X, Y kuşağı derken ‘Z Kuşağı’ geldi. Günümüzde, Z kuşağı çalışanı gittikçe daha fazla sayıda iş hayatına girmektedir. Stratejik öneme sahip olan bu kuşak kendilerini ön plana çıkarma eğilimi ile kendilerini var ediyorlar. İK ekipleri, bu nedenle Z kuşağı adaylarını nasıl istihdam ettiklerini yeniden düşünmek zorundalar.
Bu yeni kuşağın tamamı teknolojiyle olan ilişkileri oldukça gelişmiş ve dijital yerli olup, nerdeyse gününün tamamında teknoloji ile yatıp kalkmaktadırlar. Akıllı telefonlar ile hayatlarına başlayan ve sosyal medyanın etkisi altında küçük yaşlardan itibaren büyüyen ilk kuşaktır. Yapılan araştırmalarda Z kuşağını ifade eden temel kelimeler olarak “kolay iş”, “esnek saatler”, “çalışma ortamı”, “iyi ödeme”, “bedava yemek” ve “şirket indirimi” görülmektedir.
Peki oldukça zeki olan genç bu nesili hızla gelişen iş hayatına nasıl çekeceğiz?
Açıkçası, eski stratejiler ve güncelliğini yitirmiş eski fikirler bunlarda çalışmaz. Birçok teknolojiyi, aracı, platformu ve çözümü birlikte kullanmaktadırlar. İşyerinde cesurca yeni dijital gelişmelerin uygulanması isteniyor ise yapılacak şeylerin tüm faydalarını anlatıp mevcut kaynakları sunup gerekli esnekliğin teklif edilmesi bu kuşak için cazibe yaratacaktır.
Bu kuşak için soğuk ve dostça olmayan bekleme odaları, yorucu mülakatlar artık sona ermiştir. Mümkün olduğunca teknolojinin kullanıldığı mülakat teknikleri olumlu sonuçlar getirecektir. Z kuşağının potansiyelini kullanabilecek teknolojiye duyarlı bir işe alım programı geliştirmeniz çok önemli olacaktır. İşe alım, ön eleme, eleme, beceri eşleştirme işlemlerini yapabilen yapay zekâ araçlarını kullanmak potansiyeli yüksek doğru adayların istihdamında insan kaynaklarının işe alım süreçlerini kolaylaştıracak ve süreci hızlandıracaktır.
Z kuşağını işe alırken en yeni işe alım teknolojilerini kullanmak işe alım sürecini hızlandıracaktır. Onları çekmek için bir “çok kanallı strateji” izlenmesi önerilmektedir. Dijital yerliler oldukları göz önüne alındığında, e-posta gönderme ve arama Z kuşağı için yeterli gelmeyecektir. Chatbots gibi teknolojileri kullananan yeni yetenek araçları ile testler yapılabilir. Ayrıca, işe alım ilanlarınızındaki pozisyonları tanıtırken yaratıcı olmak, YouTube, Snapchat ve Instagram gibi sosyal medya araçlarının kullanımı düşünülmelidir. Kurumunuzu tanıtan bilgilerin yer aldığı görseller ve vermek istediğiniz mesajlara Facebook, LinkedIn veya Twitter gibi ortamlarda yer verilerek işveren markası oluşturmak üzere çalışmalar yapılmalıdır.
Z kuşağı çalışacağı işyerinde güvenilir ve zevkli bir marka hikayesi aramaktadır. Yapay zekâ tasarımları ile markaların adaylarla, çalışanlarla ve müşterilerle daha iyi bağlantı kurması sağlanır. Tanınan bir marka ile çalışmak, çalışan deneyimi için bariz bir destek olacaktır. Yaptıkları güzel şeylerle tanınan ve bir şeyi temsil eden bir markaya sahip bir şirket için çalışmayı tercih etmiyor musunuz?
İşe alım süreçleri bunları dikkate alarak Z kuşağını da kapsayacak şekilde yeniden tasarlanmalıdır. İşe alım süreçlerini Z kuşağının özelliklerini bilerek adapte eden şirketler, çalışmak için tercih edilecek şirketler arasında üst sırada yer alacaklardır.
Yeni Kuşaklar İş Hayatına Yeni Bir Güç ile Geliyorlar!
Paylaş