Geçen sayının devamı olarak bu sayımızda uygulama mağazalarının pazarlamaya getirdiği yeni iletişim kavramlarına devam ediyor olacağız. Günümüzde mobil uygulamalar sadece firmaların web sitelerinin mobil versiyonları olarak değil aynı zamanda da iletişim ve pazarlama stratejileri doğrultusunda pazarlama araçları olarak kullanılmaktadır. Kurumlar marka ve bilinirliliği arttırmak için ana hizmetlerinin dışında, endirekt pazarlama stratejisi ile bireylere faydalı araçlar sunarak markaları için sempati arttırma ve iletişimi farklı bir fayda düzlemine getirme çabası içindedirler.
Son 5 yıla kadar endirekt pazarlama için fiziki ve elle tutulur materyaller olan takvimler, yol haritaları ve farklı konulardaki rehberler kullanılmakta idiler. Mobil uygulamaların günlük hayatımıza girmesi ile birlikte endirekt pazarlama araçlarına ve son kullanıcılara sunulan faydalara yeni bir boyut gelmiştir. Uygulamalar her türlü reklam çalışmasından daha canlı ve uzun kullanım süresine sahip olup, kampanyaların ötesinde, yıllarca sürdürülebilir ve insanların beklentilerine hitap edebilecek durumdadırlar.
Ayrıca sosyal medya ve mobil uygulamaların hayatımızda etkin kullanımı ile birlikte kısıtlı ve tek taraflı olan iletişim modelinin ortadan kalktığını, son kullanıcı deneyimlerinin ve geri bildirimlerinin yer aldığı etkileşimli iletişim döneminin geldiğini görmekteyiz.
Mobil uygulamalarda en etkileyici örneklerden biri GPS ve yer tespiti konusunda yaşanmaktadır. Mobil cihazınızla bulunduğunuz konum kolaylıkla tespit edilebilmektedir. Konum bazlı uygulamalar ile bulunduğunuz bölgeye uygun reklamlar, fırsatlar ve hizmetler tüketicinin önüne anında sunulmaktadır. Örneğin bir alışveriş merkezinde iseniz, alışveriş merkezindeki mağazaların uygulamakta olduğu kampanyalar ve fırsatlar hakkında anında bilgi sahibi olmaktasınız. Yine benzer şekilde bulunduğunuz bölgeye ait hava tahminlerine ulaşmaktasınız. Hastalık veya kaza durumlarında size en yakın sağlık merkezlerine ait bilgilerin elinizin altında olduğunu bilmektesiniz. Basılı medya daha fazla kullanıcı kitlesine ulaşmak için mobil uygulamalarda yerini almaya başlamıştır. Haftalık ve aylık dergileri mobil cihazına indirerek, birebir basılı metaryal gibi dergileri okuyabilirsiniz. Birçok havayolu şirketleri elektronik bilet uygulamaları ile mobil ortama taşınmışlardır. Mobil cihazınızdan rezervasyon yaptırıp, biletinizi elektronik olarak aldıktan sonra biniş kartınıza ait bilgiler QR-Kod olarak mobil cihazınıza gönderilmektedir. QR-Kodunuzu okutarak direkt uçağa binebilmenizi sağlamaktadırlar.
Kartvizitinizi kameradan okutarak, taranmasını sağlayıp, bilgileri telefonunuzdaki adres defterine direkt aktarabilirsiniz. FourSquare uygulaması ile bulunduğunuz yeri check-in yaptırarak o anda bulunduğunuz mekanda check-in yaptıran arkadaşlarınız hakkında anında bilgi sahibi olursunuz. Gelecek bugünden başlamaktadır. Neresinden başlarsak yeni teknolojilere o kadar yakın olduğunuzu bilmenizi, bol ve keyifli uygulama deneyimi yaşamınızı diliyorum.
Pazarlamanın Yeni İletişimi
Paylaş