İstanbul, Antalya ve Muğla en çok ziyaret edilen ilk 3 il, Nevşehir turist harcamalarının en çok arttığı destinasyon oldu. Geçen yılın Ocak-Ekim periyoduna kıyasla bu yılın aynı döneminde dolar bazlı toplam harcama tutarı arttı. Nevşehir, Avrupa ve Asya Pasifik ülkelerinden gelen turistlerin yoğun ilgisiyle harcamalarda %155’lik artışa ulaşarak, en yüksek büyüme oranının sahibi şehir oldu. 2022’de peri bacalarına ençok turist, Avustralya, İtalya, İngiltere, Endonezya ve İspanya’dan geldi. Türkiye’ye en çok turist, İstanbul (% 43), Antalya (%20) ve Muğla’ya (%8.7) geldi.
Yurtdışı kartların Türkiye’deki harcamalarında ilk üç ülke; Almanya (%16), İngiltere (%14) ve ABD (%10). Türkiye’ye seyahat eden 10 ülke arasında; geçtiğimiz yıla kıyasla harcamalarını katlayan Suudi Arabistanlılar 9.5 kat artışla en yüksek büyüme oranına ulaştı.
Türkiye Kuveytlilerin en çok tercih ettiği ikinci destinasyon, harcamaları geçen yıla göre %82 arttı. Kuveytlilerin kart başına harcama ortalaması bin 749 dolarla ile genel ortalamanın yaklaşık 3 katı, Ortadoğulu turistlerin en çok harcama yaptığı dört sektör; giyim ve aksesuar (%40), konaklama (%22), market ve AVM’ler (%7), yemek ve sağlık/kozmetik (yüzde 6) oldu.
Turist harcamaları dolar bazında %65 arttı
Turist harcamaları dolar bazında %65 arttı
KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi
ÖNEMLİ NOTLAR
Turizm içgörülerine ışık tutmak amacıyla hayata geçirilen 2022 Mastercard Turizm Raporu sonuçlarına göre; Türkiye’deki yabancı kart işlemleri geçen yılın aynı dönemine kıyasla TL bazında %225, dolar bazında ise %65 arttı.
Paylaş: