KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Örtülü reklam yasaklandı

REEL SEKTÖR

Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan ‘Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz’a göre  influencerların; Facebook, Instagram, Twitter, YouTube gibi platformlardan, paylaşacakları fotoğraf, video, mesaj içerikli reklamların nasıl yapılması gerektiği açıklandı.

Buna göre, ülkemizde sayıları 100 bine yaklaşan influencerlar, artık bir ürün veya hizmetin tanıtımını yaparken, reklam mı, sponsorluk mu, işbirliği mi, hediye mi olduğunu açıkça belirtmeleri gerekecek. Kısaca, influencer’ların sosyal medyadan, sesli, görsel ve yazılı bir şekilde ‘örtülü reklam’ yapması yasaklandı.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.