Bireylere “nasıl iyi bir yönetici olmaları gerektiğini” öğretebileceklerini iddia eden pek çok kitap, web sitesi vb. olsa da bunu yapmanın mükemmel bir yolu maalesef bulunmamaktadır. Bir yöneticiden ideal olarak beklenen yapmış olduğu göreve uygun alanda deneyime sahip ve kendine bağlı kişileri idare edebilecek yönetim vasfı olmasıdır.
Kurumların iş yapış şekillerine bağlı olarak değişmekle beraber eski kuşağa ve yeni kuşağa mensup yöneticilerin eğilimleri farklılık göstermektedir.
Günümüz koşullarında öne çıkan yönetim eğilimlerini aşağıdaki başlıklar altında değerlendirebiliriz.
Uzaktan Çalışma
Yapılan araştırmalarda sonucuna göre en az yarı zamanlı olarak uzaktan çalışan kişilerde 2005 yılından günümüze kadar yüzde 115’lik bir artış olduğu gözlemlenmiştir. Telekomünikasyon sektörü başta olmak üzere hem küçük hem de büyük işletmeler için bu çalışma yöntemi hızla daha yaygın hale gelmektedir.
Video ile Pazarlama
Yapılan bir işin içerik olarak yaygınlaştırılması önemli hale gelmiştir. Sosyal medya yaygınlaştırma araçlarından önemli olanlarından bir tanesi olmakla birlikte günümüzde içerik pazarlamasında en önemli tek stratejinin video olduğu görüşü artmaktadır.
İnternette online olan kişilerden yüzde 55’inden fazlasının her gün en az bir pazarlama videosu izlediği görülmektedir. Bu da diğer tüm reklam türlerinden daha yüksek yatırım getirisi sağlamaktadır. İster sosyal medya kanallarınızda canlı video özelliklerini kullanın, ister web sitenizde tanıtım videoları paylaşın, bu klipler etkileşimi artırmakta ve daha fazla dikkat çekmektedir.
Yapay Zekâ
Yapay zekâ çözümleri, müşteriye hızlı çözümler sunmak için giderek daha fazla kullanılmaya başlanmıştır. Birçok çağrı merkezi, müşterilere sorunlarının ve/veya sorularının çoğunda yardımcı olmak için yapay zekâ çözümleri ile insana ihtiyaç duymadan belirli senaryolara göre yanıtlama hizmetleri sunmaktadır. Yapay zeka, hem işletme hem de tüketici arada insan olmadan işle alakalı birçok yönün iyileştirilmesinde kullanılan çözüm haline gelmektedir.
Müşteri Odaklı Çözümler
“Müşteri her zaman haklıdır” ifadesi uzun yıllardır tartışılan bir konu olmuştur. Konu buna inanıp inanmamanız değildir. Herkesin hemfikir olabileceği bir şey var ki o da; müşterinin gerçekten neyi isteyip istemediğinin belirlenmesinin “çok önemli” olduğudur.
Bunu belirlemeye yönelik çok çeşitli analitik araçlar mevcuttur. Bu araçlar sayesinde şirketlerin müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tam olarak nasıl karşılayacaklarını öğrenmemeleri için hiçbir neden yoktur. Müşteri talep ve beklentileri alındıktan sonra, harekete geçmek daha da önemlidir.
Dış Danışman Kullanımı
Bazı liderler, alçakgönüllülük ile kabul etmelidirler ki sizler, “tüm cevaplara sahip olamazsınız.” Bu kabul, kurumların büyümesi için faydalı olabileceği gibi, dışarıdaki danışmanların içeri girmesi ve belirli konulardaki bilgilerini paylaşması kurumlarınıza değişik kapılar açacaktır. Kurum içindeki ekiplerin iletişimini, işbirliği becerilerini, organizasyonunu ve daha fazlasını geliştirmek için etkili ve hızlı bir yöntem olarak kullanılabilecek alternatiflerdendir.
İş-Yaşam Dengesi
İş hayatındaki kişilere ulaşılabilirlik tatil ve iş dışı zamanlarda da işin devam etmesine neden olmaktadır. Bu da iş-yaşam dengesinin kurulmasının önemini bizlere göstermektedir. Bazıları için bu, evden çalışma fırsatı anlamına gelirken bazıları için ise “iş, işyerinde yapılmalı” olarak değerlendirilmektedir. Kurumlar çalışma programlarının iyileştirme ihtiyacını kabul etmeli ve çalışanların tükenmesini önlemek için başka yollar bulmalı, buna yönelik tedbirler almalıdırlar.
Sürekli Eğitim
Yukarıdaki yönetim eğilimlerinin birçoğunda ve her endüstri için sürekli eğitim zorunluluk haline gelmektedir. Sürekli değişen bir dünyada yaşıyoruz. Yapay zekâ gibi teknolojiler ve diğer iyileştirmeler kurumlarda süreçlerin değişmesine sebep olacaktır. Buna bağlı olarak çalışanların değişikliklere nasıl uyum sağlayacağını öğrenmeleri gerekecektir. Bu da hem iç uzmanlara hem de dış danışmanlara yeni gelişmeler hakkında eğitim verme fırsatları sunacaktır.
Yönetimde Yeni Eğilimler
Paylaş