İTO Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Polat, “Sektör 1950 yılından itibaren küçük sanayi görünümü kazanmaya başlasa da son yıllarda kurulan makine parkıyla önemli bir mesafe kat etmektedir. Özellikle son 3 yılda ortaya koyduğu dış ticaret fazlasıyla ülkemiz ekonomisine önemli bir katkı sağlamaktadır” dedi. Polat, her yıl 5 milyar dolar büyüklüğüyle 450 milyon çift ayakkabı üreten ayakkabı sektörünün, moda ve kalite uyumuyla dünya ile yarışan bir seviyeye geldiğini belirtti: “Sağlanan yatırım ve finansman destekleri, sanayide sektörün 2023 yılında 1.5 milyar dolarlık ihracat hedefine gitmektedir. Ayrıca emek yoğun yapısıyla da istihdam açısından kritik bir roldedir.” İTO Meclis Üyesi ve TASEV Yönetim Kurulu Başkanı Tan Erdoğdu, Türkiye’nin çok büyük bir üretim gücü olduğunu, nicelik olarak sorunu olmadığını, ama katmadeğerle ilgili bir güçlüğü bulunduğunu belirtti: “Katmadeğer ancak, tasarım, doğru insan gücü ve nitelikli üretimle, doğru pazarlarda yapılacak atılımla mümkündür.” Açılış konuşmalarının ardından WGSN firması adına Cihancan Sezgin, 2021 ilkbahar-yaz trendlerini katılımcılarla paylaştı.
Katmadeğer yolculuğunda trend açılımı
Katmadeğer yolculuğunda trend açılımı
Dünyada üretimin modayı yönlendirmesi veya eş zamanlı takip etmesinin, doğru üretimlerin gerçekleştirilmesi ve katmadeğer elde edilmesi bakımından da kritik rol üstlendiği bir süreçte olduğumuz gerçeğinden yola çıkan İstanbul Ticaret Odası Ayakkabı ve Ayakkabı Yan Sanayi Komitesi temsilcileri; İTO Ayakkabı ve Ayakkabı Yan Sanayi Komitesi Üyesi, TOSYÖV Başkan Yardımcısı ve İTO Meclis eski Başkan Yardımcısı Osman Deveci, 22. Dönem Denizli Milletvekili, TOSYÖV eski Başkanı, TOSYÖV Denetim Kurulu Üyesi ve KOSGEB eski Başkanı Hilmi Develi, sivil toplum kuruluşları, sektörel işletmeler, tasarımcılar, akademisyen ve öğrencilerin de katılımıyla gelecek sezona ışık tutmak amacıyla İTO (İstanbul Ticaret Odası) Meclis Salonu’nda, ‘2021 İlkbahar-Yaz Trend Semineri’ düzenledi.