Törene katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, bu fuarların iş dünyasının yenilikçi ürünlerini ve yeteneklerini sergiledikleri bir vitrin olduğunu kaydetti. Varank, hazır giyim sektörünün bu yıl için ihracat hedefinin 23 milyar dolar olduğunu belirterek, orta vadede ihracat hedefinin ise 40 milyar dolar olduğunu belirtti.
Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı konumundaki Avrupa Birliği ülkelerinden, İngiltere’den, Amerika Birleşik Devletleri’nden, Rusya’dan, Orta Doğu ve Körfez ülkelerinden 15 binin üzerinde ziyaretçinin fuara katılım sağlayacağını bildiren Varank, fuarda nitelikli alıcıların da anlaşmalar imzalamak ve satın alım yapmak üzere hazır bulunacağını söyledi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İHKİB Başkanı Gültepe, Türk moda endüstrisi ve hazır giyim sektörünün dünyaya entegrasyonu, kalitesi ve üretim tecrübesiyle Türkiye’nin ihracatına değer katmaya devam ettiğini belirtti.
İTO Başkanı Şekib Avdagiç, IFCO’nun önemine vurgu yaparak, birçok yabancının ilgi gösterdiği bu fuarla sektörün ihracatını artırmayı hedeflediklerini ifade etti.
İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Fuarlar Komitesi Başkanı Mustafa Paşahan da hazır giyim ve konfeksiyonun, Türkiye’nin dünyada en başarılı olduğu sektörlerden biri olduğunu ve çok daha yukarıları hedeflediklerini kaydetti.
Hazır giyimde 23 milyar dolarlık ihracat hedefi
Hazır giyimde 23 milyar dolarlık ihracat hedefi
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ile İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) işbirliğinde düzenlenen İstanbul Fashion Connection Hazır Giyim ve Moda Fuarı (IFCO) İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını ikinci kez açtı.