01.03.2018, 08:00
6517
Dijitalleşme, KOBİ’ler İçin Tercih Değil Zorunluluk Olmalı…
‘Dijital Dönüşüm’, hızla gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinin sunduğu imkanlar ve değişen toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda, organizasyonların daha etkin, verimli hizmet vermek ve faydalanıcı memnuniyeti sağlamak üzere insan, iş süreçleri ve teknoloji unsurlarında gerçekleştirdiği bütüncül dönüşüm olarak tanımlanmakta.
Dijital dönüşümü birkaç teknolojiye indirgemek mümkün değildir ancak web 2.0, mobil, genişbant internet, bulut bilişim, dijital medya, büyük veri, yapay zeka, artırılmış gerçeklik, nesnelerin interneti ve 3D yazıcıların çığır açan etkisi yeni bir dönem başlatmıştır.
Bu sürecin-dönemin adı; Endüstri 4.0 olarak tanımlanmaktadır.
Dijitalleşme, iş dünyası için rekabet avantajı ve farklılaşmak anlamına geliyor.
Dijital teknolojiler, bankacılıktan sağlık hizmetlerine, lojistikten üretime, perakendeden nakliyeye kadar her alanda yenilikçi hizmetler sunmak, hızı artırmak, süreçleri kolaylaştırmak, yeni insanlara ve coğrafyalara ulaşmak, yeni gelir fırsatları yaratmak için kullanılıyor.
İş dünyasında ‘Dijital Dönüşüm’, şirketlerin akıllı teknolojiler sayesinde büyüme, verimlilik, kârlılık ve rekabet potansiyelini artırmasını sağlayacak.
Günümüz şirketlerinde büyüme, müşteri dinamikleri ve taleplerine uyum sağlayan müşteri deneyimleri ve ilişkileriyle elde ediliyor.
Bir şirket için yüksek karlılık ve büyüme hedeflerini gerçekleştirmede en önemli bariyer, dijital dönüşüm sürecine uyum sağlayamamaktır.
Şirketler, öncelikle dönüşüm için temel iş süreçlerini, organizasyon yapılarını ve stratejilerini analiz etmeli, hangi uygulamanın, hangi platformda, hangi çözümlerle dijital olgunluk kültürüne daha uygun olacağını tespit etmelidirler.
Aksi halde; değer katmayan yatırımlar içine girerek verim alınamayan bir dönüşüm için zaman harcamış olacaklardır.
Mevcut işleri yönetmek yerine dijital bir gelecek yaratmaya odaklanmalıdırlar.
Dijitalleşme, şirketlerin gelecekteki varlığı açısından da gerekli.
KOBİ’ler mutlaka dijitalleşmeli
‘KOBİ’lerde Dijitalleşme-Dijital Dönüşüm’e ilişkin ilginç verileri, Mastercard’ın ERA Research & Consultancy ile birlikte gerçekleştirdiği ve 12 ilde 401 KOBİ yetkilisiyle yapılan görüşmeleri kapsayan araştırmada görebiliriz.
Araştırma, KOBİ’lerin banka ve finansal ürün kullanımlarına, teknolojik ve finansal konular ile birlikte ödeme sistemlerine yönelik tutumlarını ortaya koyuyor.
Rapor, 3 KOBİ’den 1’inin 2 yıl içerisinde e-ticarete girmeyi planladığını ortaya koydu.
İhracatın yüzde 59.6’sını gerçekleştiren KOBİ’lerin 3’te 1’inin e-ticarete girmesi durumunda, e-ihracat sayesinde rakamlarda büyüme sağlanabilir.
Her 10 KOBİ’den 1’i ise teknolojinin şirketlerini geliştireceğini düşünüyor.
Araştırma sonuçlarına göre, 5 KOBİ’den 4’ü bilgisayarı aktif olarak kullanırken yaklaşık 3 KOBİ’den birinde ise en az iki adet bilgisayar bulunuyor.
Bilgisayar bulunan şirketlerin hemen hepsinin internet bağlantısı, dolayısıyla dijital hizmetlere erişimi var ve bu durum KOBİ’lerin dijital dönüşüme yatkınlıkları için umut verici olsa da yarıya yakını, mesajlaşmak, yazılı bilgi almak ya da telefonla konuşmak yerine yüz yüze hizmet almayı, fiziksel bir iletişim kurmayı tercih ediyor.
İnternet kullanan teknoloji sever KOBİ’lerin yarısının internete ya cep telefonundan ya da tabletinden girdiğinin tespit edildiği araştırmada, her 10 KOBİ’den 4’ünün hem bilgisayarından hem de cep telefonu ya da tabletinden internete giriş yaptığı ortaya çıktı. Bunun yanı sıra 100 KOBİ’den 23’ü kendi şirketine özel yazılım kullanıyor.
KOBİ’lerin yarıya yakını ise 2 yıl içinde çalışan sayısını artırmayı, yeni tesis veya şube açmayı planlıyor. 10 KOBİ’nin 7’si internet bankacılığını kullanıyor ve yine aynı oranda KOBİ, POS cihazı sahibi. Cep telefonu ya da tablet kullanan KOBİ’lerin tamamı ise bankacılık, ulaşım ya da müzik uygulamalarını indirip kullanırken sosyal medyada da varlık gösteriyorlar.
Bu sonuçlar, dijital dönüşümün KOBİ’lerin de kapısını çaldığının habercisi.
Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın 11. Kalkınma Planı (2019-2023) stratejik hedeflerine ilişkin konuşmasındaki, “Yenilikçi, yerli ve milli üretime dayalı yüksek teknoloji üretir hale gelen güçlü bir ekonomik yapı öngörüyoruz. Bu yapıyla savunma sanayi, ilaç ve yazılım alanları başta olmak üzere, katmadeğeri yüksek pek çok sektörde söz sahibi olmak, biyoteknoloji, malzeme teknolojileri, bilgi ve iletişim teknolojilerinde kapasiteyi arttırarak ileri teknolojili sektörlerde üretim yapar hale gelmek kararlılığı içindeyiz. Plan döneminde sanayinin dijitalleşmesi, üretimde hız, verimlilik ve kaliteye odaklanma yaşanacak. Katmadeğeri yüksek, yenilikçi ürünler üretmek suretiyle dünya pazarlarında daha rekabetçi olacağız. Geleneksel sanayi kollarımızı da günün şartlarına göre dönüştürmeyi hedefliyoruz” sözleriyle ‘Dijital Dönüşüm’ün stratejik hedefler kapsamında yer alıyor olması sevindirici.
Dijital dönüşümü birkaç teknolojiye indirgemek mümkün değildir ancak web 2.0, mobil, genişbant internet, bulut bilişim, dijital medya, büyük veri, yapay zeka, artırılmış gerçeklik, nesnelerin interneti ve 3D yazıcıların çığır açan etkisi yeni bir dönem başlatmıştır.
Bu sürecin-dönemin adı; Endüstri 4.0 olarak tanımlanmaktadır.
Dijitalleşme, iş dünyası için rekabet avantajı ve farklılaşmak anlamına geliyor.
Dijital teknolojiler, bankacılıktan sağlık hizmetlerine, lojistikten üretime, perakendeden nakliyeye kadar her alanda yenilikçi hizmetler sunmak, hızı artırmak, süreçleri kolaylaştırmak, yeni insanlara ve coğrafyalara ulaşmak, yeni gelir fırsatları yaratmak için kullanılıyor.
İş dünyasında ‘Dijital Dönüşüm’, şirketlerin akıllı teknolojiler sayesinde büyüme, verimlilik, kârlılık ve rekabet potansiyelini artırmasını sağlayacak.
Günümüz şirketlerinde büyüme, müşteri dinamikleri ve taleplerine uyum sağlayan müşteri deneyimleri ve ilişkileriyle elde ediliyor.
Bir şirket için yüksek karlılık ve büyüme hedeflerini gerçekleştirmede en önemli bariyer, dijital dönüşüm sürecine uyum sağlayamamaktır.
Şirketler, öncelikle dönüşüm için temel iş süreçlerini, organizasyon yapılarını ve stratejilerini analiz etmeli, hangi uygulamanın, hangi platformda, hangi çözümlerle dijital olgunluk kültürüne daha uygun olacağını tespit etmelidirler.
Aksi halde; değer katmayan yatırımlar içine girerek verim alınamayan bir dönüşüm için zaman harcamış olacaklardır.
Mevcut işleri yönetmek yerine dijital bir gelecek yaratmaya odaklanmalıdırlar.
Dijitalleşme, şirketlerin gelecekteki varlığı açısından da gerekli.
KOBİ’ler mutlaka dijitalleşmeli
‘KOBİ’lerde Dijitalleşme-Dijital Dönüşüm’e ilişkin ilginç verileri, Mastercard’ın ERA Research & Consultancy ile birlikte gerçekleştirdiği ve 12 ilde 401 KOBİ yetkilisiyle yapılan görüşmeleri kapsayan araştırmada görebiliriz.
Araştırma, KOBİ’lerin banka ve finansal ürün kullanımlarına, teknolojik ve finansal konular ile birlikte ödeme sistemlerine yönelik tutumlarını ortaya koyuyor.
Rapor, 3 KOBİ’den 1’inin 2 yıl içerisinde e-ticarete girmeyi planladığını ortaya koydu.
İhracatın yüzde 59.6’sını gerçekleştiren KOBİ’lerin 3’te 1’inin e-ticarete girmesi durumunda, e-ihracat sayesinde rakamlarda büyüme sağlanabilir.
Her 10 KOBİ’den 1’i ise teknolojinin şirketlerini geliştireceğini düşünüyor.
Araştırma sonuçlarına göre, 5 KOBİ’den 4’ü bilgisayarı aktif olarak kullanırken yaklaşık 3 KOBİ’den birinde ise en az iki adet bilgisayar bulunuyor.
Bilgisayar bulunan şirketlerin hemen hepsinin internet bağlantısı, dolayısıyla dijital hizmetlere erişimi var ve bu durum KOBİ’lerin dijital dönüşüme yatkınlıkları için umut verici olsa da yarıya yakını, mesajlaşmak, yazılı bilgi almak ya da telefonla konuşmak yerine yüz yüze hizmet almayı, fiziksel bir iletişim kurmayı tercih ediyor.
İnternet kullanan teknoloji sever KOBİ’lerin yarısının internete ya cep telefonundan ya da tabletinden girdiğinin tespit edildiği araştırmada, her 10 KOBİ’den 4’ünün hem bilgisayarından hem de cep telefonu ya da tabletinden internete giriş yaptığı ortaya çıktı. Bunun yanı sıra 100 KOBİ’den 23’ü kendi şirketine özel yazılım kullanıyor.
KOBİ’lerin yarıya yakını ise 2 yıl içinde çalışan sayısını artırmayı, yeni tesis veya şube açmayı planlıyor. 10 KOBİ’nin 7’si internet bankacılığını kullanıyor ve yine aynı oranda KOBİ, POS cihazı sahibi. Cep telefonu ya da tablet kullanan KOBİ’lerin tamamı ise bankacılık, ulaşım ya da müzik uygulamalarını indirip kullanırken sosyal medyada da varlık gösteriyorlar.
Bu sonuçlar, dijital dönüşümün KOBİ’lerin de kapısını çaldığının habercisi.
Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın 11. Kalkınma Planı (2019-2023) stratejik hedeflerine ilişkin konuşmasındaki, “Yenilikçi, yerli ve milli üretime dayalı yüksek teknoloji üretir hale gelen güçlü bir ekonomik yapı öngörüyoruz. Bu yapıyla savunma sanayi, ilaç ve yazılım alanları başta olmak üzere, katmadeğeri yüksek pek çok sektörde söz sahibi olmak, biyoteknoloji, malzeme teknolojileri, bilgi ve iletişim teknolojilerinde kapasiteyi arttırarak ileri teknolojili sektörlerde üretim yapar hale gelmek kararlılığı içindeyiz. Plan döneminde sanayinin dijitalleşmesi, üretimde hız, verimlilik ve kaliteye odaklanma yaşanacak. Katmadeğeri yüksek, yenilikçi ürünler üretmek suretiyle dünya pazarlarında daha rekabetçi olacağız. Geleneksel sanayi kollarımızı da günün şartlarına göre dönüştürmeyi hedefliyoruz” sözleriyle ‘Dijital Dönüşüm’ün stratejik hedefler kapsamında yer alıyor olması sevindirici.