KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Çağrı merkezi sektörünün sağladığı istihdam 108 bin kişiye ulaştı

REEL SEKTÖR

Çağrı Merkezleri Derneği, 2018 Türkiye Çağrı Merkezi Pazar Araştırması sonuçlarını açıkladı.

Verilere göre sektörün pazar büyüklüğü geçen yıla oranla yüzde 21.5’lik bir artışla 6.2 milyar TL’ye ulaştı. Türkiye genelinde müşteri temsilci sayısı yüzde 5.5 oranında artarak 96 bin kişiye ulaştı. Yönetici ve destek kadrolarla birlikte toplamda sağlanan istihdam 108 bin kişi oldu. 2019 yılına ilişkin çağrı merkezi sektörü istihdam öngörüsü ise toplamda 112 bin kişi olarak açıklandı. Çağrı merkezlerinde geçtiğimiz yıl 2.5 milyar olan gelen/giden aramaların sayısı, 2018’de 3.2 milyar adete yükseldi. Yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcisi sayısı, önceki yıla oranla yüzde 49 artış göstererek 8500 kişiye ulaştı. Almanca, geçen yıl da olduğu gibi bu sene de çağrı merkezlerinde en çok ihtiyaç duyulan yabancı dillerin başında geliyor. Çalışanların yüzde 41’i Almanca, yüzde 35’i İngilizce, yüzde 8’i Fransızca, yüzde 8’i ise Arapça dillerinde hizmet veriyor.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.