Önemli trend başlıkları şöyle:
Trend 1: Yerel markalar perakende rekabetini artıyor. Trend 2: Deneyimsel perakendeye yatırım yapılıyor. Trend 3: Reklam maliyetleri fiziksel perakendeye ağırlık verilerek azaltılıyor. Trend 4: Mağaza içi alışveriş arttırılıyor. Trend 5: Kanallar arasında tutarlı bir alışveriş deneyimi sunmak hedefleniyor. Trend 6: Çalışan çekmek için yeni IK modelleri tasarlanıyor. Trend 7: Temassız perakende deneyimi talepleri artıyor. Trend 8: Perakende ve marka işbirlikleri artıyor. Trend 9: Otonom teknolojiler ön plana çıkıyor. Trend 10: Müşterilere sanal deneyimler yaşatılıyor. Trend 11: İnteraktif perakende deneyimi ile sosyal satışlar ön plana çıkıyor. Trend 12: Hızlı teslimat seçenekleri markaları farklılaştırıyor. Trend 13: Yeni ödeme sistemleri benimseniyor. Trend 14: Sosyal ve çevresel sorumluluğu günlük iş modellerine yerleştiren markalar ön plana çıkıyor.
Perakendeyi kökten değiştirecek küresel 2022 trendleri
Perakendeyi kökten değiştirecek küresel 2022 trendleri
Dünyanın trend sektörlerini inceleyerek geniş ve kapsamlı raporlar hazırlayan GOOINN’in (Good Innovation) Araştırma Merkezi, Haziran ayında perakendenin sürdürülebilir yolculuğunda nasıl başarılı olabileceği ile ilgili tüm detayları masaya yatıran perakende raporunu yayınladı. GOOINN, raporda perakende sektörünün gelişiminin önünü açmak için dikkat edilmesi gereken noktaları ve 14 trendi açıkladı.