Yılın ilk 9 ayında ise 6 ana ürün grubunda yurt içindeki satışlar bir önceki yılın yüzde 14 üzerinde gerçekleşti. İç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışlar ise yüzde 1 daraldı.
TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, “COVID-19’un yurt dışındaki ana pazarımız olan Avrupa’yı ciddi şekilde etkilemesi nedeniyle yılın ilk 9 ayında ihracatta yüzde 6 oranında bir daralma meydana geldi. İhracattaki daralmayı, ekonomide alınan önlemler ve Türk tüketicisinin bizlere güveni sayesinde iç satışlarımızla dengeledik. 6 ana ürün grubundaki Türkiye satışlarımız Ocak-Eylül döneminde bir önceki yıla kıyasla yüzde 14 oranında arttı. İç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışlarımız ise 20.877.922 adet ile geçen yılın sadece yüzde 1 gerisinde gerçekleşti. Böyle zor bir sene için çok iyi bir sonuç olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.
Türkiye’de beyaz eşya satışları yükselişte
Türkiye’de beyaz eşya satışları yükselişte
KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi
REEL SEKTÖR
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’nin (TÜRKBESD) Eylül ayı verilerine göre 6 ana ürün grubunda iç satışlar adet bazında bir önceki yıl aynı döneme göre yüzde 21 arttı.
Paylaş: