Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı.
Dünya genelindeki 42 ülkede medya yatırımları bir önceki yıla oranla yüzde 28.69 büyürken Türkiye’nin bu hacim içerisindeki payı yüzde 0.47 oldu. Türkiye dijital medya yatırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranı ise 42 pazar içinde 5. sıraya yükseldi. Türkiye’de medya yatırımlarının GSYH içindeki oranının 2’ye katlanma potansiyeli olduğu öngörülüyor.
En büyük pay dijital medyanın: Dijital partnerlerle yapılan yatırımlar yüzde 46.7 pay ile 7 milyar 924 milyon TL, direkt satın almayla gerçekleşen medya yatırımları ise 10 milyar 943 milyon TL olarak raporlandı. Toplam dijital medya yatırımları ise 18 milyar 867 milyon. Mobilin dijitaldeki kullanım payı yüzde 73.
Ahmet Pura 10. kez WFA Yönetim Kurulu’nda: Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) 69. Genel Kurulu’nda, RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura onuncu kez WFA Yönetim Kurulu’na seçildi.
2021 medya ve reklam yatırımları 22 milyar 811 milyon TL’ye ulaştı
2021 medya ve reklam yatırımları 22 milyar 811 milyon TL’ye ulaştı
KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi
REEL SEKTÖR
Türkiye’de 2021 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; Türkiye’de medya yatırımları 16 milyar 953 milyon TL, reklam yatırımları ise 5 milyar 858 milyon TL olarak açıklandı.
Paylaş: