekleştiğini paylaştı. Merdan, önümüzdeki dönemde de karekodlu alışverişe taksit avantajı da getirmeyi düşündüklerini söyledi.
Temassız ödeme sistemi üzerine uzun dönemdir çalıştıklarını kaydeden Merdan, şu bilgileri verdi: “VakıfBank Mobil Bankacılık ile devreye aldığımız Mobil Temassız Ödeme (HCE) teknolojisiyle müşterilerimiz cep telefonlarını temassız kart gibi alışverişlerinde kullanabiliyor. Diğer yandan kredi kartlarıyla temassız ödeme özelliğimiz de çok kullanılıyor. 5 milyon kredi kartımızın yaklaşık 2.5 milyonunu temassız kartlarımız oluşturuyor.”
Uzaktan müşteri olma sürecine hazır olduklarını paylaşan Ferkan Merdan, “VakıfBank Mobil’de sunduğumuz yüz tanıma teknolojisi ile müşteri olmak artık dakikalar içerisinde mümkün hale gelecek. Bunun için tüm çalışmalarımız tamamlandı. Artık tüm vatandaşlarımız VakıfBank’lı olmanın ayrılacağına kolayca ulaşabilecek” açıklamasını yaptı.


Türkiye İş Bankası, dijitale çözümlerle müşterisinin yanında
Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek, yatırımlarını dijitalleşme ekseni üzerinde tutmaya ve müşterilerin hayatını kolaylaştırmaya yönelik çözümler sunmaya çalıştıklarını belirtti.
İş Bankası müşterileri; İşCep, İnternet Şubesi, Maximum Mobil ve Maximum İşyerim uygulamalarını kullanarak, birçok işlemi şubelere gitmeden tamamlayabiliyor.
“Dijitalleşme ile yeni iş fırsatları ortaya koymak, yeni iş modelleri geliştirmek mümkün” diyen Şimşek, yürüttükleri çalışmaları şöyle anlattı: “Teknolojiler yoluyla gelen değeri en üst düzeye çıkarmak adına hem veri madenciliği ve analiz becerilerimizi hem de organizasyonel yetkinliklerimizi birlikte kullanıyoruz. Ticari müşterilere sunduğumuz ürün tekliflerini gelişmiş makine öğrenmesi tekniklerini kullanan analitik bir model aracılığıyla üretiyoruz. Yapay zeka teknolojisiyle müşterilerimizi daha iyi tanıyarak ihtiyaç duyacakları ürün ve hizmetleri belirleme ve yeni ürün geliştirme avantajlarına kavuşmuş olduk. Ayrıca müşterilerimize doğru zamanda doğru ürün ve hizmet önerisi sunarak etkileşime girebileceğimiz modellemeler üzerine çalıştık. Bunun sonucunda da müşterimizin ihtiyaçlarını önceden öngörerek o ihtiyacın oluşması ile birlikte müşteriye değer önerimizi sunmak mümkün oldu.”
Mevcut müşterilerin yapay zeka tabanlı çapraz ve yukarı satış faaliyetleri ile daha iyi değerlendirilmesi kadar mevcut aktif müşteri havuzunun yeni ve potansiyelli müşterilerle beslenmesi, büyütülmesine de İş Bankası olarak odaklandıklarını kaydeden Şimşek, “Bankamızla aktif olarak çalışmayan ancak ticari faaliyetine devam ettiği tespit edilen inaktif müşterilerimiz ve yeni kurulan firmalar bu açıdan önemli bir potansiyel taşıyor” dedi.
Yeni müşteri kazanımı ve aktivasyon çalışmalarına süreklilik kazandırmak için bu alandaki çalışmaların yürütüldüğü mecrayı tekilleştirdiklerini kaydeden Şimşek, şu noktalara değindi: “Şubelerimiz tek bir platform üzerinden yakınında bulunan inaktif müşterilerine ve yeni kurulan firmalara ilişkin bilgilere ulaşabiliyorlar. Aynı alandan yapay zeka tabanlı modelimiz ile müşterimize en uygun ürünleri önerebiliyor, bankacılık işlemlerine ilişkin avantajlı fiyat ve paketlerden yararlanabiliyorlar. Bankamız ile aktif çalışmayan müşterilerimize yönelik sunulan fırsatlar ile İş Bankası deneyimi yaşayan ticari müşteri sayısını artırmayı hedefliyoruz.”


Yapı Kredi geleceğin bankacılığını bugünden inşa ediyor
Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, sınırları kaldırmak için yola çıktıklarını ve bu yolda sınırları kaldıran teknolojileri üretme hedefi ile dijital stratejilerini yıllar önce oluşturduklarını söyledi.
Doğan, “Sektördeki güçlü konumumuz ve kurum kimliğimizin önemli bir parçası olan yenilikçi ruhumuzla sayısız inovatif özelliği sektörle tanıştırdık ve standartları değiştiren çalışmalara imza attık. Bu doğrultuda geleceğin bankacılığını bugünden inşa etmeye devam edeceğiz” dedi.
2020’de mobil aktif müşteri adedinde bir önceki yıla kıyasla yüzde 20 oranında bir artış yaşayan Yapı Kredi’nin, pandemi öncesinde dijitalle tanışmamış müşterilerinin yüzde 12’si bu dönemde dijital bankacılık kanallarıyla tanıştı.
Doğan, şunları kaydetti: “65 yaş ve üzeri müşterilerimizi de bu dönemde Yapı Kredi Mobil’i sıkça kullananlar arasında görüyoruz.  Salgın öncesinde yaş ortalaması 30 ile 33 arasında değişen mobil bankacılık müşterilerimize artık yeni bir kullanıcı kitlesi daha eklendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu süreçte mobilden, internetten veya Müşteri İletişim Merkezi’nden gerçekleştirebileceği işlemleri şubeye gelerek yapmak isteyenler tüm bu işlemlerin şube dışı kanallardan daha hızlı ve daha kolay bir şekilde yapılabildiğini gördü ve ikna oldu. Şubeye gitmeden Yapı Kredi müşterisi olmak isteyen kullanıcılara sunduğumuz “Görüntülü İşlem Asistanları” yoğun ilgi gördü, 2020 yılında yeni müşteri kazanımımız yüzde 212 oranında artış gösterdi.”

Mobil ödeme hacimlerinde geçen yıla göre cirolarını 4 katına çıktığını açıklayan Doğan, pandemi sırasında temassız Yapı Kredi kredi kartı hacminin ikiye katlandığını ve kredi kartı müşterilerin her 2 fiziki satın alma işleminden 1’ini temassız yaptığını açıkladı.
Doğan, görüşlerini şöyle aktardı: “Dijital yatırımlarımızın ve ürettiğimiz yenilikçi fikirlerin ötesinde, artık aynı bir teknoloji şirketi gibi bu fikirleri inovasyona dönüştürdüğümüzü söyleyebiliriz. Müşterilerimizin beklentilerini anlayıp uygun fırsatlar sunan, zaman yaratan, ürünler arasında onlar için karşılaştırma yapan, doğru zamanda ve yerde hatırlatma yapan, hedeflerini gerçekleştirmesine yardımcı olan ve sürekli kendini yenileyen bir yapı kurmak adına var gücümüzle çalışıyoruz. Türkiye’nin dijital bankası olarak teknolojiyi müşterilerimizin bankacılık hizmetlerine erişimlerini ve hayatlarını kolaylaştıracak şekilde uygulamak en önem verdiğimiz nokta olmaya devam edecek.”

Garanti BBVA, dijitalleşmeyle müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor
Garanti BBVA; bireysel, esnaf, KOBİ, ticari ve kurumsal tüm müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak için 20 yılı aşkın süredir teknolojiye yatırım yapıyor.
Garanti BBVA Genel Müdürü Yardımcısı Işık Akdemir Evlioğlu, “9.6 milyonu aşkın dijital aktif ve 9.1 milyon mobil aktif müşterimiz bulunuyor. 2020 sonu itibarıyla dijital kanallarımıza 2 milyar giriş gerçekleşti. Aralık 2020 itibariyle KOBİ müşterilerimizin yüzde 92’si aktif olarak dijital kanallarımızı kullanıyor. Pandemi dönemi ile birlikte dijital bankacılık farkındalığının, dijital müşteri ve işlemlerin hızla arttığı bir yılı geride bıraktık” diye konuştu.
Bu yılın en önemli gündem maddelerinin; dijitalden müşteri olma süreci olacağını öngören Evlioğlu, şunları söyledi: “Yasal mevzuatın çıkması sonrası artık uçtan uca dijital müşteri olma süreci hayatımıza girecek. Biz uzun zamandır hem teknik hem müşteri deneyimi anlamında bu konu üzerinde yatırım yapıyor ve yoğun şekilde çalışıyoruz. Bu bankacılık açısından oldukça heyecan verici ve önemli bir adım. Bu sürecin uçtan uca dijital olması geleneksel yöntemlere kıyasla müşteri için hızlı, zaman ve mekândan bağımsız bir deneyim yaratacak. Yalnızca bireysel müşterilerimiz değil, aynı zamanda şahıs firması statüsündeki esnaf ve KOBİ’lerimiz için de bu süreci devreye alıyoruz. Ekonomimizin can damarı olan esnaf ve KOBİ’lerimize, işlerine ara vermeden müşterimiz olma fırsatını sunabileceğimiz için mutluyuz.”
Çok yakında, KOBİ ve ticari müşterilerinin başka bankalardaki hesap bilgilerini, bakiyelerini ve hesap hareketlerini tek ekran görebileceği sistemi devreye alacaklarını duyuran Evlioğlu, bu sayede müşterilerinin başka banka kullanıcı adı ve parolalarını hatırlamaya ihtiyaç duymadan, Garanti BBVA Kurumsal İnternet’te tüm diğer bankalardaki hesap hareketlerini tek ekranda kolayca görüntüleyebileceğini aktardı.
Evlioğlu, “Diğer taraftan, tüzel müşterilerimizin sözleşme ve belgelere dijital kanallardan onay verebilmesine yönelik çalışmalarımızı hızlandırdık ve ilk olarak maaş sözleşmelerine dijital kanallarımızdan onay verebilecekleri yapıyı devreye aldık. Mevzuatın izin verdiği çerçevede, tüzel müşterilerimizin sözleşmelere dijital onay verebileceği seçenekleri artırmak için çalışmalarımız devam ediyor. 2021 yılının KOBİ müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak birçok yeniliği dijital kanallarımıza taşıdığımız bir yıl olacağını söyleyebiliriz."

Yorumlar (0)