Bu yıl 24’üncüsü gerçekleştirilen araştırmaya göre internet reklamcılığı yükselişini sürdürürken, oyun sektörü de güçlü büyüme potansiyeli ile dikkat çekiyor. Türkiye eğlence ve medya sektörü pazarı 2022’de 5,5 milyar ABD dolar olurken, bunun 1.6 milyar ABD doları internet reklamcılığından elde edildi.
PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Murat Çolakoğlu şunları söyledi: “Araştırmanın Türkiye bulgularına baktığımızda 2022’de toplam 5.5 milyon ABD dolarına ulaşan sektör büyüklüğünün, 2.4 milyon ABD dolarının internet erişimi segmentinin ürettiği gelir olduğunu görüyoruz.”
Gelirler 1.6 milyar dolara yükseldi
Gelirler 1.6 milyar dolara yükseldi
KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi
ÖNEMLİ NOTLAR
PwC’nin 53 bölgede, 13 eğlence ve medya segmentini kapsayan Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 araştırmasında, reklamverenler ve tüketicilerin medya harcamalarıyla ilgili analizlerle birlikte sonraki 5 yıla ilişkin öngörüler yer aldı.
Paylaş: