NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü, Orta Doğu ve Afrika Analitik Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan; “3. çeyrekte %9.3 olarak gerçekleşen hacim büyümesi, çift haneli büyüme sınırına yaklaştı. Bu tablo, dünya ve Avrupa genelini düşündüğümüz zaman Türkiye’nin ne kadar güçlü bir pazar olduğunu göstermekte. 3. çeyrekte ana grupların tamamının güçlü hacim büyümeleriyle (gıda %9.6, kişisel bakım %8.5, ev temizlik %5.9) toplam büyümeye pozitif katkıda bulunduklarını görmekteyiz” açıklamasını yaptı.
Hızlı tüketim ürünleri perakendesi %85 büyüdü
Hızlı tüketim ürünleri perakendesi %85 büyüdü
NielsenIQ, Türkiye’de sigara ve alkol hariç FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendesinin 2023 yılının ilk 9 ayında %85 büyüme kaydettiğini açıkladı. Türkiye FMCG pazarı, 2023’ün her bir çeyreğinde pozitif ve artan oranda bir hacimsel büyüme kaydederek, 2024’e doğru yol alırken güçlü bir büyüme temposu yakaladı.