Raporda, 2018’e göre, yüzde 25 artışla 8.000’i aşan IdeaSoft altyapısını kullanan sanal mağazadan satılan toplam 42 milyon ürün mercek altına alındı. 2018’de ilk defa mobil cihazlar üzerinden verilen sipariş sayısı masaüstü cihazları aşmıştı. 2019’da artış devam etti ve mobil cihazlardan verilen siparişler yüzde 30’luk artışla 2.9 milyona ulaşırken internet alışverişlerinde masaüstü siparişler önceki yıla yakın seyretti ve 2.2 milyonda kaldı. Online alışverişlerin coğrafi bölgeler arası dağılımında Marmara Bölgesi daralırken Doğu Anadolu Bölgesi yüzde 114’lük pay artışı yaşadı.
KOBİ’lerin e-ticaretteki toplam cirosu geçtiğimiz yıla oranla yüzde 80 artarak 1 milyar 621 milyon 17 bin 296 TL’ye ulaştı. İnternetten yapılan her bir alışverişte ortalama 8.1 ürün sipariş edilirken, sepet ortalaması ise 315 lira 38 kuruş olarak kaydedildi. Masaüstü görüntülemelerin binde 5’i, mobilde binde 2’si satışa dönüştü.
KOBİ’ler 2019’da e-ticaretle 42 milyon ürün sattı
KOBİ’ler 2019’da e-ticaretle 42 milyon ürün sattı
KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi
REEL SEKTÖR
E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft tarafından KOBİ’lerin dijitalleşme süreçlerini yakından takip etmek amacıyla her yıl hazırlanan “KOBİ E-ticaret Raporu”nun 2019 sonuçları yayınlandı.
Paylaş: