Bu müşteri grupları sorumlu müşteri, hevesli sorumlu müşteri ve bağlı olmayan sorumlu müşteri olarak adlandırıldı. Sorumlu müşterilerin Türkiye’deki oranı ise yüzde 31 olarak ön plana çıkıyor ve yeni nesli temsil ettikleri için bu oranın artması bekleniyor. Türkiye’deki müşterilerin yüzde 57’lik dilimi sürdürülebilirliğin öneminin farkında. Bu grubun içerisinde yer alan yüzde 31 oranındaki bir müşteri grubu ise sigorta şirketleri de dahil olmak üzere sürdürülebilir firmalardan hizmet almayı tercih ediyor.
Türk tüketiciler sadece sürdürülebilirliğin iç organizasyon süreçlerinde işlenmesini yeterli bulmamakla beraber, şirketlerin toplumda aktif rol oynamalarına da oldukça önem veriyor. Bu doğrultuda Generali Sigorta yerel topluluklara olan katkıyı artırmak için The Human Safety Net’i kurdu. Öte yandan AÇEV ile sürdürülen işbirliği de efektif sonuçlar doğuruyor. Generali Sigorta önümüzdeki süreçte de işbirliklerini artırmayı hedefliyor.
Tüketicilerin yüzde 57’si sürdürülebilir şirketleri tercih ediyor
Tüketicilerin yüzde 57’si sürdürülebilir şirketleri tercih ediyor
Generali Grubu, geçtiğimiz Eylül ayında gerçekleştirdiği anket ile Türkiye’deki müşterilerinin sürdürülebilirlik yaklaşımlarını ele aldı. Generali Sigorta’nın 2000’in üzerinde katılımcı ile gerçekleştirdiği anket çalışması sonucunda 3 farklı tüketici davranışı olduğu öğrenildi.