Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng; “Metro Türkiye olarak bizim en büyük amacımız Türk mutfak kültürünü ve değerlerini korumak ve gelecek nesillere aktarmak. Bu için de en önemli nokta, ürünü korumak” dedi. Metro Türkiye Meyve Sebze Kategori Müdürü Birol Ulusan, “Ülkemizde 2.500–3.000 arası potansiyel ürün bulunuyor. Üstelik Coğrafi İşaret tescili almış ürünlerimizin sayısı şu anda 1.512 ve aday olan 648 ürünümüz var” açıklamasını yaptı.
‘Yerele Değer, Dünyaya Değer’
‘Yerele Değer, Dünyaya Değer’
‘Yerele Değer, Dünyaya Değer’ temasıyla Metro Türkiye’nin evsahipliğinde, Türk Patent ve Marka Kurumu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) işbirliğiyle gerçekleştirilen 4. İstanbul Coğrafi İşaretler Zirvesi’nde, Coğrafi İşaret tescillli ürünlerin Türk mutfağının gelişimi ve tanıtımındaki önemi, gastronomi turizmine ve ekonomiye katkısı ele alınırken, Boğaziçi Lüferi ve Safranbolu Safranı’na Coğrafi İşaret tescili verildi.