“Aslında her startup bir girişimdir ancak her girişim bir startup değildir” diyen Prof.Dr. Topaloğlu, geleneksel girişimlerin kar maksimizasyonu gözetirken startup’ların büyüme odaklı stratejiler geliştirdiğini vurguladı.Topaloğlu, şu bilgileri verdi: “Startup, hızlı büyüme için tasarlanmış, teknolojiyi sunan ve kullanan, ihtiyaç gideren hatta yeri geldiğinde ihtiyaç haline getiren, esnek yapılı, gelişmeye, geliştirmeye müsait, globali hedefleyen girişimdir. Sanıldığının aksine startup’lar büyük şirketlerin küçük versiyonları değil, bir şirket yapısıdır. Hedef, şirket değerlemesini yükseltmektir” dedi.
Geleneksel Girişimcilik Startup Girişimciliği
Risk var Belirsizlik var
Uygulama Arayış (Keşif)
Verimlilik Yıkıcılık
Kalıcı bir organizasyon Geçici bir organizasyon (kuşaktan kuşağa) (Exit Stratejisi)
Satış/Karlılık odaklı Büyüme odaklı
Rekabetçilik Paylaşım ekonomisi
Mevcut işlerin Yeni işler geliştirilmesi iyileştirilmesi/ (Ar-Ge) sürdürülmesi
Her startup bir girişimdir ancak her girişim bir startup değildir
Her startup bir girişimdir ancak her girişim bir startup değildir
Girişimcilik ve startup kavramları gündelik dilde aynı anlamlarda kullanılsa da aralarında birçok farklılık bulunuyor. Peki, bu farklılıklar neler? Yeditepe Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi Müdürü Prof.Dr. Serkan Topaloğlu, geleneksel girişimcilik ve startup girişimciliği arasındaki farkları anlattı.